• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3595 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

خبر كوتاه

تلاش براي كاهش تعرفه مكالمه با عراق

 محمدجواد آذري جهرمي، مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت از تلاش براي بهبود كيفيت ارتباطات در ايام اربعين امسال خبر داده و متذكر شد: مذاكراتي با عراق در زمينه كاهش تعرفه در حال انجام است. اپراتورهاي عراقي قول داده‌اند ظرفيت شبكه‌اي خود را نسبت به سال گذشته بهبود بخشند. وي همچنين از تقسيم كار اپراتورها براي ارتباط‌ دهي مناسب در اين ايام ياد كرد و ادامه داد: قرار بر آن است كه يكي از اپراتورها مسير بين نجف تا كربلا را به ارايه‌ خدمات واي فاي بپردازد كه البته در اين زمينه سرمايه‌گذاري از سوي اپراتور ايراني انجام مي‌شود اما اپراتورهاي عراقي نيز همكاري خواهند داشت. اپراتور ديگر در ارتباط با تامين ارتباطات اينترنتي در مناطق مرزي پيگيري خواهد كرد و بدين‌ترتيب در مسافت 15 كيلومتر در مناطق مرزي مهران و شلمچه به ارايه اين خدمات خواهد پرداخت.


عقد قرارداد مسكن قسطي در دفاتر اسناد رسمي

محدوديت سقف ۱۵۰ ميليون تومان تعيين شده توسط بانك مسكن براي طرح فروش اقساطي، انبوه‌سازان را به فكر امضاي قرارداد با مشتريان در دفاتر اسناد رسمي انداخته است. از زماني كه بانك مسكن تضمين دين ۱۵۰ ميليون توماني براي طرح فروش اقساطي مسكن را در ۲۷ خردادماه سال جاري و پس از حدود دو سال چانه‌زني به تصويب رساند، عدم تناسب تسهيلات با قيمت واحدهاي توليد شده، بزرگ‌ترين مانع در تحقق اهداف اين طرح بوده است. البته رييس كانون انبوه‌سازان مي‌گويد كه اين طرح در حال اجراست و شرايط مطلوبي دارد. اما ساير انبوه‌سازان دل خوشي از سقف وام و كارمزد آن ندارند.
بسياري از واحدهاي مسكوني توليد شده توسط انبوه‌سازان كه در شرايط ركود مسكن با كسادي بازار مواجهند و وارد فاز فروش اقساطي شده‌اند بيش از ۱۵۰ ميليون تومان قيمت دارند اما بانك مسكن مي‌گويد كه برايش مقدور نيست بيش از ۱۵۰ ميليون تومان تضمين دين كند. به همين دليل انبوه‌سازان در پي آن هستند تا راسا با مشتريان وارد مذاكره شده و در دفاتر اسناد رسمي قرارداد فروش اقساطي را منعقد كنند. بدين‌ترتيب كارمزدي هم به بانك نمي‌پردازند كه در كاهش قيمت قطعي اين آپارتمان‌ها موثر است. دبير كانون انبوه‌سازان در اين باره اظهار كرد: هدف ما اين است كه هركس در هر نقطه از كشور با هر بضاعتي بتواند مسكن قسطي خريداري كند اما شرايط تعيين شده از سوي بانك مسكن اين اجازه را نمي‌دهد.


بهره‌برداري از 6 مدرسه بركت در روستاهاي محروم شيروان

بنياد بركت براي توسعه فضاهاي آموزشي و براي ايجاد عدالت آموزشي در مناطق محروم در روستاهاي شيروان در خراسان شمالي، 6 مدرسه ساخته است. مدير آموزش و پرورش شيروان ضمن اعلام اين خبر اقدام بنياد بركت در زمينه مدرسه‌سازي در مناطق محروم كشور را كاري ارزشمند توصيف كرد. سعيد رحماني فضلي در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار كرد: اين مدارس با مجموع 23 كلاس درس در روستاهاي لوجلي، چلو، ورگ، خانلق، اسطرخي و ينگه قلعه از توابع بخش مركزي شهرستان شيروان احداث شده است. وي مجموع كل زيربناي طرح‌هاي مزبور را 1100 متر مربع اعلام كرد و گفت: براي ساخت آنها 10 ميليارد و 350 ميليون ريال از محل اعتبارات بنياد بركت هزينه شده است. رحماني فضلي همچنين افزود: پروژه‌هاي بنياد بركت براي ايجاد توانمندسازي اقتصادي و توسعه فضاهاي آموزشي در مناطق كم‌تر توسعه‌يافته و محروم، براساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و با حمايت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) اجرا مي‌شود. بنياد بركت همچنين تاكنون در دو طرح اقتصادي براي توليد محصولات لبني و غذايي در شيروان، مشاركت مالي داشته است. ارزش كل سرمايه‌گذاري انجام شده در طرح‌هاي ياد شده بالغ بر 194 ميليارد ريال بوده است. اين دو طرح براي 1330 نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم شغل پايدار ايجاد كرده است كه يكي از اهداف اساسي بنياد بركت به‌شمار مي‌رود. شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد. بنياد بركت در سال 86 زيرنظر ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) تاسيس شد تا به مناطق محروم كشور خدمت كند. اين بنياد قصد دارد براساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب يك‌هزار مدرسه در مناطق محروم كشور تاسيس كند كه تاكنون ساخت 619 مدرسه تحقق يافته است. اين مدارس از مناسب‌ترين استانداردهاي ساخت اماكن آموزشي و بهترين تجهيزات كمك آموزشي برخوردارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون