• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5427 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ بهمن

گره خوردن نام مربي استقلال با محروميت!

ساپينتو هيجان دارد يا بي‌ادب است؟

سامان زماني

 

از زماني كه ريكاردو ساپينتو به ايران آمد، باشگاه استقلال تلاش زيادي انجام داد تا تيم استقلال در آرامش به كارش ادامه دهد و بتواند از عنوان قهرماني خود دفاع كند اما حواشي مربي پرتغالي آنقدر زياد بود كه بيشتر از فصل گذشته براي اين تيم حاشيه ايجاد كرد. مديران و بازيكان استقلال مي‌گويند ساپينتو بيشتر از بقيه مربيان هيجان دارد و به همين خاطر در كنار زمين با جنب و جوش فراوان بازي‌ها را دنبال مي‌كند اما بررسي حاشيه‌هاي اين مربي نشان مي‌دهد او چندان هم بي‌تقصیر نيست.
از حافظه ما آن صحنه‌هاي اعتراض‌هاي ساپينتو به دستيارانش در روي نيمكت زماني كه تيمش با هوادار بازي داشت هنوز پاك نشده است. او بي‌هيچ دليلي به سمت دستيارانش حمله مي‌كرد و اگر بيژن طاهري نبود احتمالا كار به درگيري فيزيكي مي‌رسيد. اين موضوع نشان مي‌دهد رفتارهاي سرمربي استقلال آنقدرها هم به خاطر هيجان بازي نيست و او عملا كنترلي روي اعصاب خود ندارد. 
در هفته دوم ليگ برتر فوتبال ايران ساپينتو كنار زمين آنقدر با هيجان كار را دنبال مي‌كرد كه روي يك صحنه لگد محكمي به برانكارد كنار زمين زد و با وجود عذرخواهي كه بعد از بازي انجام داد با سرزنش اهالي فوتبال همراه شد. او در ادامه ليگ هم بارها و بارها در بازي‌ها از خود هيجان نشان داد و حتي كار به جايي رسيد كه برخي نيمكت‌ها مدعي شدند كه ساپينتو از الفاظ زشت به زبان پرتغالي استفاده كرده است. با اين حال براي كسي قابل باور نبود كه ساپينتو فحاشي كرده باشد.
حالا اما قضيه كاملا رسانه‌اي شده و كاملا عيان و معلوم شده ساپينتو به راحتي به مربيان ايراني توهين مي‌كند. او بعد از ديدار تيمش برابر پيكان اظهار كرد: «هرآنچه كه نياز بود را شما گفتيد. من منتظرم كه اين جنگل به پايان برسد. مشاهده مي‌كنيد اين وضعيت جنگلي را با حيوانات! وقتي مي‌بازيد منتظر اين هستيد كه چيزي پيدا كنيد تا باخت خود را بر گردن آن بيندازيد. برخي از دستيار مربي‌ها، نه همگي، مانند حيوان هستند چرا كه به نيمكت مقابل احترام نمي‌گذارند و آنها از فوتبال هيچ چيز نمي‌دانند و نمي‌خواهند كه به سرمربي خود كمك كنند. رفتار آنها مانند حيوان است و من مي‌خواهم بگويم كه رفتار انساني نبود. حيوانات فكر نمي‌كنند اما انسان‌ها فكر مي‌كنند كه اين تفاوت است و اين موضوع را به همه نمي‌شود تعميم داد .» 
البته مترجم ساپينتو سعي داشت با سانسور اين بخش از صحبت‌هاي ساپينتو كمي شرايط را آرام كند اما متاسفانه زبان انگليسي را تقريبا همه مي‌دانند و اينگونه نيست كه كمتر كسي با زبان پرتغالي آشنا باشد.
ساپينتو در حال حاضر ركورددار محروميت در ليگ برتر است و اين در حالي است كه او هنوز يك فصل كامل در ايران حضور نداشته است. در حال حاضر نيز اين مربي پرتغالي به خاطر حواشي بازي با مس كرمان با محروميت مواجه شده و در بازي بعدي تيمش نمي‌تواند روي نيمكت بنشيند. اين محروميت البته جدا از اتفاقات بازي با پيكان است كه روز دوشنبه برگزار شد. كنفرانس خبري حاشيه‌ساز ساپينتو در بازي بعد از پيكان رقم خورده و بايد ديد كميته انضباطي آيا به اين مساله ورود مي‌كند يا خير؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون