• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3173 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن

واكنش كاربران به پرتاب ماهواره ايران به فضا

پس از پرتاب ماهواره بومي فجر به فضا و قرار گرفتن در مدار زمين واكنش كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي به اين كار بسيار زياد بود. هشتگ فضا در توييتر و تمام شبكه‌هاي اجتماعي به همراه عكس‌هايي از اين ماهواره در شبكه‌هاي اجتماعي در حال چرخيدن است. كاربران واكنش‌هاي مختلفي به اين ماجرا داشتند. عده‌اي معتقد بودند كه پرتاب موفقيت‌آميز اين ماهواره به كشورهاي قدرتمند غربي نشان مي‌دهد كه ايرانيان به هرچيزي كه بخواهند مي‌رسند و بايد بيشتر در علوم هوافضا ايرانيان فعاليت كنند. از سوي ديگر كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي نوشته‌اند كه مي‌توان با تقويت بنيه علمي كشور در علوم مختلف از اين دسته اقدامات داشته باشيم تا نشان دهيم كه با وجود تمام سختي‌هايي كه از سوي كشورهاي ديگر به ايران وارد شده است، اما با اين دسته از اقدامات مي‌توانيم خودمان را در تمام عرصه‌ها به دنيا معرفي كنيم. اين در حالي است كه گروه كوچكي از كاربران معتقدند كه مي‌توان با سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي ديگر كشور به مشكلات مردم كمك كرد و سپس از اين دسته اقدامات انجام دهيم. اما همه اين گروه‌ها با انتشار بخشي از صحبت‌هاي سردار دهقان اين اقدام دولت را ارزشمند توصيف كردند. كاربران اين جملات سردار دهقان را منتشر كردند: «طراحي و ساخت ماهواره ملي فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادي دانشمندان و محققان فضايي شركت صنايع الكترونيك ايران و شركت‌هاي دانش‌بنيان داخلي و مراكز تحقيقاتي، علمي و دانشگاهي كشور است.» اين در حالي است كه در شبكه‌هاي اجتماعي كاربران به مطالب رسانه‌هاي خارجي درباره اين اقدام ايران توجه بسيار زيادي كردند و گروهي توييت‌هاي منتسب به رسانه‌هاي خارجي را منتشر مي‌كردند، كاربران نوشته‌اند كه امريكايي‌ها از اين اقدام ايران خوشحال نيستند و در رسانه‌هاي خودشان درباره آنها نوشته‌اند. بازتاب‌هاي اين اقدام همچنان در شبكه‌هاي اجتماعي وجود دارد. براي رصد آنلاين  اين ماهواره به آدرس زير برويد
www.n2yo.com/?s= 40 387

 

كامنت‌هاي منتخب

 عليرضا | اين اقدام براي كشور بسيار مفيد است و نشان مي‌دهد ما در تمام زمينه‌ها قدرتمند هستيم. بايد به دانشمندان خودمان افتخار كنيم كه اين گونه تلاش مي‌كنند، علم هوافضا امروز در دنيا بسيار اهميت دارد.

 مينا| اينكه در تمام علوم پيشرفت كنيم مهم است و نشان مي‌دهد با سرمايه‌گذاري و حمايت ايرانيان مي‌توانند در تمام بخش‌ها پيشرفت كنند و اين مساله نياز به حمايت مسوولان و صبر خود جوانان كشور دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون