• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3280 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

چرخي در بازار ميليوني ماشين‌هاي لباسشويي

انواع ماشين‌هاي لباسشويي‌ خانگي كه اين روز‌ها در مدل‌ها و با ويژگي‌هاي مختلف در بازار عرضه مي‌شوند بطور متوسط رنج قيمتي از يك ميليون و 400 هزار تومان تا حدود پنج ميليون تومان دارند. ماشين‌هاي لباسشويي بر اساس ويژگي‌هايي چون حجم، دور موتور، رده انرژي كه به مواردي چون مصرف برق و آب بر مي‌گردد و همچنين نوع برند و گارانتي، قيمت‌هاي مختلفي دارند. به گزارش ايسنا، مصرف‌كنندگان قبل از خريد يك دستگاه مطلوب بهتر است كه از چگونگي و ميزان مصرف خود آگاهي كامل داشته باشند تا دستگاهي بخرند كه امكاناتش با نياز‌هاي‌شان سازگار باشد، از اين رو توجه و شناخت برخي ويژگي‌هاي مهم در ماشين لباسشويي ضروري به نظر مي‌رسد. يكي از نكات مهم در خريد ماشين لباسشويي توجه به ظرفيت و ميزان حجمي است كه دستگاه قابليت شست و شوي آن را دارد. ماشين لباسشويي‌هاي خانگي عموما بين پنج تا هشت كيلوگرم ظرفيت دارند، هر چند برخي از ماشين‌هاي لباسشويي‌ خانگي تا 12 كيلوگرم هم ظرفيت دارند. اگر به عنوان نمونه ماشين لباسشويي هشت كيلوگرم ظرفيت دارد بايد نيمي از آن را به لباس و نيمي ديگر ظرفيت را به آبي كه براي شست و شو نياز است اختصاص داد. تعداد افراد خانوار، دفعات شست و شوي لباس‌ها، ميزان حساسيت نسبت به تميزي لباس‌ها و از جمله شاخص‌هايي هستند كه به ظرفيت دستگاه مربوط مي‌شود. يكي ديگر از فاكتورهاي مهم در خريد ماشين لباسشويي كه مصرف‌كنندگان بايد به آن توجه كنند دور موتور دستگاه است كه به سرعت خشك كردن لباس‌ها مربوط مي‌شود. دور موتور ماشين‌هاي لباسشويي‌ رنج‌هاي مختلفي دارد. معمولا حداقل دور موتور ماشين‌هاي لباسشويي خانگي 600 وات و حداكثر 1600 وات است. ميزان مصرف انرژي يك ماشين لباسشويي يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه مصرف‌كنندگان بايد به آن توجه كنند. دستگاه‌هايي كه داراي مصرف انرژي A و بالاتر از آن هستند ميزان انرژي كمتري مصرف مي‌كنند. نسل‌هاي جديدتر ماشين لباسشويي‌ داراي برچسب انرژي A+++ هستند كه قيمت‌هاي بالايي دارند و به لحاظ ميزان مصرف نيز مطلوب‌تر هستند.

قيمت انواع ماشين لباسشويي خانگي
به عنوان نمونه ماشين لباسشويي با ظرفيت هشت كيلوگرم، دور موتور 1600 وات و رده انرژي A چهار ميليون و 450 هزار تومان قيمت دارد.
ماشين لباسشويي با ظرفيت هفت كيلوگرم دور موتور 1600 وات و رده انرژي A+++ نيز چهار ميليون و 700 هزار تومان عرضه مي‌شود.
ماشين لباسشويي با ظرفيت هشت كيلوگرم، دور موتور 1400 وات و رده انرژي A+ سه ميليون و 500 هزار تومان است.
ماشين لباسشويي‌ با ظرفيت هشت كيلوگرم، دور موتور 1400 وات و رده انرژي B سه ميليون و 560 هزار تومان قيمت دارد.
همچنين ماشين لباسشويي با ظرفيت شش كيلوگرم، دور موتور 1400 وات و رده انرژي A به قيمت دو ميليون و 900 هزار تومان عرضه مي‌شود.
ماشين لباسشويي با ظرفيت شش كيلوگرم، دور موتور 1200 وات و رده انرژي A نيز دو ميليون و 760 هزار تومان فروخته مي‌شود.
در بين ماشين‌هاي لباسشويي‌ با قيمت كمتر، ماشين لباسشويي با ظرفيت پنج كيلوگرم، دور موتور 1200 وات و رده انرژي A+++ نيز يك ميليون و 540 هزار تومان و ماشين لباسشويي با ظرفيت پنج كيلوگرم، دور موتور 1400 وات و رده انرژي A+ يك ميليون و 430 هزار تومان عرضه مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون