• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5427 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ بهمن

كنفرانس‌هاي خبري گل‌محمدي مضرتر از اشتباهات داوري

ضربه يحيي به پرسپوليس!

بهرام سرگوسرايي

تيم فوتبال پرسپوليس در جريان هفته بيستم ليگ برتر فوتبال ايران درحالي يك بر صفر برابر هوادار شكست خورد كه در جريان بازي برتري نسبي به حريف داشت و فرصت‌هايي روي دروازه اين تيم خلق كرد. با اين حال روي اشتباه فرشاد فرجي، مهاجم هوادار با بيرانوند تك به تك شد و توانست دروازه پرسپوليس را باز كند تا گل‌محمدي و تيمش رسما وارد بحران شوند. پرسپوليس درحالي به بحران سلام كرد كه اين روزها رقباي اين تيم هم شرایط خوبي در ليگ دارند و با پيروزي‌هاي پياپي صدر جدول را از پرسپوليس گرفته‌اند. 

در اين ميان اما حسن‌ خان‌محمدي پيشكسوت پرسپوليس معتقد است گل‌محمدي تغيير سيستم داده و تيم در اين شيوه بازي قبلا تجربه بازي نداشته است. او مي‌گويد: «نيمه دوم از نظر تاكتيكي دو تيم خيلي خوب بودند. هوادار هافبك‌هاي پرسپوليس را از كار انداخت. تغيير تاكتيك پرسپوليس مثل شمشير دولبه بود. سيستم ۱-۴-۲-۳ را ارايه دادند. اين سيستم خيلي هجومي و خطرناك است. براي بازي ‌كردن با اين سيستم بايد قبلا تجربه داشته باشيد. بارها گوارديولا از اين سيستم آسيب ديد. البته بايد بگويم سيستم خوب و مالكانه‌اي است اما در خط دفاع كار سخت مي‌شود و يك شيوه ريسكي است. تساوي براي پرسپوليس معني نداشت و تصميم گرفت تمام تلاشش را انجام دهد و بازي را ببرد اما نشد. البته داوري هم خوب نبود و چند خطا براي پرسپوليسي‌ها گرفته نشد.»
پرسپوليس يحيي، دو سالي است كه وقتي وارد بحران مي‌شود نمي‌تواند راه خود را به سوي خروج از بحران پيدا كند و بيشتر از قبل در بحران فرو مي‌رود. همين فصل قبل درحالي كه يحيي تيمش پا به پاي استقلال فرهاد مجيدي براي قهرماني مي‌جنگيد، درحالي كه ۶ امتياز از حريف عقب بود، در داربي ابتدا از استقلال پيش افتاد اما در ادامه گل مساوي را خورد و نتوانست فاصله خود را با حريف‌ در جدول كم كند. نكته جالب ماجرا اينجاست كه در آن ديدار پرسپوليس در دقيقه ۷۵ گل تساوي را خورد و ۱۵ دقيقه فرصت جبران داشت اما اعتراض‌هاي بي‌حد گل‌محمدي به داوري باعث متشنج شدن جو و پايين آمدن روحيه بازيكنان پرسپوليس شد و اين تيم نتوانست در ادامه بازي فرصتي روي دروازه حريف ايجاد كند. 
از طرف ديگر بعد از آن بازي، پرسپوليس ۵ هفته فرصت داشت تا در كورس قهرماني با استقلال بجنگد اما حواشي داربي و محروميت سنگين گل‌محمدي كار را براي اين تيم سخت كرد.
حالا تقريبا همان شرايط پابرجاست. پرسپوليس درحالي كه بايد با تمركز بالا به جنگ رقبا برود، وارد حواشي اعتراض به داوري شده است. درست است كه همه كارشناسان داوري معتقد هستند قبل از گل هوادار به پرسپوليس، روي محمد عمري خطا صورت گرفته بود و داور نگرفت اما كسي مي‌تواند منكر اشتباه عجيب فرشاد فرجي، همان مدافعي كه با تشخيص يحيي وارد زمين شد، بشود؟
 با اين حال يحيي همچنان نظر ديگري دارد: «من نگران اتفاقاتي هستم كه براي تيم ما رخ مي‌دهد. تا حرفي مي‌زنيم كميته انضباطي جريمه مي‌كند. فكر مي‌كنم همه اركان فدراسيون عليه تيم ما تصميم‌گيري مي‌كنند. من بارها به باشگاه اين موضوع را گفته‌ام. ما بايد قوي‌تر و محكم‌تر واكنش نشان دهيم تا حق پرسپوليس پايمال نشود. من نگران اين موضوع هستم وگرنه در بحث فني تلاش مي‌كنيم كه بيشتر كار كنيم ولي وقتي اين اتفاقات مي‌افتد، تمام انرژي ما را مي‌گيرد. اين اواخر، اين اتفاقات تمام ذهن ما را درگير كرده و كسي پاسخگو نيست. همه‌چيز مشخص است. من نمي‌خواهم راجع به جزييات حرف بزنم. همه اتفاقاتي كه افتاده است در حوزه فوتبال است. تمام اركان فدراسيون متاسفانه عليه ما تصميم‌گيري مي‌كنند. اين آدم را نگران مي‌كند. ما بايد ۱۳ هفته پنالتي طلب داشته باشيم. من هيچ‌وقت در سخت‌ترين شرايط راجع به اين مسائل صحبت نكرده‌ام و مي‌خواستم تمركزم روي بحث فني باشد اما تعدادي اشتباه داوري پشت سر هم اتفاق افتاد و ضربه ديديم.»
حالا پرسپوليس ۱۰ هفته تا پايان فصل زمان دارد تا دوباره صدر جدول را پس بگيرد اما رفتارها و صحبت‌ها و البته تصميمات يحيي گل‌محمدي نشان مي‌دهد او از آن دسته مربياني نيست كه وقتي روي اعصباش مي‌روند، در شرايط سخت و حساس تصميمات منطقي اتخاذ كند و همين امر هم موجب شده اثرات برخي تصميمات و حاشيه‌هايش گريبان پرسپوليس را بگيرد. برخي هواداران پرسپوليس در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گويند اين روزها بيش از هر چيزي، يحيي به پرسپوليس ضربه مي‌زند تا داوران!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون