• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5171 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۲ اسفند

روند افزايشي تلفات حوادث رانندگي در يك‌سال اخير

تلفات حوادث رانندگي در يك‌سال اخير روند افزايشي داشته و به نظر مي‌رسد كاهش محدوديت‌هاي كرونايي كه در مقطعي از زمان آمار كشته‌هاي تصادفات را به حداقل رسانده بود، يكي از دلايل رشد تصادفات و قربانيان ناشي از آن در سال جاري بوده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، از سويي با توجه به لغو كامل محدوديت‌هاي سفر در تعطيلات نوروز پيش‌رو و داشتن تنها شرط سفر يعني گواهي تاييد تزريق واكسن، پيش‌بيني مي‌شود در ايام نوروز ۱۴۰۱ با حجم قابل توجهي از سفرها در مقايسه با دو سال گذشته مواجه باشيم. دو سالي كه به دليل اعمال محدوديت‌ها به ويژه در نوروز ۱۳۹۹، با كاهش قابل توجه آمار تصادفات و تلفات ناشي از آن مواجه بوديم.
در نوروز سال ۱۴۰۰ نيز با وجود آنكه همچنان محدوديت‌هاي اندكي براي مسافرت اعمال شد، اما آمار كشته‌هاي تصادفات رشد ۹۲.۶ درصدي را نسبت به سال قبل از آن تجربه كرد.
با اين وصف قطعا در نوروز پيش‌رو كه محدوديت‌هاي كرونايي سفر به حداقل ممكن رسيده است، تنها رعايت قوانين و مقررات رانندگي، حركت با سرعت مطمئنه و توجه به نكات ايمني مي‌تواند از رشد فزاينده تصادفات و آمار قربانيان و مصدومان ناشي از آن جلوگيري كند.
بر اساس آمارهاي موجود در نوروز سال ۱۴۰۰، يك‌هزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند در حالي كه اين رقم در نوروز سال قبل از آن ۵۳۴ نفر بود و اين يعني رشد ۹۲.۶ درصدي كشته‌هاي تصادفات.
در سال‌هاي اخير كمترين تعداد كشته‌هاي تصادفات نوروزي مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده كه علت اصلي آن ممنوعيت سفر در ماه‌هاي اوليه شيوع كرونا بود.
سازمان پزشكي قانوني كشور بار ديگر به هموطنان توصيه مي‌كند در صورت اقدام به سفر، حتما رعايت نكات ايمني و توجه به توصيه‌ها و هشدارها را مدنظر قرار دهند تا ايام تعطيلات نوروزي با سفرهايي ايمن به پايان برسد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون