• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3144 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي

نخستين قسط از سومين دور توافق پرداخت شد

گروه اقتصادي| ايران پانزدهمين قسط از توافق ژنو را دريافت كرد.  به گزارش خبرنگار «اعتماد»، بر اساس اعلام بانك مركزي ۴۹۰ ميليون دلار از پول‌هاي بلوكه شده ايران به حساب بانك مركزي واريز شد.
بر اساس دور سوم توافق ايران و 1+5، اين اعتبار از منابع بانك مركزي در كره جنوبي به حساب اين بانك در كشور عمان انتقال يافت.
براساس توافق‌هاي به عمل آمده مقرر شده است تا 10 تير سال آينده 9/4 ميليارد دلار از سرمايه‌هاي ايران در بانك‌هاي خارجي در قالب اقساط 490 ميليون دلاري آزاد و منتقل ‌شود. اين پانزدهمين قسطي است كه در قالب توافق ژنو به ايران پرداخت شده است. پرداخت اقساط از 12 بهمن سال گذشته آغاز شد و مقرر است تا دهم تيرماه ادامه يابد.
 در مرحله اول توافق ژنو چهار ميليارد و 200 ميليون دلار از دارايي‌هاي بلوكه شده ايران و در مرحله دوم دو ميليارد و 800 ميليون دلار از اين دارايي‌ها در اختيار ايران قرار گرفت. قرار است تا دهم تير ماه نيز چهار ميليارد و 900 ميليون دلار از دارايي‌هاي ايران آزاد شود. آل اسحاق پيش از اين حجم دارايي‌هاي بلوكه شده ايران نزد بانك‌هاي خارجي را بالاتر از 100 ميليارد دلار اعلام كرد. تايم لاين پيش رو زمان آزادسازي دارايي‌هاي ايران از بهمن ماه سال گذشته را نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون