• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3144 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي

عجيب الخلقه‌يي به نام «ناداور»


  كوروش كهبازي / ناداور موجودي است نچسب، نام پدرش ناعادل و نام مادرش ناعادله است. از كودكي در ناعادل آباد زيست و در مدرسه ناعادليه (مگه اسم فاميله !؟) درس خواند و فوق سيكل خود را گرفت. از همان اوان كودكي و به هنگام بازي‌هاي كودكانه، او نا آرام بود و حتي به هنگام تيله‌بازي هم جر مي‌زد كه سرانجام توسط معتمدان محل به مسابقات هفت سنگ محله پايين تبعيد شد. اما در همان روزگاران استعداد‌ياب‌ها او را كشف كرده و با مشورت دلال‌هاي هميشه در صحنه، وي را از دل مسابقات خارج و نانظارت و ناداوري بازي‌هاي كودكانه را برعهده او گذاشتند كه استعدادهايش يكي پس از ديگري شكوفا شد. ناداور از همان كودكي دشمن شماره يك ويديو چك بود (خالي نبند... اين جريان تازه مد شده) و همواره سعي در نابودي اين عنصر عدالت پرور از صحن مسابقات را داشت كه البته تا به اين لحظه موفق نشده است. ناداور علاوه بر ويديو چك به اجسامي چون: وجدان، روزي حلال، لقمه سالم براي زن و بچه، حق‌الناس و... نيز اعتقادي نداشته و ندارد اما متقابلا و به‌شدت علاقه‌مند به توپ، تانك، فشفشه، اگزوز سماور، شير خاور و مواردي از اين دست است.
برخلاف نظريه بالا، عده زيادي از كارشناسان اعتقاد دارند كه او نه كودك بوده و نه بزرگ شده و اصلا او يك جسم يا يك فرد نيست، بلكه يك روح است كه بعضا ببخشيد گهگاه در وجود كساني كه به روح اعتقاد دارند متبلور شده و ابراز وجود مي‌كند. به عنوان مثال او روزگاري دركالبد داور سوري، جمال شريف وارد مي‌شد و اين جريان هي پشت هي! ادامه پيدا مي‌كرد. قديمي‌تر‌ها حتما يادشان هست كه در سال 1992 تيم ملي فوتبال ايران با گل دقيقه 94 ميورا كه شش متر در آفسايد بود و با سه اخراجي نابحق توسط نا‌جمال نا‌شريف بازنده شد تا ژاپن ميزبان حذف نشود. روح نادآور 10 سال بعد هم در سال 2002در وجود سه آدم ناشريف ديگر حلولانده شد تا تيم‌هاي ايتاليا، اسپانيا و پرتغال با ناداوري از كره جنوبي ببازند و كره با زور و ضرب و دوختن زمين و زمان به هم، به مقام چهارمي جام‌جهاني برسد كه البته ارزشي نداشت و اين تيم چندي بعد چهار گل از تيم ملي ايران پذيرفت (سه گل علي كريمي، يك گل مهدي مهدوي كيا) ... ضمنا از ورود به بحث روح ناداور و ارتباط آن با افراد داخلي شديدا  معذوريم... مي‌فهمي كه... !
به گفته همين كارشناسان، ناداور موجودي است ناميرا و تا دنيا دنياست او زنده است و حتي در روح سياست، اقتصاد، اجتماع، اداره‌جات‌ها ! سازمان‌ها، داخل صف اتوبوس و... هم حلول مي‌كند و كلا  اين جريان از ازل تا عسل ! ادامه دارد. القصه... ! كمي از گذشته به دنياي حال قدم مي‌گذاريم. روح ناداور به تازگي و در بازي‌هاي آسيايي اينچئون به نفع كره‌يي‌هاي جنوبي، باز هم در كالبد ناشريف انسان‌هايي ديگر حلول كرد... در كشتي فرنگي وقتي عبد‌ولي حريفش را ابتدا لت و پار و سپس ضربه فني كرد نا‌داور آفسايد عبد‌ولي را تشخيص داد و او را باختاند! اكرم خدابنده در حالي كه ضربه بازيكن حريف از جلوي صورتش رد شد و به او برخورد نكرد با اعلام خطاي رانينگ از طرف ناداور مواجه شد و اين تكواندو كار شايسته ما نيز شكستانده ! شد... هنگامي كه ضربات روز‌بهاني بوكسور ما چپ و راست حريف را گيج كرده بود، ناداور اصرار داشت كه توپ در زمين روزبهاني خوابيده است! از اين دست مثال‌ها به ضرر ايران بارها و بارها اتفاق افتاد... ناداوران نه تنها به ضرر ايران، بلكه به ضرر خيلي كشورهاي ديگر هم وارد عمل شدند تا كره، مثل جارو برقي مدال‌ها را بگيرد و جمع كند... در اين ميان ورزشكار هندي با حركتي نمادين مدال برنز خود را در روي سكو به گردن كره‌يي انداخت و سكو را ترك كرد تا پيامش كه همانا ناداوري به نفع كره در تمام سطوح و تمام ورزش‌ها بود را به گوش همه دنيا برساند... ناداوران چپ و راست به سمت كره غش مي‌كردند و انگار در مراسم افتتاحيه و در هنگام قسم، داوران متعهد به حفاظت جايگاه كره شده بودند و در جريان بازي‌ها هي كارت به كارت مي‌شدند و يواش يواش كار داشت به آب‌هاي آلوده و دود داخل رختكن و كور كردن سرباز و... مي‌رسيد كه بازي‌ها تمام شد و در جدول نهايي مدال‌ها هم زور كره به چين نرسيد! اما فقط اين مدال‌هاي طلاي ايران بود كه وقتي دود شد، در جدول ما به قزاق‌ها نرسيديم. نقطه روشن بازي‌ها حركت حرفه‌يي فوتباليست‌هاي ما بود كه با ارايه تاكتيكي مناسب و حساب شده، سنگين و رنگين و خيلي شيك و باكلاس باختند و برگشتند تا ناداوري در اين بازي‌ها اذيت‌شان نكند... دست مريزاد...‌اي ول بر شما باد... برخيز و پرچم را ببر !و در پايان، اينجانب به عنوان تاريخ نگار و راقم اين ستور! (ببخشيد سطور) با كره‌يي‌ها فقط يك حرف دارم: داداش... اخوي... برادر... ! اين نون‌ها خوردن نداره... (كره‌يي: بشين بينيم بابا... ! تو كشور خود شما پنالتي – اخراج فروزان روي رافخايي در بازي استقلال و ملوان رعايت شد؟ ! اخراج سوشا مكاني در بازي پرسپوليس - استقلال خوزستان كه توپ رو دو متر بيرون محوطه جريمه گرفت چطور؟ مثلا شما خودتون خيلي قانون‌مداريد؟!)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون