• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

مي‌خواهم تا پايان جام جهاني به كارم ادامه دهم

كي‌روش: بازي در سرمبان نه به‌ سود ما است، نه سوري‌ها و نه حتي فيفا

سرمربي تيم ملي ايران هميشه نشان داده تيمش را به بهترين شكل ممكن آماده حضور در مسابقات مختلف مي‌كند. بازي امروز ايران و سوريه هم از اين قاعده مستثني نيست. منتها كي‌روش در روزهاي گذشته به‌شدت عصباني بوده است. او اعتراض‌هاي بسيار زيادي به برگزار‌كنندگان مسابقات داشته است. صحبت‌هاي او در كنفرانس خبري پيش از مسابقه هم نشان داد كه ميزان عصبانيت او چقدر است.
كارلوس كي‌روش صحبت‌هايش را اين‌گونه آغاز كرد: «درباره لغو شدن آخرين تمرين تيم ملي ايران در ورزشگاه اصلي، نمي‌توانم صحبت زيادي داشته باشم. قبل از هر چيزي بايد بگويم كه زمان نشست خبري اصلا مناسب نيست و اگر در اين نشست شركت نمي‌كردم، از سوي AFC جريمه مي‌شدم و اگر در اين خصوص صحبت كنم، مطمئنا با جرايم و محروميت‌هاي بيشتري از سوي مسوولان AFC روبه‌رو خواهم شد.»
«مي‌دانستيم شرايط مالزي مناسب نيست و افراد مسوول بايد پاسخگو باشند»، اين مربي با بيان اين جمله ادامه داد: «واقعيت مطلب اين است كه در زمان مناسب به اطلاع مسوولان فدراسيون فوتبال مالزي، مسوولان AFC و فيفا رسانديم كه با توجه به بيش از 30 سال تجربه‌اي كه دارم، مي‌دانستم كه شرايط اينجا مناسب نيست، با اين حال افراد تصميمات را بر اساس مسووليت‌هاي حرفه‌اي كه دارند، گرفتند و الان آنها هستند (گو هو، مسوول ژاپني AFC) كه بايد پاسخگوي اين شرايط باشند. اكنون مسوول ژاپني AFC بايد پاسخگوي اين مشكلات باشد كه با برگزاري بازي سوريه و سنگاپور در همين شرايط و با همين وضعيت موافقت كرده است، همين‌طور فدراسيون فوتبال مالزي كه شرايط اينجا را مورد تاييد قرار داده كه واقعا تعجب‌برانگيز است. من بيشتر از اين نمي‌توانم در اين خصوص صحبتي كنم، چون ممكن است با جرايم بيشتري روبه‌رو شوم.»
سرمربي تيم ملي ايران با اينكه به صراحت اعلام كرده نمي‌خواهد جريمه شود اما باز هم با ادبيات خاص خودش انتقادهايش را مطرح كرده و در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفته است: «اگر به شرايط نگاه كنيد، مطمئنا هيچ‌كس از اين شرايط استفاده نخواهد كرد؛ نه ايران، نه سوريه و نه حتي فيفا و AFC هم از اين شرايط استفاده‌اي نخواهند برد. اين شرايط به فوتبال لطمه مي‌زند و فوتبال در اين شرايط جوي دچار لطمه خواهد شد و ما در اين آب و هوا شاهد مصدوميت‌هاي بيشتري هم خواهيم بود، با اين حال با احترام زيادي كه براي تيم ملي سوريه قايل هستيم، تلاش خواهيم كرد تا با كمال آرامش و احترام به ميدان برويم و براي كسب نتيجه به ميدان خواهيم رفت. از نظر فوتبالي كار سختي داريم، اما سعي مي‌كنيم تمركز لازم را داشته باشيم تا نتيجه را به دست بياوريم.»
كي‌روش درباره اينكه ايران در بازي‌هاي قبلي چهار گل به ثمر رسانده و آيا اين آمار كافي بوده است يا نه مي‌گويد: «ما بايد تلاش كنيم و هميشه پيشرفت داشته باشيم، فرقي هم ندارد كه پيشرفت‌مان در چه زمينه‌اي است. ما بايد در همه زمينه‌ها پيشرفت داشته باشيم، هم در ابعاد تدافعي و هم تهاجمي بايد پيشرفت كنيم و به‌نظرم اگر در بازي‌هاي دور برگشت در هر بازي يك گل بزنيم و گلي نخوريم، شرايط راضي‌كننده خواهد بود. نتايج ثابت كرده كه همه تيم‌ها سعي مي‌كنند با تمام قوا رقابت لازم را انجام دهند. نتايج شبيه به هم زيادي داشتيم كه يك بر صفر، 2 بر صفر و تساوي‌هاي زياد كسب شده و اين نشان‌دهنده تعادل در گروه است. برخلاف اينكه برخي كارشناسان گفته بودند كه بازي برخي تيم‌ها دشوارتر يا آسان‌تر خواهد بود، اما همه تيم‌هاي اين گروه به بهترين شكل عملكرد خود را ارايه مي‌دهند.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در پايان در پاسخ به اين سوال كه ايران در گروه A مسابقات انتخابي جام جهاني مدعي اصلي صعود از گروه است و آيا اين مساله به تيم ملي فشار زيادي وارد نمي‌كند، اين توضيحات را داد: «مطمئنا تك‌تك بازي‌ها فشار خودش را دارد و ما به اين مقوله به عنوان يك فشار نگاه نمي‌كنيم، بلكه اين يك مسووليت و احترام است، مسووليت از اين جهت كه مقابل تيم خيلي خوبي بازي خواهيم كرد و احترام از اين جهت كه ما بايد به تمام حريفان‌مان احترام لازم را بگذاريم تا نتيجه بگيريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون