• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3595 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

عدد نوشت

خسارت تعطيلي فرودگاه دوبي در هر دقيقه  

فرودگاه دوبي در روز چهارشنبه گذشته به دليل بسته شدن در هر دقيقه بيش از يك ميليون دلار خسارت متحمل شد.
در پي حادثه آتش‌سوزي هواپيماي شركت الامارات كه روز چهارشنبه در فرودگاه بين‌المللي دوبي رخ داد، اين فرودگاه به مدت ۳۳۰ دقيقه بسته شد و تمامي پروازها ي ورودي به اين فرودگاه از طريق فرودگاه شارجه انجام شد. براساس گزارش روزنامه خليج تايمز، درپي بسته شدن فرودگاه دوبي، ميزان خسارت‌هاي وارده به اين فرودگاه در مدت ۳۳۰ دقيقه بيش از ۳۳۰ ميليون دلار برآورد شده كه هر دقيقه يك ميليون دلار است. كارشناسان اقتصادي امارات خسارت‌هاي وارده به اقتصاد دوبي در پي بسته شدن فرودگاه دوبي را بيش از اين ميزان پيش‌بيني مي‌كنند.


افت توليد خودروهاي سنگين

تير ماه امسال توليد انواع كاميون در ايران 3/5درصد كاهش يافت. در اين مدت توليد كاميون در ايران خودرو ديزل با كاهش 8/26 درصدي همراه بوده و از ۱۶۴ دستگاه در تير ماه سال گذشته به ۱۲۰ دستگاه رسيد. توليد انواع كاميون در سايپا ديزل نيز 8/22درصد كاهش يافته و از ۱۷۱ دستگاه در تير ماه پارسال به ۱۳۲ دستگاه كاهش يافت. تيرماه امسال توليد اين محصولات در آذهايتكس نيز متوقف شده و با كاهش صد درصدي از چهار دستگاه در تير ۱۳۹۴ به صفر رسيد. توليد انواع كاميون در ماموت نيز با كاهش ۷۵ درصدي همراه بوده و از ۷۲ دستگاه در تير ۱۳۹۴ به ۱۸ دستگاه كاهش يافت. اما در اين مدت توليد كاميون در كاريزان خودرو و گروه بهمن برخلاف ساير شركت‌ها افزايش يافته است. توليد اين محصولات در كاريزان خودرو با رشد ۱۹ درصدي از ۱۲۶ دستگاه در تير ماه سال گذشته به ۱۵۰ دستگاه افزايش يافت.

 

سرمايه‌گذاري براي كدهاي پستي

مديركل جغرافيايي و كدگذاري پستي از سرمايه‌گذاري بالغ بر ۳۰ ميليارد توماني براي به روز رساني كدهاي پستي خبر داد و گفت: در ايران
۴۸ ميليون كدپستي براي ساختمان‌ها و برخي تجهيزات مانند كافوهاي برق و BTSهاي موبايل تعريف شده است. كاظم ميرزايي، در خصوص كدهاي پستي متذكر شد: بحث الزام تخصيص كدهاي پستي به كليه مكان‌ها موضوع جديدي در كشور به ‌شمار نرفته و طبق قوانين و دستورالعمل‌هاي موجود لازم است به هر مكان محصور قابل شناسايي و قابل تفكيك كه يك در به معبر داشته باشد، يك كد پستي ۱۰ رقمي تخصيص داده شود.

 

افزايش حجم آب سد كرخه

ذخيره سدهاي جنوب كشور تا هفته دوم مردادماه امسال بين چهار تا ۲۸۴ درصد رشد كرده و در اين منطقه مهم آبي كشور، تنها ميزان آب سد مسجدسليمان ۳ درصد افت داشته است. از ابتداي مهرماه سال گذشته تا پايان هفته دوم مردادماه سال جاري، حجم آب موجود در مخازن سدهاي خوزستان به ۱۸ ميليارد و ۲۱۳ ميليون مترمكعب رسيده كه اين ميزان در زمان مشابه سال آبي گذشته ۱۳ ميلياردو ۲۲۲ ميليون مترمكعب ثبت شده بود. وزارت نيرو در اين گزارش با تاكيد بر ذخيره ۱۸ ميليارد مترمكعبي آب در مخزن سدهاي خوزستان؛ «مسجد سليمان» را تنها سد خوزستان با كاهش ۳ درصدي ذخيره آب اعلام كرد. همچنين ذخيره آب سد دز هم بدون تغيير نسبت به سال گذشته، هم اينك، ۲۱۸۲ ميليون مترمكعب است. بر پايه اين گزارش، حجم برداشت آب از ۱۰ سد تامين‌كننده آب خوزستان از ابتداي سال آبي جاري تاكنون ۱۶ ميليارد و ۲۵۶ ميليون مترمكعب بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزايش داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون