• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3345 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

ادامه حملات به مسجدالاقصي

روز گذشته يورش شهرك‌نشينان صهيونيست به مسجدالاقصي براي چهارمين روز متوالي درحالي صورت گرفت كه رژيم صهيونيستي هيچ اقدامي براي توقف تنش‌ها در مسجدالاقصي و اطراف آن اتخاذ نكرد و حتي نيروهاي اين رژيم از شهرك‌نشينان براي يورش به اين مسجد طي روزهاي گذشته حمايت كردند.

صهيونيست‌ها در اقدامي تحريك‌آميز از چند روز گذشته به بهانه نزديكي سال نو يهوديان به مسجدالاقصي يورش برده و با نمازگزاران درگير شده‌اند، اين درحالي است كه فلسطين اين اقدام صهيونيست‌ها را از پيش طراحي شده مي‌داند. موج درگيري‌ها به شكلي بي‌سابقه بالا گرفته و حتي فلسطين خواهان مداخله جامعه جهاني براي ممانعت از تجاوزات اسراييل شده است. وزارت خارجه فلسطين در بيانيه‌اي خواهان توقف تلاش اسراييل براي تبديل نزاع فلسطين و اسراييل به يك نزاع ديني شد. در اين بيانيه از جامعه جهاني به ويژه كشورهاي عربي و اسلامي خواسته شده تا به مسووليت خود در قبال مسجدالاقصي و حمايت از اين مسجد بپردازند. وزارت خارجه فلسطين اعلام كرد اسراييل را مسوول گسترش دامنه درگيري‌ها در مسجدالاقصي مي‌داند.

صائب عريقات، مذاكره‌كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين نيز خواهان برگزاري نشست شوراي امنيت براي بررسي تجاوزات اسراييل به مسجدالاقصي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون