• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3595 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

شاخص بورس در مدار 78 هزارتايي آرام گرفت

معامله‌گران بازار سهام ديروز با استراحت منطقی نماگرهای بازار بورس همپای حمایت حقوقی‌ها برای تقویت حجم و ارزش معاملات سهام مواجه بودند؛ بازاری که ترجیح می‌داد بازدهی‌های به‌دست آمده طی روزهای اخیر را اندکی نقد کند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات ديروز دوشنبه، با کاهش 379 واحدی به رقم 78 هزار و 324 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 8 واحد کاهش به عدد 14 هزار و 378 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با 509 واحد کاهش به عدد 87 هزار و 785 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 528 واحدی به رقم 55 هزار و 383 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 107 واحد افزایش 707 واحدی به رقم 167 هزار و 909 واحد رسید. ديروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واجدی روی رقم 815 واحد ایستاد. معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 79 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 61 واحد و فولادمبارکه با 59 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.  در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی جم با 75 واحد، پتروشیمی‌مبین با 34 واحد و  سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با 15 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات روز دوشنبه بورس تهران به بیش از 181 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 818 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 72 هزار و 747 نوبت داد و ستد بود.  طی معاملات ديروز نماد معاملاتی شرکت‌های لوازم خانگی پارس، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری بهمن، بیمه ملت، بیمه تعاون، حق تقدم خرید سهام داروسازی تولیددارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر مجتمع صنعتی آرتاویل تایر متوقف شدند.در نماد معاملات ملی صنایع مس ایران اندکی بیش از 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون