• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

تونل طويل ريلي البرز در دستور كار اجرايي قرار گيرد

علي اسماعيلي نماينده نور و محمودآباد در مجلس

به نام آن كه جان را فكرت آموخت/ چراغ دل به نور جان برافروخت
با استعانت از خداوند سبحان و با درود به روان پاك شهيدان و با سلام به روح بزرگ و بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و آرزوي سلامتي و تندرستي براي رهبر معظم انقلاب اسلامي؛
سلام بر مردم ولايتمدار استان مازندران به ويژه مردم شريف و هميشه در صحنه حوزه انتخابيه‌ام، مردم شهرها و روستاهاي نور، محمودآباد، بلده، سرخرود، رويان، ايزدشهر و چمستان كه با داشتن نام‌هاي ماندگاري چون علامه دشتي، شيخ‌فضل‌الله نوري، نيما يوشيج و ساير بزرگان نامدار، در آسمان مفاخر تاريخي ايران مي‌‌درخشند و در هفتم اسفند سال 94، حماسه‌اي ماندگار آفريدند.
اينجانب به عنوان نماينده مردم شريف شهرستان‌هاي نور و محمودآباد، هم از مشاركت حماسي مردم اين شهرستان‌ها و هم از اعتمادي كه مردم شريف به بنده داشتند، تشكر و قدرداني مي‌كنم. با سپاس از زحمات نمايندگان پيشين حوزه انتخابي‌ام، از حضور گرم و صميمي رقباي عزيزم كه زمينه را براي مشاركت حداكثري مردم فراهم كردند، تشكر مي‌كنم و به عنوان خدمتگزار مردم اجازه مي‌خواهم از فرصت و جايگاه مجلس براي بيان مشكلات و دفاع از حقوق موكلانم استفاده كنم.  مردم شريف ايران، نمايندگان محترم مجلس؛  رهبر عزيزمان، امسال را سال اقتصاد مقاومتي،  «اقدام و عمل» ناميده است؛ اقتصادي كه دغدغه همه مردم ايران است، مردم مي‌خواهند بدانند مسوولان امر براي تحقق منويات رهبري چه اقداماتي را انجام داده‌اند و چه تدابيري براي حل مشكلات اقتصاد كشور پيدا كرده‌اند؟  مردم مي‌خواهند بدانند مجلس با وضع قوانين و مقررات، و نيز نظارت بر عملكردها، دولت محترم در ايمن‌سازي و مقاوم‌سازي اقتصاد كشور و دستگاه قضا در ايجاد فضاي امن براي سرمايه‌گذاران، چه كرده‌اند؟
موضوع حقوق‌هاي نجومي، واگذاري املاك شهرداري تهران و اختلاس صندوق ذخيره فرهنگيان چيست؟ به كدامين گناه، مردم ايران هر روز مي‌بايد اين خبرهاي بد را در فضاي مجازي بشنوند؟ آيا مي‌دانيم كه پخش اين گونه اخبار، اعتماد اجتماعي كه سرمايه اصلي اين جامعه است را از بين مي‌برد؟ بياييم به خاطر خدا، جلوي اين بداخلاقي‌ها را بگيريم و نگذاريم آرامش افكار عمومي جامعه خدشه‌دار شود. بياييم به خاطر خدا و پيماني كه با مردم بستيم با فساد مبارزه كنيم نه مبارزه با فساد را ابزاري براي نيل به اهداف سياسي خود به كار گيريم.   مردم شريف ايران، مسوولان محترم، همكاران معزز؛ فقر و فساد و تبعيض، در اكثر بخش‌هاي اصلي اقتصاد كشور ريشه دوانيده است و انگار قصد ندارد از اين سرزمين رخت بربندد. پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي، مبارزه با همين پديده شوم بوده است. امروز، اكثر قريب به اتفاق مردم ايران از تبعيض و بي‌عدالتي و فساد اداري دردستگاه‌هاي اجرايي كشور رنج مي‌برند و خواهان عدالت و انصاف هستند همان عدالتي كه پيامبران و امامان و اولياي خدا وعده‌اش را داده بودند، بياييد با وضع قوانين حمايتي و نظارت كاربردي كه وظيفه ذاتي مجلس است، به فكر گرسنگان، پابرهنگان و مستضعفان يعني همان وارثان حقيقي اين سرزمين باشيم. نمايندگان محترم ملت؛ امروز فضاي كسب و كار در كشور غبارآلود است. رضايت شغلي در پايين‌ترين سطح ممكن قرار دارد. بنگاه‌هاي اقتصادي از بهره و ديركرد و جريمه بانكي، كمبود تقاضا در بازار، نداشتن سرمايه در گردش و بروكراسي زايد اداري مي‌نالند. مردم شريف ايران از توليد كالاي بي‌كيفيت و خدمات ضعيف پس از فروش كالا گلايه دارند.بانك‌ها از كسري منابع براي دادن تسهيلات، مطالبات معوق برجاي مانده، بالا بودن نرخ تجهيز منابع و پايين بودن كفايت سرمايه گله‌مندند. دولت محترم هم از سهم بزرگ هزينه‌هاي جاري در بودجه كشور، نداشتن اعتبار براي اتمام پروژه‌هاي عمراني، بدهي‌هاي سنگين به بخش‌هاي مختلف اقتصادي چون بانك‌ها، تامين اجتماعي و پيمانكاران مي‌نالد. همه اينها نشان مي‌دهد كه ركود اقتصادي سايه‌اش را بر آسمان اقتصاد ايران پهن كرده است. بياييم راهكارهاي مناسب براي خروج از اين بن‌بست اقتصادي را پيدا كنيم و با وضع قوانين كارآمد، قدري از آلام و رنج توليد‌كنندگان و مصرف‌كنندگان بكاهيم.مسوولان محترم اجرايي كشور؛ استان‌هاي شمالي كشور به ويژه حوزه انتخابيه‌ام با پديده شومي به نام زباله و فاضلاب دست و پنجه نرم مي‌كنند. زباله‌اي كه مشكل آن در جهان،‌ديرزماني است كه حل شده است.
اما سال‌هاست كه زباله، طبيعت زيباي مازندران و همه شهرهاي استان‌هاي شمالي كشور را با خود درگير كرده است و شيرابه زباله، رودخانه‌ها و درياچه خزر را هم آلوده كرده است. نه‌تنها انسان بلكه آبزيان هم از اين آلودگي‌ها در امان نيستند. و جالب اينجاست كه هيچ كس در استان و كشور پاسخگوي اين همه آلودگي‌هاي زيست‌محيطي در دريا و جنگل نيست. مردم نمي‌دانند متولي پسماند در كشور چه كساني هستند؟ انسان‌هاي دلسوز و دوستداران طبيعت از پيگيري‌هاي‌شان خسته شده‌اند. بروكراسي زايد اداري، روزنه اميد را بر آنها بسته است. مردم از نمايندگان‌شان مي‌پرسند كه مسئول نشتِ زباله در جنگل اليمالات نور و بالاي سد مَنگل آمل كيست؟ چرا براي احداث كارخانه زباله‌سوز اقدامي نمي‌شود؟و اما در صنعت حمل‌ونقل؛ خودرو كه تا ديروز براي رفاه شهروندان ما مفيد بود امروز بلاي جان آنها شده است.
ادامه در صفحه 15

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون