• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3144 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي

زير ذره بين اقتصاد

تبليغات براي «پديده شانديز»، «تبرك» و «پرديسبان» ممنوع شد|دادستاني كل كشور با توجه به گسترده‌تر شدن ابعاد تخلفات مالي شركت‌هاي «پديده شانديز»، «تبرك» و «پرديسبان» تمامي تبليغات رسانه‌يي اين شركت‌ها را در صدا و سيما و روزنامه‌ها ممنوع كرد.
سيد مرتضي بختياري معاون امنيتي، سياسي دادستان كل كشور به فارس گفت: با توجه به درخواست دادستان عمومي و انقلاب مشهد مقدس از دادستان كل كشور در رابطه با تخلفات مالي صورت گرفته در شركت‌هاي پديده شانديز، تبرك و پرديسبان، كه پرونده قضايي آنان در شعبه 904 بازپرسي دادسراي انقلاب اسلامي مشهد در حال بررسي است، طبق دستور دادستان كل كشور؛ صدا و سيما، رسانه‌هاي نوشتاري، ديداري و گفتاري، شهرداري‌ها، فرودگاه‌ها، راه آهن و تمام معابر از درج و انتشار هر گونه آگهي تبليغاتي و تجاري در مورد اين شركت‌ها منع شدند و اين دستورالعمل طي نامه كتبي به رياست سازمان صدا وسيما، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزير مسكن، راه و شهرسازي اعلام شده است.
معاون امنيتي سياسي دادستان كل كشور ادامه داد: تا اطلاع ثانوي و تعيين تكليف پرونده قضايي هرگونه تبليغات و انتشار آگهي تجاري در مورد شركت‌هاي مذكور ممنوع است. به گزارش فارس، اين ممنوعيت شامل رسانه‌هاي حوزه فضاي مجازي، روزنامه‌ها، صدا و سيما و غيره مي‌شود. بنابراين فعاليت وب‌سايت اين شركت‌ها نظير پديده شانديز ممنوع است.

اطلاعيه بانك مركزي درباره تخلف در پرداخت وام جعاله |بانك مركزي در بخشنامه‌يي به شبكه بانكي ضمن اعلام دريافت گزارشات تخطي برخي بانك‌ها و موسسات اعتباري در پرداخت تسهيلات جعاله با نرخ‌هاي بالاتر از مصوبات شوراي پول و اعتبار در قالب عقد مشاركت مدني، خواستار الزام نظام بانكي به بخشنامه‌هاي بانك مركزي در اين خصوص شد. حداكثر نرخ سود تسهيلات اعطايي در قالب آنها، معادل 22 درصد تعيين شده است.

جزييات پيشنهاد يارانه‌يي كارگران به دولت|كارگران مي‌گويند طرحي را آماده مي‌كنند كه از محل حذف يارانه ثروتمندان و اختصاص آن به كارفرمايان، دستمزدها ۲۵ درصد رشد كند و توليدكنندگان نيز اجازه يابند قيمت اجناس را 7/1 تا 2/3 درصد افزايش دهند. فرامرز توفيقي با بيان اينكه در سال جاري مباحث و گفت‌وگوها را در راستاي تقويت قدرت معيشت كارگران و همچنين جبران عقب ماندگي‌هاي قدرت خريد خانوارهاي كارگري كشور پيش خواهيم برد، به مهر گفت: طرحي در دست تهيه داريم كه طي آن در صورت قطع شدن يارانه ثروتمندان و پرداخت سهم صنعت، حمايت‌هاي جديدي از كارفرمايان صورت پذيرد كه آنها نيز بتوانند كاهش قدرت خريد كارگران را جبران كنند.

مصرف CNG كاهش يافت|مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي از كاهش مصرف گاز CNG در سال جاري نسبت به سال‌هاي قبل خبر داد و گفت: براي افزايش مصرف CNG بايد جذابيت‌هايي را ايجاد كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون