• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

زايرين بدون ويزا بازگردانده مي‌شوند

اعتماد| ديروز حسين ذوالفقاري رييس ستاد مركزي اربعين گفت: از ساعت 3 صبح دوشنبه (ديروز) با حضور افراد فاقد ويزا در مرز مهران مواجه شديم كه نيروهاي حاضر در اين محل بابت اين مساله اظهار نگراني كردند، ما هم در نظر گرفتيم به شركت‌هاي مسافربري اعلام كنيم كه انتقال زايران از سمت خرم‌آباد و ايلام به مهران را متوقف و زايران را به مرزهاي جنوب كشور منتقل كنند زيرا ما در مرزهاي جنوبي مشكلي نداريم و حركت روان است. از سويي خودروهاي مورد نياز را در اختيار نيروي انتظامي قرار داديم تا افراد فاقد ويزا را از منطقه خارج كنند.
همچنين ما پيش‌بيني اسكان را در ايلام در نظر گرفتيم تا افراد بدون ويزا را به آنجا انتقال دهيم. رييس ستاد مركزي اربعين همچنين گفت: حدود سه تا هشت هزار نفر برآورد ما از افراد فاقد ويزا در مرز مهران است كه ما وسايل جابه‌جايي آنها را آماده كرده‌ايم تا آنها را از منطقه خارج كنيم. غير از 35 نفري كه قبلا در عراق بازداشت و سپس آزاد شده‌اند، افراد ديگري نيز در عراق بازداشت شده‌اند كه هنوز عراق آمار دقيقي به ما اعلام نكرده است.
طرف عراقي اعلام كرده كه اگر كسي را دستگير كند او را زنداني خواهد كرد. ما هم در ابتدا تقاضاي همكاري از طرف عراقي را داشتيم اما شرايط همين‌گونه پيش برود نبايد خيلي درخواست مساعدت از طرف عراقي داشته باشيم و هركس خلاف قانون عمل كرد خودش بايد تاوان دهد.
رييس ستاد مركزي اربعين در پاسخ به اين پرسش كه آيا نيروهاي امنيتي كشورمان در تامين امنيت زايران در عراق حضور دارند، گفت: طرف عراقي در حوزه امنيت درخواست كمك از ما نداشته و مسوول تامين امنيت در عراق به عهده اين كشور است اما ما به صورت مستشاري و همچنين در بخش‌هاي غيرمسلح براي تامين امنيت حضور داريم.
همچنين سعيد اوحدي (رييس سازمان حج و زيارت) هم با اشاره به اينكه زايران مي‌توانند در ۲۳۰۰ دفتر زيارتي مجاز ثبت‌نام كنند و مدارك را تحويل بگيرند و روز بعد هم ويزا بگيرند، خاطرنشان كرد: دفاتر غيرمجازي كه اقدام به جعل ويزا كرده بودند، توسط وزارت اطلاعات شناسايي شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون