• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4365 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت

جوابيه

مديركل روابط عمومي، امور بين‌الملل، بازرسي و پاسخگويي به شكايات سازمان مديريت بحران كشور توضيحاتي درمورد مطلبي با عنوان «3 وزارتخانه زير تيغ شكايت» كه در روز چهارشنبه مورخ 7 ارديبهشت در روزنامه اعتماد منتشر شد، ارسال كرده است كه در ادامه بخش‌هايي از آن را در زير مي‌خوانيد:

1- سازمان مديريت بحران كشور طرح آمادگي مديريت بحران استان‌ها ويژه ايام نوروز (از مورخ 25 اسفند سال 97 تا 16 فروردين سال 98) را به استانداران سراسر كشور ابلاغ نموده است و مديران بحران استان‌ها طرح را جهت اجرا به كليه دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط منعكس نموده‌اند.

2- به طور مستمر در طول سال حداقل سه روز قبل از ورود جبهه‌هاي باران‌زا در كشور از جمله بارندگي‌هاي اخير مدنظر، هشدارها و اخطاريه‌هاي لازم از طريق سازمان مديريت بحران كشور و سازمان هواشناسي به عنوان كارگروه تخصصي با هدف انجام تمهيدات آمادگي و پيشگيرانه به كليه استان‌هاي تحت تاثير ابلاغ مي‌شود.

3 – به دنبال صدور اخطاريه‌ها توسط سازمان‌ استان‌هاي تحت تاثير قبل از وقوع بارندگي ضمن تشكيل جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان و شهرستان‌ها تصميمات لازم براي افزايش آمادگي اتخاذ مي‌نمايند.

4- قبل از وقوع حادثه سيل اخير استان‌ها كليه ظرفيت‌هاي خود را جهت مقابله با حادثه آماده نموده‌اند.

5- هر ساله در ابتداي فصل پاييز با هدف اجراي اقدامات پيشگيرانه و نيز انجام تمهيدات آمادگي در برابر سيل‌هاي احتمالي از جمله لايروبي رودخانه‌ها و مسيل‌ها، پاكسازي زير پل‌ها و كانال‌هاي دفع آب‌هاي سطحي، ذخيره‌سازي سوخت در مناطق صعب‌العبور و برف‌گير و... بخشنامه لازم به استانداران سراسر به عنوان روساي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان‌ها ابلاغ مي‌گردد.

ضمنا وزارت نيرو و وزارت راه، مسكن و شهرسازي در شوراي عالي و شوراي هماهنگي مديريت بحران عضويت داشته و مسئول كارگروه‌هاي تخصصي مربوطه در سيستم مديريت بحران كشور مي‌باشند كه وظايف محوله را به صورت ذاتي انجام مي‌دهند بايد در نظر داشت كه سيل فروردين 98 در يك‌صد سال اخير بي‌سابقه بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون