• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3838 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

وزنه‌بردار ارمني در حمله به ركورد سعيد علي‌حسيني ناكام ماند

دومين قهرماني پياپي جوانان در جهان

تيم ملي بعد از 5 سال توسط بيرالوند به مدال طلاي مجموع جهان رسيد؛ اما در رده‌بندي مدالي ششم شد

گروه ورزش


مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جوانان جهان ۲۰۱۷ در توكيو ژاپن برگزار شد و در پايان ايران عنوان قهرماني را براي دومين سال متوالي به دست آورد. ايران در اين دوره از رقابت‌ها ۴۲۳ امتياز كسب كرد. تنها سه تيم ايران، ژاپن و امريكا با تركيب كامل در مسابقات شركت كرده بودند.
تيم ملي وزنه‌برداري ايران با هشت وزنه بردار در اين دوره از مسابقات شركت كرد و توانست ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز توسط رضا بيرالوند، علي داودي و رحمان اورامه كسب كند و در رده‌بندي مدالي ششم شد.
رضا بيرالوند تنها نماينده ايران در دسته ۱۰۵ كيلوگرم، در اين وزن توانست در يك ضرب با ۱۶۳ كيلوگرم مدال نقره بگيرد. در دوضرب با ۲۰۶ كيلوگرم مدل طلا كسب كرد و در مجموع دو حركت با ۳۶۹كيلوگرم قهرمان جوانان جهان شد تا ايران بعد از 5 سال صاحب مدال طلا مجموع در رقابت‌هاي جوانان جهان شود.
اوت شدن علي داودي در دسته فوق سنگين از اتفاقات تلخ اين دوره از مسابقات بود. البته ايران توانست در اين دوره بعد از پنج سال صاحب مدال طلاي مجموع جوانان جهان شود.
در آخرين روز از مسابقات علي داودي در دوضرب نتوانست وزنه‌هاي ۲۲۰، ۲۲۱ و ۲۲۲ كيلوگرم را ثبت كند و از جدول دوضرب و مجموع حذف شد. او در يك ضرب با ۱۸۷ كيلوگرم مدال نقره گرفته بود.
قاسم علي محمدپور، ديگر نماينده ايران در اين وزن با ۱۶۳ كيلوگرم در رده هفتم يك ضرب قرار گرفت. در دوضرب ۱۹۹ كيلوگرم و درمجموع دو حركت هم ۳۶۲ كيلوگرم ثبت كرد.
در حركت يك ضرب قاسم علي محمدپور زودتر از علي داودي روي تخته آمد و در نخستين حركت ۱۵۰ كيلوگرم را مهار كرد.
دومين وزنه درخواستي برخواه، سرمربي جوانان براي محمدپور ۱۵۸ كيلوگرم بود كه اين وزنه را بالاي سر برد. او در آخرين حركت يك ضرب ركورد ۱۶۳ كيلوگرم را بايد ثبت مي‌كرد كه توانست به خوبي از پس از اين وزنه هم برآيد. به اين ترتيب محمدپور با ثبت ركورد ۱۶۳ كيلوگرم به كار خود در يك ضرب پايان داد.
از آنجا كه علي داودي براي كسب مدال رقابت مي‌كرد جزو آخرين نفراتي بود كه روي تخته آمد. او در نخستين حركت يك ضرب پشت وزنه ۱۷۸ كيلوگرم قرار گرفت كه به راحتي توانست اين وزنه را بالاي سر ببرد.
گئورگي چخيدزه از گرجستان با مهار وزنه ۱۸۴ كيلوگرم تكليف مدال برنز را مشخص كرد و علي داودي و سيمون مارتيروسيان ارمني براي مدال طلا و نقره با هم رقابت داشتند. مارتيروسيان، نايب‌قهرمان المپيك ريو در نخستين حركت ۱۸۶ كيلوگرم را مهار كرد. داودي هم در دومين حركت ۱۸۷ كيلوگرم را بالاي سر برد. وزنه‌بردار ارمني در دومين حركت نتوانست ۱۹۰ كيلوگرم را مهار كند. علي داودي هم در آخرين حركت پشت وزنه ۱۹۱ كيلوگرم قرار گرفت كه موفق به ثبت آن نشد و با همان ۱۸۷ كيلوگرم به كار خود پايان داد. مارتيروسيان ارمني هم در حركت آخر ۱۹۱ كيلوگرم را بالاي سر برد و مدال طلا گرفت و مدال نقره به علي داودي رسيد.

داودي اوت كرد و حذف شد
در حركت دوضرب محمدپور باز زودتر از داودي بر روي تخته آمد و در نخستين حركت ۱۹۲ كيلوگرم را ثبت كرد. او در دومين حركت پشت وزنه ۱۹۹ كيلوگرم قرار گرفت كه اين وزنه را هم بالاي سر برد و سه چراغ سفيد از داوران دريافت كرد. محمدپور در آخرين حركت بايد ۲۱۰ كيلوگرم را مهار مي‌كرد كه نتوانست وزنه را روي سينه بكشد. به اين ترتيب محمدپور با ركورد ۱۹۹ دوضرب و مجموع ۳۶۲ كيلوگرم به كار خود پايان داد.
 داودي در نخستين حركت دوضرب پشت وزنه ۲۲۰ كيلوگرم قرار گرفت كه در حركت قيچي وزنه را انداخت. برخواه پس از ناكامي داودي در حركت اول، وزنه او را به ۲۲۱ كيلوگرم افزايش داد و ملي‌پوش ايران اين وزنه را هم نتوانست بالاي سر ببرد. حركت آخر براي داودي بسيار مهم بود او براي ماندن در جدول دوضرب و مجموع بايد وزنه ۲۲۲ كيلوگرم را مهار مي‌كرد كه باز هم ناموفق بود و از مسابقات حذف شد.

ركورد علي حسيني به نام ايران ماند
سيمون مارتيروسيان ارمني، نايب‌قهرمان المپيك ريو، در حركت دوضرب به ركورد سعيد علي‌حسيني حمله كرد. او پشت وزنه ۲۴۶ كيلوگرم قرار گرفت كه موفق نشد اين وزنه را بالاي سر ببرد. به اين ترتيب ركورد جوانان جهان همچنان در اختيار سعيد علي حسيني باقي ماند. علي حسيني در سال ۲۰۰۸ ركورد ۲۰۶ يك ضرب، ۲۴۵ دوضرب و مجموع ۴۵۱ كيلوگرم را ثبت كرد و ركورد‌دار يك ضرب، دوضرب و مجموع جوانان جهان شد. به اين ترتيب در پايان مسابقات قهرماني جوانان جهان۲۰۱۷ هم ركورد دست‌نخورده باقي ماند.

رده‌بندي مسابقات
رده‌بندي تيمي: ۱- ايران ۴۲۳ امتياز (۸ وزنه‌بردار)، ۲- ژاپن ۳۹۴ امتياز (۸ وزنه بردار)، ۳-چين ۳۹۱ وزنه بردار (۷وزنه بردار)
رده‌بندي مدالي: ۱- چين ۵طلا، ۱ نقره و ۲ برنز. ۲-كلمبيا ۳طلا، ۲ نقره و ۲ برنز. ۳-ازبكستان ۳طلا، ۲نقره... ۶-ايران ۲طلا، ۲ نقره و ۲برنز.
 وزنه برداراني كه بيشترين امتياز را كسب كردند: ۱-سيمون مارتيروسيان از ارمنستان ۴۵۳ امتياز. ۲-يوسن لوپز از كلمبيا ۴۴۶ امتياز. ۳-فرخ بيك سوبيروف از ازبكستان ۴۴۵ امتياز... ۱۵-رضا بيرالوند از ايران ۴۱۴ امتياز. ۱۸-رحمان اورامه از ايران ۴۱۳ امتياز

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون