• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3838 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

اخطار جدي اتحاديه جهاني به فدراسيون كشتي ايران

اساسنامه بايد اصلاح شود

اتحاديه جهاني كشتي به فدراسيون كشتي ايران اخطار داد در اسرع وقت نسبت به اصلاح اساسنامه خود طبق اساسنامه اين اتحاديه و منشور المپيك اقدام كند.
با توجه به مكاتباتي كه در چند ماه گذشته از سوي كميته بين‌المللي المپيك در مورد اساسنامه فدراسيون‌هاي ملي در ايران با چند فدراسيون جهاني صورت گرفته بود، كميته بين‌المللي المپيك از طريق اتحاديه جهاني كشتي سراغ فدراسيون كشتي ايران نيز آمده است.
اتحاديه جهاني، عضويت و اعمال نظر افرادي كه سمت‌هاي رسمي در دستگاه ورزش ايران (وزير ورزش يا نماينده وي) يا همچنين ساير دستگاه‌هاي دولتي (نمايندگان ساير دستگاه‌هاي دولتي وابسته) دارند را، در مجمع فدراسيون، با اصول خودمختاري و استقلال فدراسيون كشتي كه در اساسنامه اتحاديه جهاني صريحا قيد شده، مغاير دانسته است.
همچنين موضوعاتي از قبيل ارسال اساسنامه اصلاح شده فدراسيون كشتي ايران به رييس سازمان ورزش جهت تاييد، تاييد چهار عضو اجرايي فدراسيون ايران توسط رييس سازمان ورزش، اجازه بركناري رييس فدراسيون از سوي رييس سازمان ورزش و همچنين تعيين جانشين رييس فدراسيون مستعفي يا بركنار شده توسط وزير ورزش و جوانان از ديگر ايراداتي است كه اتحاديه جهاني كشتي به اساسنامه فدراسيون ايران وارد دانسته است.
ميشل دوسون، دبيركل اتحاديه جهاني كشتي با اشاره به اينكه چندماه قبل از فدراسيون ايران درخواست ارسال اساسنامه را داشته‌اند و سپس ايرادات را به فدراسيون كشتي ايران اعلام كرده‌اند: مهم‌ترين موضوع براي كميته بين‌المللي المپيك و اتحاديه جهاني حفظ استقلال فدراسيون‌هاي ملي است به همين دليل به فدراسيون كشتي ايران در اين زمينه اخطار جدي داده‌ايم و از آنها خواسته‌ايم با توجه به تاكيد كميته بين‌المللي المپيك يك نسخه از اساسنامه اصلاح شده خود را براي ما ارسال كنند.
با توجه به اينكه از اعلام اين موضوع به فدراسيون كشتي ايران، چندماه مي‌گذرد، مشخص نيست در اين مدت فدراسيون كشتي چه اقداماتي در جهت حل اين مشكل انجام داده است. اين درحالي است كه طبق اساسنامه اتحاديه جهاني كشتي كشورهايي كه اساسنامه آنها با اساسنامه اتحاديه جهاني مغايرت داشته باشد از عضويت در اين نهاد خارج و حق شركت در هيچ يك از مسابقات تحت نظر اين اتحاديه را ندارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون