• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

ملتي منتظر ماجراي كي‌روش؛ چه‌كسي پاسخگوست؟

«معماي» بي‌پايان

علي عالي

 

1- جلسات سه‌جانبه وزارت ورزش، فدراسيون فوتبال و كي‌روش تمام‌شدني نيست؛ سه ضلع بازي تازه فوتبال ايران. سه ضلعي كه دست‌شان براي هم رو شده است اما نمي‌توانند رو‌در‌روي هم قرار گيرند. هر سه ضلع از بازي يكديگر اطلاع دارند و آگاهانه مي‌خواهند اين بازي ادامه داشته باشد، چراكه حاضر نيستند هزينه‌اي بپردازند. موضوع، ادامه همكاري با كي‌روش يا قطع آن است. وزارت ورزش مقابل فدراسيون قرار نمي‌گيرد چراكه حاضر به تحمل فشار افكار عمومي نيست. فدراسيون هم مقابل وزارت ورزش نيست چراكه آنگاه علاوه بر افكار عمومي، بايد محدوديت‌هاي مالي را هم تحمل كند. كي‌روش هم كه تا پيش از اين از فدراسيون تا وزارت ورزش را سيبل مي‌كرد، حالا سكوت كرده است. او اين روزها مشكلات مالياتي و اقتصادي دارد كه هر حرفي، مسائلش را حادتر مي‌كند و براي او قطعا حل مشكلات پيشين، مهم‌تر از قول‌ها و تضمين‌هاي آينده است.
2- صورت‌مساله ساده است. كي‌روش پيش از اين رسما اعلام كرد كه علي كفاشيان به او گفته ديگر ادامه همكاري ميسر نيست. رييس فدراسيون فوتبال ايران هم اعلام كرد احتمال رفتن كي‌روش 85درصد است. وزير ورزش هم بارها عليه فدراسيون فوتبال ايران و شخص علي كفاشيان مصاحبه كرده و حتي مصاحبه‌هاي تندش عليه كي‌روش هنوز در آرشيو رسانه‌ها موجود است. ناگهان چه اتفاقي افتاده است كه همه در كنار هم جلسه برگزار مي‌كنند؟ آن هم در شرايطي كه كي‌روش بهتر از هر فردي مي‌داند كفاشيان چندان جايگاهي ندارد و ياران اطرافش بركنار شده‌اند، امكانات مالي به پايين‌ترين سطح رسيده است، وزارتخانه موافق مديريت كفاشيان نيست و هيات‌رييسه هم آگاهانه، اختيار مذاكره را به رييس فدراسيون محول كرده است. حتي دبيركل فدراسيون فوتبال كه در همه جلسات بايد حضور يابد، به جلسه كي‌روش نمي‌رود و وزارت ورزش ايران به‌جاي فرستادن فردي «فني»، از «رييس حراست» به عنوان نماينده در جلسات استفاده مي‌كند. فدراسيون فوتبال ايران در موضع ضعف است؛ فدراسيوني كه با كوله‌باري از مشكلات اقتصادي و فني روبه‌رو است.
3- به‌نظر مي‌رسد سه‌ضلع، تعمدانه و آگاهانه حاضر به توافق نيستند و اين جلسات نمايشي و فرماليته، ماكتي از يك جدايي شكوهمند است، آن هم با كمترين هزينه براي طرفين. ماجرايي شبيه به دوپينگ اعلا عبدالزهرا و تغيير نتيجه بازي ايران و عراق كه مردمي را به «اميد» تا صبح بيدار نگه داشت و هيچ اتفاقي نيفتاد. حالا هم همان است. مي‌خواهند «اميد» همچنان باقي بماند. چرا؟ ساده است. اين جلسات به‌خاطر «ترس از افكار عمومي» است. قطعا هيچ‌چيز بهتر از شجاعت نيست. كي‌روش تنها فردي نيست كه مي‌تواند فوتبال ايران را نجات دهد اما براي مردم ايران، شجاعت و صداقت مهم‌تر از همه اين نمايش‌هاست. واقعا نيازي به طراحي نقشه و جلسات بي‌سرانجام نيست. حقيقت را بگوييد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون