• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3667 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

ثبت تخلفات سه اپراتور تلفن همراه در وزارت ارتباطات

مردم هم مي‌توانند اپراتورها را جريمه كنند

 گروه اقتصادي | «اپراتورها را ترك كنيد.» اين پيشنهاد محمود واعظي، وزير ارتباطات به مردم است كه از خدمات‌رساني برخي اپراتورهاي تلفن همراه به ستوه آمده‌اند. حالا دولت به جاي نظارت و برخورد با اپراتورهايي كه رضايت مشتري‌ها را جلب نمي‌كنند، از مردم خواسته تا با ترك اپراتورها، به اصطلاح آنها را جريمه كنند. واعظي معتقد است تغيير اپراتور بدترين تنبيه براي اپراتورهاست و موجب خواهد شد تا اين اپراتورها از ميزان تخلفات خود بكاهند. او در عين حال گفته كه هر سه اپراتور ايرانسل، همراه اول و رايتل جرايم متعدد دارند، در پروانه هر سه اپراتور اين تخلفات ذكر شده است و قرار است متناسب با تخلفات چگونه با آنها برخورد خواهد شد. واعظي تاكيد كرده، سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي با جديت اين موضوع را دنبال مي‌كند تا حقي از مشتركان ضايع نشود.
وزير دولت يازدهم در عين حال براي پاسخ دهي به موضوع گرانفروشي اينترنت اپراتورها هم با صراحت گفته است: دو هفته پيش نرم‌افزاري را طراحي كرده‌ايم كه مشتركان مي‌توانند جزييات مصرف پهناي باند خود را ببينند و تلاش مي‌كنيم اين نرم‌افزار سريع‌تر در دسترس مردم قرار بگيرند. وزارت ارتباطات به رعايت سقف تعرفه توجه مي‌كند و بسته‌هاي اينترنتي توافقي بين مشترك و اپراتور است. وزير ارتباطات در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه با وجود وعده‌هاي داده شده مردم هنوز طعم ارزاني اينترنت را نچشيده‌اند، گفت: مردم چندين بار اين طعم را چشيده‌اند و طي سال‌هاي گذشته ما يك‌بار حدود يك‌سال و نيم قبل با كاهش ۲۰ درصدي تعرفه قيمت هر گيگابات از ۴۵۰۰ تومان به حدود ۳۶۰۰ تومان رسانديم. در يك مقطع ديگر نيز قيمت‌ها بار ديگر با كاهش مواجه شده و از حدود ۳۶۰۰ تومان به ۲۹۵۰ تومان رسيد. همچنين طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته شرايط به گونه‌اي تعريف شد كه مردم براي استفاده از اينترنت بسته به ميزان استفاده‌اي كه دارند از تخفيف‌هاي ۱۷ تا ۳۳ درصدي بهره‌مند شوند بنابراين مردم قبلا اين طمع را چشيده‌اند و در حوزه اينترنت همراه نيز تعرفه‌ها كاهش پيدا كرده و در نهايت ۱۴ ريال به چهار ريال رسيده است. حال نيز اگر مردم در محاسبه تعرفه‌هاي خود دچار مشكلي هستند و حس مي‌كنند شركت ارايه‌دهنده خدمات تخلفي صورت مي‌دهد مي‌توانند اين موضوع را از طريق تماس با مركز ۱۹۵ پيگيري كنند.
واعظي در عين حال در خصوص فروش غيراقساطي تلفن ثابت توسط مخابرات هم توضيح داد: درباره تعرفه تلفن ثابت مصوبه ابلاغ شده بر اين نكته تاكيد دارد كه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در ابتداي كار از مشترك دريافت شده و مابقي مبلغ يعني ۱۰۰هزار تومان دوم در ۳۶ قسط دريافت شود. البته ظاهرا با توافق برخي مشتركان اين اتفاق نيز رخ داده كه مخابرات به جاي ۱۰۰هزار تومان، مبلغ ۸۰ هزار تومان را به طور يكباره از مشتركان علاقه‌مند دريافت كرده و بدين شكل خط را واگذار مي‌كند. البته در هر صورت شركت مخابرات اين اجازه را ندارد كه بدون رضايت مشترك چنين اقدامي انجام دهد و اگر قرار بر الزام مشترك به پرداخت يك‌باره هزينه خريد خط تلفن باشد ما قطعا با اين موضوع برخورد خواهيم كرد.
وي در مورد برداشته شدن انحصار واردات پهناي باند اينترنت هم گفت: مساله پهناي باند طبق آنچه به ما ابلاغ شده بدين شكل است كه واگذاري پهناي باند داخلي آزاد بوده و پهناي باند بين‌الملل نيز به دليل اينكه نياز به طي مراحل مختلف و در نظر گرفتن جنبه‌هاي مختلف نظارتي، امنيتي و هماهنگي با دستگاه‌هاي ديگر را دارد مانند گذشته وارد و واگذار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون