• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

همسر معلم فداكار: به نام بزرگي كه بردوش دارم، افتخار مي‌كنم

بهار تازه آغاز شده بود و توفانش آخرين فصل زندگي حميدرضا گنگوزهي را رقم زد تا دانش‌آموزانش در مدرسه كوچك روستاي نوكجو در منطقه روتك شهرستان خاش، بتوانند فصل‌هاي پيش روي‌شان را ببينند.
فروردين ماه سال گذشته حميدرضا به همراه همكارش عبدالغفور شهنوازي براي فراري دادن سه دانش‌آموزي كه در نزديكي ديواري در حال ريزش در حوالي مدرسه مشغول بازي بودند، اقدام كردند، دانش‌آموزان را نجات دادند، اما خودشان زير آوار ماندند. او جانش را از دست داد و همكارش زخمي شد. نام اين معلم فداكار بر سر زبان‌ها افتاد و حالا بسياري اين خانواده ساكن يكي از شهرهاي مرزي ايران را مي‌شناسند.
همسر حميدرضا گنگوزهي يكي از چهار نفري بود كه روز گذشته از سوي رييس‌جمهور نشان عالي مسووليت اجتماعي را دريافت كرد. طيبه شهنوازي همسر حميدرضا گنگوزهي فارغ‌التحصيل كارشناسي علوم تربيتي است و با دو فرزندش عسل 4 ساله و فاطمه 3 ساله كه به سندرم داون نيز مبتلاست در شهرستان خاش زندگي مي‌كند. مي‌گويد: « سه شب پيش مديركل بهزيستي استان با من تماس گرفت و گفت قرار است اين نشان به خاطر فداكاري همسرم به ما اعطا شود. به خاطر نام بزرگي كه بر دوش مي‌كشم خيلي خوشحال شدم. » اما زندگي خانواده گنگوزهي در حال حاضر چگونه مي‌گذرد. بعد از حادثه‌اي كه براي حميدرضا گنگوزهي رخ داد مسوولان آموزش و پرورش وعده دادند او به جاي همسرش به استخدام آموزش و پرورش درخواهد آمد و وزير آموزش و پرورش وقت در ديدار با خانواده گنگوزهي نيز چنين قولي به آنها داد. به گفته طيبه شهنوازي، مسوولان آموزش و پرورش استان پيگيري‌هاي لازم را انجام داده‌اند و روال اداري طي شده است اما تا زماني كه از وزارت آموزش و پرورش مجوزي صادر نشود، استخدام او امكان‌پذير نيست. خانواده گنگوزهي در حال حاضر از آموزش و پرورش مستمري دريافت نمي‌كنند؛ چرا كه حميدرضا معلم خريد خدمت بوده است. معلمان خريد خدمت نيروهاي جوان تحصيلكرده‌اي هستند كه عمدتا به اميد استخدام شدن در آموزش و پرورش بعد از اتمام تحصيلات يا دوره سربازمعلمي به صورت قراردادي با آموزش و پرورش همكاري ‌مي‌كنند. درآمد اين خانواده از اجاره خانه‌اي كه به همت «جمعيت امام علي (ع)» در شهرستان خاش براي اين خانواده تهيه شد تامين مي‌شود و خودشان نيز ساكن خانه‌اي هستند كه مديركل آموزش و پرورش استان فارس با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش براي آنها خريداري كرده است. طيبه شهنوازي علاقه‌مند است درآمدي داشته باشد تا بتواند هزينه زندگي خود و فرزندانش را تامين كند و همچنان در انتظار صدور مجوز استخدامش از وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون