• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

وزير صنعت اعلام كرد

امحاي خودروهاي قاچاق مدنظر نيست

وزير صنعت با تاكيد بر اينكه آتش‌زدن خودروهاي قاچاق مدنظر نيست، گفت: كت و شلوار ايراني مي‌پوشم؛ اما برخي لوازم منزلم، خارجي است. محمدرضا نعمت‌زاده، قاچاق خودرو به كشور را انكار كرد و گفت: اساسا خودرو قابل قاچاق نيست؛ چراكه از طريق گمركات وارد كشور مي‌شود و اگر استثنايي هم باشد، از طريق مرز است و آن هم ديگر پلاك نمي‌شود و مشخص است كه كالا قاچاق شده است. تجارت بايد با روش درست خود صورت گيرد؛ نه اينكه قاچاق باشد و به توليد لطمه بزند، اين در حالي است كه وجود مرزهاي طولاني در شرق و غرب و همچنين سواحل جنوبي و مسائل امنيتي و اقتصادي همسايگان ايران، در وجود قاچاق كالا موثر است.
وي تصريح كرد: يكي از نقاطي كه از طريق آن قاچاق صورت مي‌گيرد، مناطق آزاد است و ما در اين باره بررسي‌هايي صورت داده و گزارشي هم ارايه كرده‌ايم؛ اما اگر مناطق آزاد به درستي عمل كند، حمايت خواهد شد. در اين ميان، توصيه ما نيز به مناطق آزاد، حمايت از توليد و صادرات است؛ حتي در ديگر كشورها نيز اينگونه اقدام مي‌شود، به عنوان نمونه ژاپن در مناطق آزاد امريكا اقدام به توليد مي‌كند. نعمت‌زاده در پاسخ به اين پرسش كه به واحدهاي توليدي متوسط و كوچك تاكنون چه ميزان تسهيلات پرداخت شده است، تصريح كرد: تاكنون سه هزار واحد توليدي از تسهيلات مصوب به ميزان كامل يا بخشي از آن استفاده كرده‌اند و تا پايان شهريور، همه‌ هفت هزار واحد توليدي از اين تسهيلات بهره‌مند خواهند شد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه از كيفيت كالاي داخل رضايت داريد، افزود: از كيفيت محصولات ايراني راضي هستم؛ اما همچنان بايد تلاش كنيم تا سطح كيفي كالاها بهتر شود؛ چراكه قدرت و توان بيشتري براي بهبود توليدات داخلي داريم، حتي قبل از تحريم به فرانسه و آلمان، قطعات خودرو صادر مي‌كرديم؛ بنابراين معتقدم با حمايت از توليد داخل مي‌توان هم به توان داخل افزود و هم صادرات را افزايش داد.
نعمت‌زاده در پاسخ به اين پرسش كه چه ميزان از كالاهاي ايراني استفاده مي‌كنيد، گفت: كت، شلوار و كفشم ايراني است و هميشه تعصب كالاي ايراني را داشته‌ام؛ اما در منزل بعضي كالاها ايراني و بعضي خارجي است؛ چرا كه در آنجا همسر حاكم است و گاهي اختلاف نظر در خريد پيش مي‌آيد.
وي درباره آخرين وضعيت صدور كارت‌هاي اعتباري براي خريد كالاي ايراني نيز تصريح كرد: تاكنون ۶۰ هزار كارت صادر و ۴۰۰ ميليارد تومان نيز از محل كارت‌ها، اجناس خريداري شده است؛ البته سازمان مديريت و برنامه‌ريزي شرايط را در اين كارت براي خريد سخت كرده بود و ما از آقاي نوبخت درخواست كرديم كه شرايط آسان شود. امروز نيز تفاهمي صورت گرفت تا بر اساس آن به خريداران فرش‌هاي دستباف ايراني ۱۰ ميليون تومان تسهيلات با اقساط سه ساله پرداخت شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون