• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

سوريه اعتماد به نفس بالايي دارد

مرتضي محصص كارشناس فوتبال

 

 

1- بازي آخر در دور اول مسابقات براي همه تيم‌ها حياتي است و كسب حتي يك امتياز نيز براي تيم‌ها در مرحله بعدي كارساز است. كي‌روش با جوانگرايي در تيم و تاكتيك‌پذيري، ميل به پذيرش دستورات سرمربي را افزايش داده است و خيال او از بابت اجراي استراتژي خود در 90 دقيقه بازي راحت است.
2- سوريه نيز بعد از بازي با كره‌جنوبي كه توانست يك امتياز بگيرد، اعتماد به نفس بالايي پيدا كرد و چين را شكست داد. در بازي با قطر نيز اگر از موقعيت‌هاي خود استفاده مي‌كرد مي‌توانست برنده ميدان باشد. در مجموع سوريه تيم بسيار خوبي است و ما فردا شاهد بازي نزديكي خواهيم بود كه فكر مي‌كنم با برد تيم ملي ايران همراه باشد.
3- امكانات و شرايط آب‌وهوايي در مالزي را بايد بد توصيف كنم. وضعيت مالزي شرايط را براي هر دو تيم سخت مي‌كند. اگر در مالزي بارندگي وجود داشته باشد، با توجه به كيفيت زمين كار براي هر دو تيم سخت مي‌شود. در اين صورت اجازه بازي روي زمين از شاگردان كي‌روش گرفته مي‌شود و اين همان چيزي است كه سوري‌ها به دنبال آن هستند.
4- غيبت چند بازيكن كليدي چون سردار آزمون، ‌احسان حاج‌صفي و عليرضا بيرانوند در شرايط فعلي تيم ملي ايران با توجه به تيم خوبي كه كي‌روش ساخته بي‌تاثير است. مصدوميت و محروميت هميشه در فوتبال وجود داشته است. تيم ايران مانند آرژانتين نيست كه به يك بازيكن متكي باشد. ما در خط حمله مهاجمان درجه يك زيادي مانند قوچان‌نژاد و انصاري‌فر را داريم كه اجازه نمي‌دهند جاي خالي سردار آزمون به چشم بيايد. در خط هافبك نيز دژاگه و ديگر بازيكنان جاي خالي حاج‌صفي را پر خواهند كرد.
5- درباره خداحافظي تيموريان هم حواشي و شايعات بسيار زيادي براي تيم ملي درست كرده‌اند. من فكر مي‌كنم تيموريان براي هميشه از تيم ملي كنار گذاشته نشده است و او براي بازي‌هاي آينده به تيم ملي دعوت مي‌شود اما آن چيزي كه مسلم است برنامه كي‌روش براي جوانگرايي كه بعد از جام جهاني آغاز شد، ادامه دارد. هدف كي‌روش بازي دادن به جوان‌هايي است كه آينده درخشاني دارند. جام جهاني محل كسب تجربه نيست. كي‌روش با دعوت از بازيكنان جوان قصد دارد آنها براي حضور در ميادين بزرگ آماده كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون