• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

تونل طويل ريلي البرز در دستور كار اجرايي قرار گيرد

هواي آلوده ناشي از تردد وسايل نقليه، ترافيك زياد در شهرها و جاده‌ها، از دست دادن زمان، تصادفات جاده‌اي منجر به فوت و زخمي شدن سرنشينان، زندگي را براي مردم سخت كرده است. اگر مي‌خواهيم در بحث حمل‌ونقل در آينده‌اي نه چندان دور به مشكل برنخوريم، بياييد رويكردمان را در صنعت خودرو به صنعت ريل تغيير دهيم. راه نجات فرداي كشور، صنعت ريل است.
در همين‌جا به شهروندان تهران و استان‌هاي شمالي كشور پيشنهاد مي‌كنم، تونل طويلِ ريلي البرز از مسير ايستگاه اُزگل به بلده و از بلده طيبه به شهر نور در دستور كار اجرايي قرار گيرد. البته لازم به ذكر است كه طرح مطالعاتي آن با نظارت متروي تهران و شركت‌هاي خارجي انجام شده است و تمام جوانب امر هم مورد توجه قرار گرفته است.

نمايندگان محترم ملت و مردم شريف ايران؛
يكي از مشكلات اصلي امروز كشور، ازدحام جمعيت شهري است. بيكاري، حاشينه‌نشيني، ترافيك سرسام‌آور، آلودگي هوا و كمبود خدمات دولتي از جمله مشكلاتي است كه زندگي را براي شهرنشينان سخت كرده است. بياييم براي رهايي از اين مشكلات، روستاها را آباد و امكانات اوليه براي زندگي روستاييان را فراهم كنيم. آب، برق، گاز، مراكز بهداشت و درمان،‌سالن‌هاي ورزشي، جاده آسفالته، نوسازي مدارس و ايجاد اشتغال را در دستور كار قرار دهيم. پيشنهاد مي‌كنم با ايجاد صندوق كارآفريني مخصوص روستاييان و دادن وام‌هاي قرض‌الحسنه به روستاييان، زمينه را براي توليد و تقويت كشاورزي و فروش محصولات زراعي و باغي فراهم كنيم.
در حوزه فرهنگي نيز؛ ترميم جايگاه اجتماعي و معيشتي متوليان فرهنگي جامعه، خصوصا جامعه شريف فرهنگيان بايد به عنوان يك اصل مهم و تاثيرگذار، مورد توجه ويژه دولت و مجلس محترم قرار گيرد. واقعي شدن حقوق فرهنگيان بازنشسته، معلمان عزيز و مربيان پيش‌دبستاني به صورت عملي، علاوه بر حل دغدغه‌هاي معيشتي اين عزيزان از ملزومات توسعه پايدار حال و آينده ايران خواهد بود. بياييم به معيشت كاركنان و كارگران كه از اقشار كم‌درآمد جامعه هستند، نيز توجه كنيم.
و اما مي‌دانيم كه آب، سرچشمه حيات بشر است. با اين وجود، كشورمان در معرض تهديد جدي خشكسالي قرار دارد. آثار كم‌آبي براي همه استان‌هاي كشور مشهود است. در اين شرايط سخت بايد همه اراده حاكميت در جهت مديريت آب كشور و استفاده منطقي و درست از آن باشد. اما متاسفانه به نظر مي‌رسد كه اينچنين نيست و برخي در كشور با تخصيص اعتبار، موضوع انتقال آب درياي خزر را بدون مشورت نمايندگان استان‌هاي شمالي و استانداران آن دنبال مي‌كنند و مي‌خواهند سرنوشت درياچه اروميه و زاينده‌رود را براي آب‌هاي مازندران تكرار كنند.
در صورتي كه كشاورزان زحمتكش حوزه انتخابيه‌ام از من مي‌پرسند پيشرفت پروژه سد منگل و كانال انتقال آب چالوس به رودخانه هراز و سد لاستيكي سرخرود در چه وضعيتي است و چه زماني به مرحله اجرا مي‌رسد؟
از توجه رياست محترم جلسه و همكاران محترم سپاسگزارم.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون