• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3411 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر

حمله به مقر سربازان سوري در ديرالزور


«ائتلاف بين‌المللي به رهبري امريكا، نخستين حمله خود را به منافع دولت سوريه انجام داده است»؛ اين روايت دولت سوريه از يك حمله هوايي ائتلاف بين‌المللي به رهبري ايالات متحده به اردوگاه ارتش سوريه در شرق اين كشور است كه طي آن سه سرباز كشته و سيزده تن ديگر زخمي شده‌اند. در پي اين حمله، دولت سوريه طي نامه‌اي رسمي به سازمان ملل شكايت برده و ائتلاف بين‌المللي و به خصوص امريكا را در اين خصوص مقصر دانسته است. با اين وجود ايالات متحده اين ادعا را رد و اعلام كرد: ائتلاف بين‌المللي عليه داعش يكسري حلقه‌هاي چاه نفت كه در اختيار داعش قرار داشته‌اند را مورد هدف قرار داده كه چند مايل دورتر از محل ادعايي دولت سوريه قرار دارد. گفتني است منطقه مورد ادعايي منطقه دير الزور است كه عمدتا تحت تسلط داعش است اما ارتش سوريه در اين منطقه جبهه‌اي را به سمت اين منطقه باز كرده و در برابر داعش مقاومت مي‌كند. همچنين آن گونه كه گفته مي‌شود اين اردوگاه كه الصاعقه نام دارد در نزديكي روستاي عياش در حومه غربي ديرالزور قرار گرفته است. در صورت تاييد اين حمله، براي نخستين‌بار است كه نيروهاي ائتلاف مبارزه با داعش در سوريه و عراق نيروهاي دولتي سوريه را مورد هدف قرار مي‌دهند.
روايت دمشق
آنگونه كه در نامه اعتراضي دمشق به سازمان ملل آمده است، چهار فروند از هواپيماهاي ائتلاف بين‌المللي به رهبري امريكا دست به بمباران اين اردوگاه در دير الزور زده‌اند. همچنين، در اين نامه آمده است كه علاوه بر تلفات انساني و بخشي از تجهيزات زرهي و وسايل نقل و انتقال و انبار سلاح و مهمات نيز از بين رفته است. دولت سوريه در نامه خود همچنين آورده است كه اين اقدام هواپيماهاي ائتلاف ثابت مي‌كند كه اين ائتلاف فاقد جديت و اعتبار براي مبارزه با تروريسم است. با اين وجود اگرچه امريكا ادعاي هدف قرار دادن پايگاه ارتش سوريه را رد مي‌كند اما فعالان حقوق بشر سوري كه مقر آنها در لندن است معتقدند كه هواپيماهاي ائتلاف در پشت اين حمله به مواضع ارتش سوريه دست داشته‌اند.
روايت  امريكا
از سويي ديگر ايالات متحده كه به تازگي تعدادي از نيروهاي ضربتي خود را به سوريه اعزام كرده، طي بيانيه‌اي عنوان كرد كه چهار جنگنده حملاتي را بر فراز چند حلقه چاه در منطقه
دير الزور انجام دادند كه حدود55كيلومتر (34مايل) با جنوب شرقي روستاي عياش كه پايگاه نظامي ارتش سوريه قرار گرفته فاصله دارد. در اين بيانيه همچنين آمده است كه در اين حمله هيچ وسيله نقليه يا اهداف انساني مورد هدف قرار نگرفتند و در اين منطقه هيچ نشانه‌اي از حضور سربازان سوري نيز وجود نداشت. همچنين سرهنگ دوم كريستي بكمن، مدير روابط عمومي در مركز عملياتي پايگاه هوايي قطر گفت در اين حملات هيچ نشانه‌اي از كشته شدن نيروهاي سوري وجود ندارد. او به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه ما از اين حمله آگاه هستيم اما هيچ نشانه‌اي از كشته شدن سربازان سوري وجود  ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون