• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3383 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

كرملين احتمال حمله تروريستي را رد نكرد

در حالي كه بقاياي شماري از اجساد شهروندان روسي حاضر در سانحه هوايي صحراي سينا به سن‌پترزبورگ باز گردانده شده و بناست با آزمايش‌هاي دي‌ان‌اي و تشخيص هويت به خانواده‌هاي قربانيان تحويل داده شود، تحقيقات بر سر چگونگي حادثه كماكان ادامه دارد. شركت هواپيمايي كه هواپيماي سقوط كرده متعلق به آن بوده اعلام كرده است كه به هيچ عنوان امكان ندارد اين سانحه هوايي بر اثر نقص فني يا حتي سهل‌انگاري كادر پروازي رخ داده باشد؛ موضوعي كه مي‌تواند احتمالات در خصوص تروريستي بودن اين عمليات را تقويت كند. به ويژه آنكه در همين حال كميته تحقيق در مسكو اعلام كرده اين هواپيما در هوا متلاشي شده است، هر چند اين كميته نتيجه‌گيري قطعي در خصوص نحوه سقوط اين هواپيما ارايه نداده است.

اما نكته ديگري كه در اين بين وجود دارد اين است كه در ساعات اوليه سقوط هواپيما خبري منتشر شد مبني بر اينكه تماسي از خلبان هواپيما با برج مراقبت گرفته شده است كه هواپيما دچار نقص فني شده است اما آن‌گونه كه شركت هواپيمايي اعلام كرده هيچ تماسي مبني بر اين موضوع صورت نگرفته و هواپيما بدون نقص در حال پرواز بوده است.

با اين وجود كماكان تحقيقات تيم حقيقت‌ياب اين سانحه هوايي ادامه دارد و نتيجه قطعي هنوز منتشر نشده است. پيشتر تيم تحقيقات مصري اعلام كرده بود كه هواپيماي روسي مورد هيچ حمله خارجي قرار نگرفته است اما كاخ كرملين در واكنشي عنوان كرد كه احتمال حمله تروريستي را نمي‌توان ناديده گرفت.

گفتني است كه روز شنبه، ۳۱ اكتبر هواپيماي ايرباس اي۳۲۱ كه از شرم‌الشيخ در مصر به سمت سن‌پترزبورگ در روسيه پرواز مي‌كرد، سقوط كرد و همه ۲۲۴ سرنشين و خدمه آن كشته شدند. بيشتر مسافران را شهروندان روسيه تشكيل مي‌دادند و به گفته مقامات رسمي تاكنون جسد ۱۶۳ نفر پيدا شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها