• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3595 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

تب طلا اندكي فروكش كرد

نرخ اونس در بازارهاي جهاني، پس از يك روز وقفه دوباره كاهش يافت تا تاثير آن در بازار ايران ثبات در قيمت سكه و كاهش قيمت طلا باشد. در بازار ارز، دلار امريكا اندكي ارزان‌تر شد.
روز گذشته، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در بازار تهران بدون آنكه تغييري نسبت به روز يكشنبه داشته باشد كماكان با قيمت يك ميليون و 106 هزار تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شدند. سكه تمام بهار طرح قديم با كاهش هزار توماني، يك ميليون و 105 هزار تومان در بازار خريد و فروش شد. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 558 هزار تومان و 287 هزار تومان دست به دست شدند كه بر اين اساس نيم سكه تغييري نسبت به گذشته نداشت ولي ربع سكه، همانند سكه طرح قديم، هزار تومان كاهش قيمت را تجربه كرد. هر سكه يك گرمي نيز كماكان با قيمت 182هزار تومان به دست مشتريان رسيد. در بازارهاي جهاني و پس از يك روز وقفه، روز گذشته اونس طلا چهار دلار ارزان‌تر شد و با قيمت هزار و 332 دلار دست به دست شد. اين مهم در حالي است كه در هفته گذشته نرخ اونس طلا تا هزار و 361 دلار هم افزايش پيدا كرد اما از ميانه هفته قيمت‌ها به سمت ارزان شدن ميل كردند.
مثقال طلا با كاهش قيمت 200 توماني، 489 هزار و 800 تومان فروخته شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز، 112 هزار و 964 تومان قيمت‌گذاري شد.
علاوه بر اين و بر اساس گفته‌هاي جعفر سرقيني، معاون معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت، از اين پس با مجوز بانك مركزي اين امكان فراهم شده كه طلاي توليدي در كشور صادر شود.
در بازار هر دلار امريكا با كاهش قيمت 9 توماني، سه هزار و 531 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد. هر يورو هم در حالي با قيمت سه هزار و 942 تومان به بازار عرضه شد كه اين مهم حاكي از كاهش قيمت اندك و چهار توماني اين واحد پولي معتبر نسبت به روز يكشنبه است. پوند انگليس با افزايش قيمت يك توماني، چهار هزار و 662 تومان به دست مشتريان رسيد. لير تركيه و درهم امارات هم به ترتيب 969 تومان و هزار و 198 تومان به بازار عرضه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون