• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3838 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

گفت‌وگوي فيبا با ستاره جوان بسكتبال ايران

يخچالي: براي قهرماني در آسيا مي‌جنگيم

رقابت‌هاي بسكتبال كاپ‌آسيا مردادماه به ميزباني لبنان و در شهر بيروت برگزار مي‌شود و تيم ملي ايران يكي از مدعيان مسابقات است. سايت رسمي فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي به وضعيت ايران پرداخته و با بهنام يخچالي ستاره جوان تيم ملي گفت‌وگو كرده‌ كه به شرح زير است: بهنام يخچالي يكي از ستاره‌هاي بسكتبال ايران است كه قطعا در كاپ‌آسيا به ميزباني لبنان مثل يك قهرمان مي‌تازد. با اينكه او تنها 21 سال دارد با قامت 195 سانتي‌متر بازيكني است كه مي‌تواند كارهاي بزرگي در پست خودش انجام دهد. او از سال 2014 كه تنها 19 سال سن داشت به طور كامل جايش را در تيم ملي ايران پيدا كرد و اكنون به يكي از چهره‌ها تبديل شده است.

يخچالي يكي از اركان اصلي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي سال 2015 بود. جايي كه تيم ملي به مقام سوم قاره رسيد. درآن تورنمنت نام يخچالي هميشه بعد از صمد نيكخواه‌بهرامي مي‌آمد اما حالا كه اين ستاره در تيم ملي نيست قطعا وظيفه يخچالي در پست فوروارد سنگين‌تر مي‌شود. با تمام اين شرايط پسر شهركردي بسكتبال ايران كاملا آماده است.

او در رقابت‌هاي غرب‌آسيا جايي كه تيم ملي نايب‌قهرمان شد ميانگين 6/16 امتياز در هر مسابقه را داشت و عملكرد قابل قبولي از خودش به نمايش گذاشت. آيا او در كاپ‌آسيا همين درخشش را تكرار خواهد كرد؟

قطعا تنها زمان مي‌تواند پاسخ اين سوال را دهد اما يخچالي با اعتماد به نفسي بالا كارش را ادامه مي‌دهد و از شرايط آمادگي خودش و هم تيمي‌هايش مي‌گويد.

 

روند آماده‌سازي تيم ملي براي كاپ آسيا چطور است؟

بلافاصله بعد از ليگ تيم ملي تمرين‌هايش را شروع كرد و در چين بازي‌هاي دوستانه داشت. ما بازي‌هاي تداركاتي ديگري هم خواهيم داشت تا با آمادگي كامل وارد كاپ‌آسيا شويم.

رقابت با اردن، سوريه و هند در مرحله گروهي را چطور مي‌بيني؟

همه حريفان با قدرت وارد رقابت‌ها مي‌شوند و مطمئنا مسابقه با آنها دشوار خواهد بود اما ما كاملا آماده‌ايم و با اعتماد به نفس بالا به ميدان مي‌رويم و مي‌خواهيم برابر همه حريفان برنده شويم.

وضعيت نويد نيكتاش در تيم ملي چطور است؟

او براي نخستين‌بار وارد تيم ملي شده و بازيكن خوبي است. قطعا مي‌تواند به تيم ملي در كاپ‌آسيا كمك كند.

به نظرت در شرايطي كه صمد نيكخواه و مهدي كامراني در تيم ملي نيستند چه كساني مي‌توانند جاي آنها را پر كنند؟

صمد و مهدي بازيكنان واقعا خوبي در بسكتبال ايران بودند اما اكنون ما در تيم ملي نيز نفرات خوبي داريم. در حال حاضر همه بازيكنان تلاش مي‌كنند كه بهترين عملكردشان را به نمايش بگذارند.

به نظرت حامد حدادي همچنان مي‌تواند با تيم ملي باشد؟

حامد همچنان يكي از بهترين‌ها است و تا 4 يا 5 سال ديگر هم مي‌تواند در اين جايگاه بماند. در شرايطي كه ما براي قهرماني در آسيا مبارزه مي‌كنيم او قطعا بهترين رهبر براي تيم ما خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون