• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

كاهش قيمت جهاني نفت


قيمت جهاني نفت در بازار معاملات روز سه شنبه با كاهش روبرو شد. به گزارش رويترز، قيمت جهاني نفت در ساعات اوليه بازار معاملات آتي روز سه شنبه در حالي با روند نزولي آغاز به كار كرد كه موسسه تحقيقاتي «گلمن ساچ» نسبت به فزوني عرضه نفت هشدار داد و اعلام كرد كه سود بهاي نفت در ماه اوت بيش از حد بوده است و پيشنهاد طرح فريز نفتي هم نمي‌تواند به وضعيت اشباع شده بازار نفت كمك كند.
در همين حال قيمت نفت درياي برنت با ۳۰ سنت كاهش به ۴۸ دلار و ۸۶ سنت در هر بشكه رسيد ضمن اينكه قيمت نفت وست تگزاس اينترميديت امريكا هم با ۴۰ سنت روند نزولي در برابر ۴۷ دلار و يك سنت به ازاي هر بشكه معامله شد. به گفته برخي از تحليل گران اقتصادي، كاهش قيمت نفت به رشد بيش از انتظار بهاي آن در ماه جاري ميلادي بر مي‌گردد كه منجر به رشد ۲۰ درصدي آن از ابتداي ماه اوت تا پايان هفته گذشته شده است.
بر همين اساس شماري از كارشناسان اقتصادي بر اين باور هستند كه افزايش بهاي نفت در ماه جاري ميلادي با مطرح شدن طرح فريز نفتي از سوي كشورهاي توليد‌كننده و همچنين كاهش ارزش دلار امريكا بر مي‌گردد. موسسه «گلمن ساچ» اعلام كرد، اجراي طرح فريز نفتي و نگه داشتن سطح توليد از سوي كشورها باز هم يك ركورد در توليد محسوب مي‌شود كه نمي‌تواند راهگشايي براي بازگشت توازن به عرضه و توليد باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون