• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3368 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

خودنمايي جيم‌وب با نام ايران

مارتين اومالي، فرماندار سابق مريلند، جيم وب، سناتور سابق از ويرجينيا و لينكلن چيفي، سناتور سابق رود آيلند سه اميد ديگر دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 بودند كه تلاش كردند با درخشش در اين مناظره، مبارزه انتخاباتي دموكرات‌ها را پرشور كنند.

در اين ميان «جيم وب» وزير سابق نيروي دريايي امريكا و سناتور سابق ايالت «ويرجينا» وقت بيشتري را به سخن گفتن درباره ايران اختصاص داد و ضمن انتقاد از توافق هسته‌اي ايران و 1+5 (امريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين به علاوه آلمان) مدعي شد كه برجام «در ايران پذيرفته شده است» و امريكا را «در موضع ضعف قرار داده و به همين دليل است كه روسيه در حال حاضر در سوريه است.» وب در اين مناظره گفت: «بگذاريد با اين مساله شروع كنيم كه به چه دليل روسيه در حال حاضر در سوريه است. سه اشتباه راهبردي وجود دارد كه اجازه وقوع چنين چيزي را داده است. نخستين آن، حمله به عراق بود كه عوامل قومي در عراق را بي‌ثبات كرد و ايران را قدرتمند كرد و خلأ بزرگي را به وجود آورد. دومين اشتباه، بهار عربي ليبي و سوريه بود كه اجازه ورود تروريست‌ها به اين كشورها را داد. سومين اشتباه توافق اخير هسته‌اي با ايران بود كه به ايران اجازه پيشرفت پيشروي و در نهايت دستيابي به سلاح هسته‌اي مي‌دهد.»

وي ادامه داد: «من معتقدم سيگنالي كه ما بعد از نهايي شدن توافق هسته‌اي با ايران به بزرگ‌ترين هم‌پيمان خود يعني اسراييل و عربستان ارسال كرديم، جايگاه بزرگ‌تر ايران را پذيرفته‌ايم. اين موضع ما را در جايگاه ضعف قرار مي‌دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون