• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3875 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ مرداد

وزير دهه شصتي براي ارتباطات

جوان‌ترين وزير پيشنهادي دولت يازدهم است. سياستمداران مي‌گويند، روحاني با معرفي او ساختار شكني كرده، زيرا انتخاب يك نسل سومي ريسك بالايي دارد. كابينه دوم حسن روحاني با ميانگين 57 سال سن، پيرترين كابينه بعد از انقلاب است، با اين حال معرفي يك جوان 36 ساله، از ويژگي‌هاي وزراي پيشنهادي به مجلس است.
 وزير پيشنهادي روحاني براي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات متولد سال 1360 است. محمد جواد آذري جهرمي، فارغ‌التحصيل رشته مهندسي برق دانشگاه صنعت آب و برق است و از سال 88 تا 93 مديركل امنيت سيستم‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي را بر عهده داشت. او در مدت چهارسال توانسته نظر محمودواعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات را به خود جلب كند. از همين رو خيلي‌ها مي‌گويند، حامي اصلي او كه باعث شده به عنوان وزير به مجلس پيشنهاد شود، محمودواعظي است.
آذري جهرمي از سال 93 تا 95 به مدت دو سال عضو هيات‌مديره غيرموظف شركت خدمات ارتباطي رايتل و عضو هيات‌مديره شركت ارتباطات زيرساخت را نيز در كارنامه خود دارد. او در سال 1395 نيز با توديع خسروي، به عنوان معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رييس هيات‌مديره شركت ارتباطات زيرساخت معرفي شده و هم‌اكنون نيز در اين سمت مشغول به فعاليت است.
جوان‌ترين وزير كابينه، در برنامه خود اهداف كلان استراتژيك خود را براي چهارسال آينده توسعه متوازن، عادلانه، امن، ايمن و پايدار، دسترسي پهن باند به شبكه ملي اطلاعات با رعايت صيانت اجتماعي و فرهنگي و متناسب با تقاضا با افزايش سرعت و كيفيت و كاهش قيمت خدمات پهن باند قرار داده است.
در برنامه پيشنهادي اين نسل سومي بعد از انقلاب همچنين، افزايش رشد ارزش افزوده بخش مخابرات معادل 4/19 درصد و براساس آنچه قانون برنامه ششم تكليف كرده نيز مورد توجه قرار خواهد گرفت. هوشمند‌سازي دولت و دسترسي آزاد به اطلاعات و توسعه فناوري اطلاعات و كاربردها و محتواي بومي با رويكرد اقتصاد و تحقق اقتصاد ديجيتالي با رويكرد اقتصاد مقاومتي و دانش‌بنيان با افزايش رشد ارزش افزوده بخش فناوري اطلاعات هم مورد توجه آذري جهرمي قرار گرفته است.
او براي اين اهداف همگرايي در سياست‌ها، تصميمات و اقدامات با نهادهاي بالادستي به ويژه شوراي عالي فضاي مجازي و رفع انحصار طبيعي جهت شكل‌گيري بازار رقابتي در توسعه شبكه را مورد تاكيد قرار داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون