• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3674 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

پرونده حضور بانوان بدنساز ايران در مسابقات براي هميشه بسته شد

پورعلي‎فرد: ديگر هيچ زني از ايران نمي‎تواند رقابت كند

ناصرپورعلي‌فرد رييس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام با اشاره به قهرماني تيم‎هاي پرورش‌اندام و فيزيك ايران در رقابت‎هاي جهاني، اظهار داشت: تيم بادي كلاسيك كشورمان با كسب 3 مدال طلا، يك نقره و يك برنز در يازدهمين دوره رقابت‎هاي جهاني اسپانيا، به قهرماني دست يافت، همچنين تيم پرورش اندام هم با 5 مدال طلا، 2 نقره، يك برنز، يك چهارمي و دو مقام ششمي فاتح سكوي قهرماني هفتادمين دوره رقابت‎هاي جهاني اسپانيا شد. اين عنوان در حالي رقم خورد كه 68 كشور دنيا در اين مسابقات حضور پيدا كرده بودند.
وي با بيان اينكه اين سومين قهرماني متوالي تيم پرورش اندام كشورمان در مسابقات جهاني بود، ادامه داد: بهروز تاباني در پرورش اندام و سيدروح‌الله ميرنوراللهي در بادي‎كلاسيك ضمن كسب مدال طلاي دسته‎هاي خود، به عناوين قهرمانِ قهرمانان دو رشته مذكور دست يافتند. در دومين دوره از رقابت‎هاي جهاني فيزيك كه تيم كشورمان با 4 ورزشكار شركت كرده بود، به عنوان قهرماني دست يافت. اين براي نخستين‌بار بود كه در چنين رقابت‎هايي شركت مي‎كرديم. 131 ورزشكار از 49 كشور در اين پيكارها حضور داشتند كه ما با 4 نماينده در 3 دسته قدي 170، 178 و +178 سانتي‌متر حضور پيدا كرديم كه حاصل آن يك مدال طلا و يك مدال نقره بود. با اين قهرماني به دنيا نشان داديم كه علاوه بر با‎دي‎بيلدينگ در فيزيك‎ هم آقاي دنيا هستيم.
وي در خصوص اينكه آيا به قهرمانان اين 3 رشته پاداش‎هايي تعلق مي‎گيرد، گفت: بر اساس شاخصه‎هاي وزارت ورزش وجوانان به مدال‎آوران پاداش‎هايي اهدا مي‎شود. اين پاداش‎ها در مراسم تجليل از قهرمانان و مدال‎آوران به ورزشكاران بدنسازي اهدا مي‎شود.
پورعلي‎فرد با اشاره به كنگره فدراسيون جهاني بدنسازي و پرورش اندام كه در حاشيه مسابقات اسپانيا برگزار شد، گفت: پيش از اينكه در مجمع ياد شده حضور پيدا كنيم، طي نامه‎اي رسمي به فدراسيون جهاني اعلام كرده بوديم كه به دليل مسائل شرعي، اعتقادي و فرهنگي در بخش بانوان هيچ‌گونه فعاليتي در بُعد قهرماني نداريم.
بر همين اساس در روز كنگره جهاني مصوب شد كه هيچ نماينده‎ زني از ايران كه پاسپورت ايراني داشته باشد، حق حضور در هيچ رويدادي از قبيل مسابقات فيزيك، پرورش اندام، بادي كلاسيك و ساير رشته‎ها را نخواهد داشت. اگر فردي خواست كه چنين كاري را انجام بدهد، در روز ثبت‎نام مسابقات جلوي او را خواهند گرفت. با اين تفاسير ديگر هيچ ورزشكار زني از ايران حتي به صورت غيرقانوني هم نمي‎تواند در مسابقات شركت كند.
در پايان بايد بگويم كه اين عناوين قهرماني را به شهداي مدافع حرم تقديم مي‎كنيم و به زودي طي يك برنامه با حضور رييس سازمان بسيج ورزش كشور، اين امر را عملياتي خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون