• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3840 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۷ تير

بازار با حمايت حقوقي‌ها به تعطيلات رفت

معامله‌گران بورس تهران روز يكشنبه با حمايت اغلب حقوقي‌ها در گروه‌هاي پيشروي بازار از جمله فلزات اساسي، معدني‌ها و پالايشي‌ها به استقبال تعطيلات تقويمي اين هفته رفتند.
شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران در پايان معاملات روز يكشنبه با افزايش 12 واحدي روي رقم 78 هزار و 665 واحد ايستاد. شاخص كل هم ‌وزن اما با افزايش 64 واحدي عدد 17 هزار و 78 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 95 واحدي به رقم 85 هزار و 703 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با افزايش 41 واحدي به رقم 54 هزار و 202 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با كاهش 159 واحدي عدد 176 هزار و 568 واحد را به نمايش گذاشت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) با افزايش يك واحدي به 900 واحد رضايت داد.
براساس اين گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي فولاد مباركه با 49 واحد، فولاد خوزستان با 14 واحد و صنعتي و معدني چادرملو با 10 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت گروه مپنا با 37 واحد، همراه اول با 16واحد و تاپيكو با 11 واحد كاهش بيشترين تاثير منفي را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش كل معاملات امروز بورس تهران در حالي بيش از 195ميليارد تومان نمايش داده شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 916 ميليون و 798 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 30 هزار و 939 نوبت داد و ستد بود. طي معاملات آن روز نماد معاملاتي شركت‌هاي فولاد مباركه اصفهان، سرمايه‌گذاري فني و مهندسي مشانير، سيمان ممتازان كرمان، شيرين دارو و حق‌تقدم خريد سهام آن و اوراق گواهي سپرده عام بانك پارسيان بازگشايي و درمقابل نماد معاملاتي شركت‌هاي فولاد خوزستان، بيمه البرز، ليزينگ رايان سايپا، ارتباطات سيار ايران، ليزينگ صنعت و معدن، واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق گنجينه آينده روشن، بازرگاني و توليدي مرجان، كار، اوراق اجاره صچاد و اوراق اجاره صشرق، متوقف شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون