• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5078 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ آبان

ويژه

طرح توسعه ۲۰۰ هكتاري شهرك صنعتي خيرآباد اراك كليد خورد

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان مركزي گفت: گام‌هاي عملياتي طرح توسعه ۲۰۰ هكتاري شهرك صنعتي خيرآباد اراك با هدف تامين زمين براي سرمايه‌گذاران و كارآفرينان كليد خورد.  «طيب ميرزايي» افزود: طرح توسعه شهرك صنعتي خيرآباد اراك با تصميم هيات‌مديره شهرك‌هاي صنعتي استان در راستاي تكميل اراضي مورد نيار انجام شده است. وي اظهار داشت: ايجاد امكانات زيرساختي و تامين خدمات مورد نياز از برنامه‌هاي توسعه اين شهرك است تا مشكلات سرمايه‌گذاران برطرف شود. مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان مركزي گفت: در صورت تكميل طرح‌هاي زيرساختي به زودي امكان واگذاري زمين به سرمايه‌گذاران در طرح توسعه شهرك صنعتي خيرآباد اراك وجود دارد.  ميرزايي در ادامه افزود: پايش واحدهاي صنعتي يكي از ماموريت‌هاي محوري وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا مشكلات و موانع توليد شناسايي شده و براساس بسته حمايتي پيشنهادي تلاش هدفمندي در راستاي بهبود امور توليد صورت بگيرد.

بخش خصوصي مي‌تواند از تسهيلات طرح اقدام ملي مسكن بهره‌مند شود

 مديركل راه و شهرسازي استان مركزي گفت: بخش‌هاي خصوصي در صورت دارا بودن زمين مي‌توانند از تسهيلات طرح اقدام ملي مسكن بهره‌مند شوند يا در طرح‌هاي آينده ثبت‌نام كنند.احمد مرزبان در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي طرح اقدام ملي مسكن ساوه اظهار كرد: امروز بازديدي از پروژه طرح اقدام ملي مسكن ساوه داشتيم. در كوي علوي ۳۸۴، بلوار شهيد بهشتي ۹۸۰، كوي فجر ۴۸۴ واحد در حال اجراست. پيشرفت فيزيكي واحدها قابل قبول است و نسبت به پروژه‌هاي مشابه در استان مركزي از پيشرفت فيزيكي بالاتري برخوردار است. وي افزود: دغدغه‌هاي‌ متقاضيان قابل قبول بود مشكل مصالح باعث تاخير در پيشرفت فيزيكي پروژه‌ها شده است، اما خوشبختانه تسهيلات بانكي از ۱۰۰ به ۲۵۰ ميليون تومان رسيد و با افزايش تسهيلات بانكي، سهم آورده متقاصيان كمتر خواهد شد و بيشتر از تسهيلات بانكي استفاده مي‌كنند.

وضعيت توسعه اينترنت اپراتورهاي موبايل در تابستان ۱۴۰۰

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، به تازگي گزارشي از وضعيت توسعه اينترنت اپراتورهاي تلفن همراه رايج در كشور را در سه ماهه دوم از سال ۱۴۰۰ منتشر كرده است.بر اساس اين گزارش، تعداد مشتركين اينترنت همراه شركت همراه اول، حدود ۴۸ ميليون و ۲۰۰ هزار سيم‌كارت، تعداد مشتركين اينترنت همراه ايرانسل، حدود ۳۸ ميليون و ۱۰۰ هزار سيم‌كارت و در نهايت تعداد مشتركين اينترنت همراه رايتل، حدود ۴ ميليون سيم‌كارت است.در بررسي تك به تك اپراتورها مي‌توان گفت كه از ۴۸ ميليون مشترك اينترنت همراه اول، حدود ۳۸ ميليون سيم‌كارت 4G و حدود ۱۰ ميليون و ۲۰۰ هزار سيم‌كارت 3G هستند. در واقع مي‌توان نتيجه گرفت كه تعداد مشتركين اينترنت 4G همراه اول برابر با كل تعداد مشتركين اينترنت ايرانسل است! همچنين در رابطه با مشتركين اينترنت ايرانسل، حدود ۳۲ ميليون و ۷۰۰ هزار مشترك اينترنت 4G و حدود ۵ ميليون و ۴۰۰ هزار سيم‌كارت، مشترك اينترنت 3G هستند و در نهايت در رابطه با مشتركين اينترنت رايتل، حدود ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر مشترك 4G و حدود ۷۰۰ هزار نفر مشترك 3G هستند. در مجموع مشتركين اينترنت همراه تمام اپراتورهاي تلفن همراه كه در كشور ما فعاليت دارند، حدود ۹۰ ميليون سيم‌كارت است كه حدود ۷۴ ميليون سيم‌كارت 4G و ۱۶ ميليون سيم‌كارت 3G موجود است.در مقايسه با گزارش مشابهي از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كه آمارهاي سه ماهه بهار ۱۴۰۰ را ارايه داده بود، تعداد مشتركان هر سه اپراتور تلفن همراه رايج كشور، در فصل تابستان نسبت به بهار، افزايش يافته است.براساس آمارها، در سه ماهه تابستان امسال، همراه اول با رشد ۱۷ درصدي، ايرانسل با رشد ۳ درصدي و رايتل با رشد ۳ دهم درصدي در زمينه تعداد مشتركان اينترنت پرسرعت مواجه شده است. يعني در مجموع مي‌توان همراه اول را يكه‌تاز اينترنت همراه در ايران دانست كه توانسته با رشدي بسيار زياد، وضعيت خودش را بهبود بخشد.

شركت فولاد مباركه حامي و كمك‌رسان پروژه فولادسازي فولاد سفيددشت

مديرعامل شركت فولاد مباركه گفت: اميدواريم با تلاش و همت مديران مجموعه فولاد سفيددشت چهارمحال‌و‌بختياري تا پيش از سال ۱۴۰۱ به اهداف تعريف‌‌شده براي اين صنعت دست پيدا كنيم و در نخستين گام، كوره قوس الكتريكي آن را راه‌اندازي كنيم. محمدياسر طيب‌نيا، مديرعامل شركت فولاد مباركه، در جلسه با مديرعامل و مديران شركت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري با تاكيد بر ضرورت پيگيري رفع مسائل و مشكلات اين شركت اظهار كرد: مديران و دست‌اندركاران در مجموعه فولاد سفيددشت چهارمحال‌و بختياري بايد پيگير مسائل و مشكلات موجود باشند و از پيگيري خسته  نشوند.وي با بيان اينكه براي بهره‌برداري از پروژه فولادسازي فولاد سفيددشت نبايد زمان را از دست داد، افزود: اين پروژه نتيجه يك عمر تلاش مجموعه فولاد سفيددشت است و بايد توسط مديرعامل شركت فولاد سفيددشت به نتيجه برسد. در همين راستا آمادگي شركت فولاد مباركه به عنوان حامي و كمك‌رسان براي به نتيجه رساندن اين پروژه را اعلام مي‌كنم؛ البته آزادسازي تجهيزات از گمرك در اين خصوص اهميت زيادي دارد و لازم است در هر مرحله از اجراي اين پروژه، اگر پيمانكار كوتاهي كرد، خودتان كار را ادامه دهيد و آن را به سرانجام برسانيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون