• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5171 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۲ اسفند

مقابله با سرقت اولويت اول پليس پيشگيري

رييس پليس پيشگيري تهران بزرگ اولين اولويت اين پليس را مبارزه با سرقت اعلام كرد و در عين حال از سازمان‌هاي ديگر خواست كه پاي كار آمده و كمك كنند.
سرهنگ جليل موقوفه‌اي درباره اقدامات پليس پيشگيري در حوزه مقابله با سرقت اعلام كرد: همان‌طور كه مي‌دانيد پليس پيشگيري به نوعي بزرگ‌ترين پليس تخصصي در مجموعه نيروي انتظامي است كه مسووليت كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها و يگان‌هاي حفاظت اماكن و ... را برعهده دارد. در شهر تهران نيز پليس پيشگيري با بيش از ۸۰ كلانتري، ۱۰ سركلانتري، پليس مترو و كوهستان و يگان‌هاي حفاظتي در اماكن دولتي مانند بيمارستان‌ها، وزارتخانه‌ها، شهرداري و ... فعال و در حال ارايه خدمت به مردم است. در اين ميان پليس پيشگيري وظايف مختلفي را برعهده داشته و با بسياري از جرايم از سرقت گرفته تا اوباشگري و... برخورد مي‌كند. به‌طوري كه روزانه و به‌طور متوسط در حدود هفت هزار ماموريت از سوي همكاران من در مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ انجام مي‌شود كه جرايم مختلفي را شامل مي‌شود. علاوه بر اين پليس پيشگيري طرح‌هاي مختلفي را نيز براي مقابله با جرايم به اجرا درآورده كه طرح رعد بزرگ‌ترين‌ها آنها در سطح شهر تهران است و جز آن طرح‌هاي مختلف محله‌محور نيز دايما در حال اجراست.
پليس پيشگيري با استفاده از اطلاعات و تجزيه تحليل‌هاي آماري و همچنين جغرافياي جرم يكسري اقداماتي پيشدستانه و پيشگيرانه را براي مقابله با سرقت انجام مي‌دهد و اولويت اول ما اين است كه اقداماتي انجام شود كه اساسا سرقتي رخ ندهد.  اولين راهبرد ما در كلانتري‌ها مبارزه با سارقان و دستگيري آنها و كشف اموال مسروقه است. براي مبارزه با سرقت همكاران من گشت‌هاي هدفمند را در سطح محلات و مخصوصا كانون‌هاي داراي تكرار جرم انجام مي‌دهند.  در همين ايام پاياني سال نيز همكاران من در پليس پيشگيري در مراكز تجاري و محلات و ... نيز حضور دارند و به شكل محسوس و نامحسوس اقدام به گشت‌زني مي‌كنند. بسياري از گشت‌هاي پليس به شكل نامحسوس است. اقدامات ما نيز در اين حوزه محدود به يكي، دو ساعت نيست و در تمام طول شبانه‌روز گشت‌زني و نظارت پليس در حال انجام است. در همين راستا نيز پليس پيشگيري تهران بزرگ از ابتداي امسال دو شهيد را براي مقابله با مجرمان و سارقان تقديم كرده است. البته سازمان‌هاي ديگر هم بايد بيايند و كمك كنند. پيگيري‌ها و تعاملات خوبي ميان پليس و ديگر سازمان‌ها وجود دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون