• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5083 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۶ آذر

ميراث ‌فرهنگي ايران روي كارت پستال

نمايشگاه «ميراث‌ فرهنگي ايران از دريچه كارت پستال» در موزه ارتباطات افتتاح شد. برخي از اين كارت پستال‌ها براي نخستين‌بار رونمايي مي‌شود.
اين نمايشگاه گزيده‌اي از تصاوير مربوط به ايران قديم در كارت پستال‌هاي موزه پست و فيلاتليك شهر يزد است كه از ميان كارت پستال‌هاي پست‌شده به كشورهاي مختلف اروپايي برگزار شده است.
در نمايشگاه «ميراث ‌فرهنگي ايران از دريچه كارت پستال»، موضوعات مختلفي از ايران قديم در دوره قاجار و در رابطه با ميراث ‌فرهنگي در قالب ۳۰ تصوير به نمايش درآمده كه تعدادي از آنها پيش از اين در معرض ديد همگان قرار نداشته‌اند. در توضيح اين نمايشگاه آمده است: اين كارت پستال‌ها از زمان سلطنت مظفرالدين شاه قاجار منتشر و تعداد زيادي از آنها توسط اروپاييان يا اتباع ديگر كشورهاي خارجي از ايران به اروپا و دورترين نقاط جهان پست و درنتيجه پراكنده شدند. اين ورقه‌هاي پستي تصويري از موضوعات مختلفي تهيه شده بودند كه بيشترين آنها در محدوده موضوعات مرتبط با ميراث ‌فرهنگي ايران طبقه‌بندي مي‌شوند.با جمع‌آوري تدريجي اين ورقه‌هاي پستي از كشورهاي مختلف در سال‌هاي اخير، علاوه ‌بر گسترش جنبه‌هاي مختلف مجموعه‌داري مدارك مستند بي‌نظيري از بافت‌هاي تاريخي و بناها و تاسيسات شهري و روستايي و همچنين آثار باستاني و قديمي همچنين زندگي و سنت‌هاي مردم ايران فراهم شده است كه ارزش‌هاي بي‌شماري در زمينه پژوهش‌هاي باستان‌شناسي شهري و تاريخي، بررسي بافت‌ها و ابنيه‌ها و آثار معماري، مردم‌شناسي، مرمت و احياي آثار تاريخي و ساير رشته‌هاي مرتبط با ميراث‌فرهنگي كشور دارند.
اين نمايشگاه تا نهم آذر۱۴۰۰، از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ در محل موزه ملي ارتباطات برپاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون