• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3895 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ شهريور

واردات 55 درصدي لوازم التحرير

به دليل ركود حاكم بر بازار نوشت‌افزار، قيمت‌ها متعادل است. اما خانواده‌ها با خريد لوازم‌التحرير ايراني از توليدكنندگان حمايت مي‌كنند و سازمان‌ها و نهادهاي مختلف موظفند با تبليغات درست، مردم را به استفاده از توليدات داخلي هدايت كنند. اكنون به اندازه كافي نوشت‌افزار داخلي و خارجي در بازار وجود دارد و از اين رو، اتاق اصناف براي برپايي نمايشگاه نوشت‌افزار و ملزومات مدارس برنامه‌اي ندارد.
موسي فرزانيان، رييس اتحاديه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسي تهران گفت: 55 درصد لوازم التحرير مورد نياز داخلي با واردات تامين مي‌شود كه 30 درصد از چين و 25 درصد از كره جنوبي، اندونزي، مالزي، تايلند، ويتنام، اروپا و ژاپن است.  فرزانيان افزود: پارسال 30 درصد حجم بازار در اختيار توليدكنندگان بود و امسال اين رقم به 45 درصد رسيده است.
وي اعلام كرد: اكنون واحدهاي توليدي لوازم‌التحرير در كشور با ظرفيت پايين به كار مشغولند؛ در حالي كه اين كارخانه‌ها توان تامين 80 تا 85 درصدي بازار داخلي را دارند.
به گفته اين مسوول، شرط اين امر استمرار حمايت دولت و ملت از اين صنعت است كه در اين صورت مي‌توان اميدوار بود در دو تا سه سال آينده محقق شود.
وي يادآوري كرد درآمد ناشي از فروش برخي كالاها جوابگوي هزينه توليد نيست و گفت: نوشت‌افزارهايي همچون مداد اتود به فناوري پيچيده و سرمايه‌گذاري زياد نياز دارد و بنابراين بهتر است اين موارد را وارد كنيم.
رييس اتحاديه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسي تهران ميزان صادرات نوشت‌افزار كشور را بسيار كم ارزيابي كرد.
فرزانيان گفت: هزينه توليد در كشور بالاست و توليدكنندگان نمي‌توانند با كالاهاي چيني و ديگر كشورها رقابت كنند. از اين رو فقط در مواردي به افغانستان، جمهوري آذربايجان و عراق صادرات داشتيم.
به گزارش ايرنا، چندي پيش رييس اتحاديه سراجان تهران نيز از كاهش 25 درصدي واردات كيف مدرسه به دليل افزايش تعرفه‌ها خبر داده و گفته بود امسال عرضه توليد داخلي در بازار بيشتر است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون