• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3449 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ بهمن

پاي صحبت‌هاي مجيد مظفري

اهالي سينما ميزبان تماشاگران

 

   فرناز ميري/ پيش‌تر در خبرهاي مرتبط با سي‌و چهارمين جشنواره فيلم فجر، محمد حيدري، دبير اين دوره از جشنواره از راه‌اندازي كاخ مردمي در كنار كاخ اصلي جشنواره خبر داده بود تا عوامل هر فيلم براي نخستين‌بار در كنار مردم در يك محل فيلم را ببينند و نظر مردم را درباره فيلم خود بدانند. در همين ارتباط مجيد مظفري، طي حكمي از سوي حيدري به عنوان مدير كاخ مردمي جشنواره امسال منصوب شد. گفت‌وگويي با مظفري درباره برنامه‌هاي كاخ مردمي داشتيم كه در ادامه مي‌آيد.

   امسال براي نخستين‌بار پرديس ملت به عنوان كاخ مردمي جشنواره در نظر گرفته شده است و شما مدير آن هستيد. فكر مي‌كنيد ايجاد چنين مكاني چه اندازه ضرورت دارد و چه برنامه‌اي براي مديريت كاخ مردمي داريد؟
سياست جشنواره اين بود كه جشنواره به اهالي و خانواده سينما تعلق دارد و چه بهتر اينكه ميزبان مردم همين هنرمندان باشند. به‌نظر من هم اين سياست صحيح بود. برهمين اساس براي مديريت كاخ مردمي جشنواره انتخاب شدم. با همفكري دوستان و ديگر مسوولان جشنواره برنامه‌ريزي كرده‌ام تا محيطي آرام براي نمايش فليم‌ها و پذيرايي از مخاطبان جشنواره ايجاد شود تا تماشاگران بتوانند در سانس‌هاي مختلف فيلم‌ها، هنرمندان و عوامل هر فيلم را در يك فضاي صميمانه و با آرايشي هنرمندانه ببينند.
   علاوه بر اين فضاي ديدار با عوامل و نمايش فيلم‌ها چه برنامه‌هاي ديگري در كاخ مردمي جشنواره در نظر گرفته‌ايد؟
در كاخ مردمي جشنواره مردم از نزديك با هنرمندان برخورد دارند و فرش قرمزي هم براي حضور هنرمندان در نظر گرفته‌ايم، اما نه به اين دليل كه بخواهيم هنرمندان را از مردم جدا كنيم؛ بلكه فضايي را به‌واسطه فرش قرمز در نظر گرفته‌ايم تا هنرمندان به راحتي بتوانند در جمع مردم حضور داشته باشند و تماشاگران هم بتوانند به راحتي با هنرمندان خود صحبت كنند و عكس بگيرند. همچنين محيطي در نظر گرفته شده تا كارگردان و تهيه‌كننده هر فيلم بتوانند پيش از نمايش هر فيلم درباره آن صحبت كنند و همين‌طور اگر مردم سوالي داشته باشند مي‌توانند مطرح كنند. از سوي ديگر هر شب يك هنرمند ويژه نيز در سالن حضور دارد تا مردم بتوانند با او گفت‌وگو كنند. فضايي كه براي اين ديدارها در نظر گرفته شده است سالني با گنجايش هزار نفر، البته به صورت ايستاده، همراه با پذيرايي از تماشاگران است.
   باتوجه به اينكه پيش‌فروش بليت‌هاي كاخ مردمي به اتمام رسيده آيا امكان ديدار با هنرمندان و سينماگران براي افرادي كه بليت نمايش فيلم‌ها را در دست ندارند، در كاخ مردمي وجود دارد؟
از آنجا كه پيش‌فروش بليت‌هاي بخش كاخ مردمي جشنواره به اتمام رسيده است تنها افرادي كه بليت كاخ مردمي را دارند مي‌توانند در برنامه‌هاي ديدار با سينماگران و هنرمندان حضور داشته باشند.
   ارزيابي شما از جشنواره پيش‌رو  و كاخ مردمي جشنواره چيست؟
پيش‌بيني مي‌كنم جشنواره امسال با آرامش و به خوبي سپري شود و اين دوره با نگاهي نو بتواند ارتباط خوبي ميان هنرمندان، عوامل فيلم‌ها و مخاطبان برقرار كند. در كاخ مردمي همراهي مردم براي ورود و خروج به موقع، صبوري در هنگام خروج از سالن‌ها و پاركينگ‌ خيلي مهم است و اميدوارم شاهد اين همكاري باشيم. همچنين براي دسترسي راحت‌تر مردم به پاركينگ ون‌هايي در نظر گرفته شده است كه افراد را جابه‌جا مي‌كند.
   آيا فكر مي‌كنيد كاخ مردمي در دوره‌هاي بعدي هم ادامه داشته باشد؟
 اميدوارم كاخ مردمي جشنواره در دوره‌هاي بعدي هم ادامه داشته باشد. البته كمك مردم در اين زمينه خيلي موثر است. اينكه مخاطبان سر ساعت و با آرامش بيايند تا مشكلي در نمايش فيلم‌ها ايجاد نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون