• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5427 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ بهمن

«اعتمادآنلاين» گزارش مي‌دهد

ترديدها در فدراسيون نسبت به توانايي نكونام

سه شكست متوالي فولاد خوزستان در ليگ برتر با هدايت جواد نكونام باعث شده ترديدهايي در مورد توانايي‌هاي او به وجود بيايد. برخي شنيده‌ها در فدراسيون فوتبال حاكي از آن است كه مديران اين نهاد در مورد همكاري با كاپيتان سابق تيم ملي دچار ترديد شده‌اند. 
قبل از شروع جام جهاني بود كه مهدي تاج اعلام كرد نكونام يكي از گزينه‌هاي سرمربيگري تيم ملي ايران و جانشيني كي‌روش است. همان زمان فدراسيون تلاش كرد نكو را به عنوان دستيار كي‌روش راهي قطر كند تا بعد از جام جهاني هم بلافاصله تغيير سرمربي صورت بگيرد. با اين حال نكونام و باشگاه فولاد اين پيشنهاد را نپذيرفتند. 
نكونام در چند سال گذشته نتايج به نسبت خوبي با تيم‌هاي باشگاهي از جمله فولاد گرفته بود و  با وجود بازي‌هاي نه چندان تماشاگرپسند تيمش اعلام نام او به عنوان سرمربي تيم ملي چندان مخالفت جدي به وجود نياورد. او با فولاد هم قهرماني جام حذفي هم سوپركاپ را به دست آورده بود و در ليگ قهرمانان آسيا هم راهي دور حذفي شده بود. 
با وجود اين فولاد در فصل جاري به هيچ عنوان عملكرد قابل قبولي نداشته و فعلا با 24 امتياز از 20 بازي در ميانه جدول قرار گرفته است. شاگردان جواد نكونام بعد از پيروزي پرحاشيه بر پرسپوليس با نتيجه يك بر صفر در هفته هفدهم، سه شكست متوالي مقابل تيم‌هاي تراكتور، سپاهان و مس رفسنجان تجربه كرده‌اند؛ عملكردي نااميد‌كننده كه نشان مي‌دهد نكونام و فولاد در يك بن‌بست بزرگ قرار گرفته‌اند. 
اين در حالي است كه فولاد به گواه كارشناسان يكي از تيم‌هاي پرخرج ليگ برتر بوده است و همين اواخر يك ستاره لاليگايي به نام روبرتو تورس را مستقيم از اسپانيا به ايران آورد. بازيكني كه در ديدار مقابل پرسپوليس توانست تك گل تيمش را با يك ضربه والي تماشايي به ثمر برساند. 
فولاد در اين فصل با هدايت نكونام از 20 بازي تنها 5 برد به دست آورده است و 9 بار هم صاحب تساوي شده. آنها 6 بار هم به عنوان بازنده زمين بازي را ترك كرده‌اند. آمار تيم در خط دفاع و حمله هم بسيار نااميدكننده بوده. فولادي‌ها آمار كمتر از يك گل زده در هر بازي را به ثبت رسانده‌اند و 16 بار نيز دروازه‌شان باز شده. 
همين عملكرد باعث شده ترديدهايي نسبت به درست بودن انتخاب جواد نكونام به عنوان سرمربي تيم ملي در اذهان عمومي شكل بگيرد و همين‌طور برخي مديران فدراسيون و تصميم‌گيران را دچار ترديد كند. در همين زمينه شنيده‌هاي خبرنگار اعتمادآنلاين نشان مي‌دهد نكونام تا حدي از نيمكت تيم ملي دور شده است. 
با اين وجود او هنوز يكي از گزينه‌هاي ايراني نشستن روي نيمكت تيم ملي است و طرفداراني ميان ستاره‌هاي فعلي تيم دارد. چند روز پيش در گزارشي به اين نكته اشاره شد كه يكي از بازيكنان اصلي تيم ملي در مشورت با فدراسيون، نكونام را به عنوان سرمربي پيشنهاد داده است.  حال بايد ديد در روزهاي آتي نكونام چه روندي را با فولاد طي مي‌كند. آيا او مي‌تواند تيم را از بحران نجات دهد يا خوزستاني‌ها بايد به همين نتايج سينوسي بسنده كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون