• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

گزارش «اعتماد» از اتفاقات جلسه هشت ساعته هيات رييسه فدراسيون فوتبال

صورت‌هاي مالي باز هم به تاييد هيات رييسه نرسيد

جنگ فدراسيون و سرخابي‌ها بر سر فروش ساختمان اين دو باشگاه آغاز شد

  حسين قهار  / جلسه هشت ساعته هيات رييسه فدراسيون فوتبال روز گذشته در حالي در دفتر علي كفاشيان برگزار شد كه اعضا درباره اختلافات بر سر صورت‌هاي مالي و مباحث كميته فني و توسعه و... به جمع‌بندي نهايي نرسيدند. به اين ترتيب علي كفاشيان كه بارها و بارها با اعضاي هيات رييسه در طول جلسه مشاجره لظي پيدا كرده بود، راس ساعت 16 بعدازظهر محل فدراسيون فوتبال را ترك كرد و با حضور در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه ادامه جلسات فوق‌العاده هيات رييسه از صبح چهارشنبه پيش رو از سر گرفته خواهد شد. البته ماحصل جلسه پرحاشيه روز گذشته تصميمات جالب توجهي بود كه حرف و حديث‌هاي بسيار زيادي در محافل ورزشي به راه انداخت. بايد به اين نكته هم توجه ويژه داشت كه بسياري از اتفاقات روز گذشته جلسه هيات رييسه رسانه‌يي نشد. به هر حال فضاي اين جلسه تا حدودي عجيب بود. مهدي تاج و فريده شجاعي حوالي ساعت 14 نشست را ترك كردند. علي كفاشيان فقط تا ساعت 16 پاسخگوي سوالات اعضاي هيات رييسه بود و در غياب كفاشيان بازهم هم نشست ادامه پيدا كرد. با اين حال همه‌چيز درباره ابهامات مالي و تصميمات جنجالي درباره تغييرات در فدراسيون فوتبال به چهارشنبه سرنوشت‌ساز پيش رو موكول شد. اما بخشي از مهم‌ترين خروجي‌هاي جلسه روز گذشته به شرح زير است:

صورت‌هاي مالي و بودجه باز هم تاييد نشد

مديريت فدراسيون فوتبال بايد هرچه سريعتر صورت‌هاي مالي اين مجموعه را براي سال‌هاي 92 و 93 آماده كند تا در مجمع سالانه آذرماه در اختيار اعضا براي تصويب و تاييد قرار بدهد. منتها علي كفاشيان اين روزها براي به نتيجه رساندن اين صورت‌هاي مالي با مشكلات بسيار زيادي روبه‌رو است كه مهم‌ترين آنها ايرادات اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال به حساب‌ها و اسناد مالي ارايه شده است. با توجه به وجود ابهامات مختلف درباره پرونده بودجه فدراسيون و تاخير غيرقانوني مديريت در به تصويب رساندن اين بودجه‌ها، مخالفان كفاشيان اين روزها مدارك ارايه شده از سوي اين مدير و حسابر‌س‌اش را قبول ندارند و به همين دليل چيزي حدود 20 ساعت در دو جلسه فوق‌العاده گذشته درباره جزييات و ابهامات اين بودجه به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند. با اين حال كفاشيان روز گذشته پس از اينكه جلسه هيات رييسه را ترك كرد در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مباحث مرتبط با بودجه گفت: « ما اسناد و مدارك و مسائل مختلف بودجه را بررسي كرديم. ادامه اين جلسه براي رفع ابهامات و نواقص بودجه به جلسه چهارشنبه موكول شد. ما نگراني خاصي پيرامون اين مساله نداريم. به هر صورت به صورت مفصل درباره بودجه حرف زده‌ايم تا بتوانيم گزارش دقيقي به مجمع فدراسيون ارايه بدهيم». از آن طرف منصور قنبرزاده، سخنگوي هيات رييسه فدراسيون فوتبال هم تاكيد كرد كه بخشي از ابهامات مورد نظر آنها با توضيحات و مدارك ارايه شده از سوي كفاشيان رفع شد اما هنوز اين صورت‌هاي مالي ايراد‌هايي دارند كه در جلسه بعدي بايد مفصل درباره آنها صحبت كنند. شنيده‌ها حكايت از اين مساله دارد كه هيات رييسه روز گذشته رسما به سياست‌هاي رييس فدراسيون در نحوه تهيه و تدوين صورت‌هاي مالي فدراسيون و كميته‌هاي مختلف انتقادات شديدي را مطرح كرد كه منجر به مشاجره لفظي بعضي از اعضا با كفاشيان شد. در واقع اگر رييس فوتبال ايران نتواند اعضاي هيات رييسه را در جلسه بعدي درباره مسائل و تخلفات مربوط به بودجه راضي كند، طبق هماهنگي‌هاي صورت گرفته هيچ كدام از اسناد و مدارك مورد نياز كفاشيان كه بايد به تصويب هيات رييسه برسد و به مجمع ارايه شود توسط اعضا امضا نخواهد شد. به اين ترتيب اين اتفاق دردسر بزرگي براي كفاشيان به همراه خواهد داشت.

اختلاف بر سر رياست كميته فني و توسعه

با وجود اينكه اعضاي هيات رييسه تاكيد دارند كه هادي آيت‌اللهي از سمت رياست كميته فني و توسعه عزل شده و رييس فدراسيون بايد سرپرست يا مدير جديد براي اين مجموعه به آنها معرفي كند، علي كفاشيان در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بيان اين جمله كه «بحث بركناري‌ها كلا منتفي است. در جلسه قبلي سوال‌ها و ابهام‌هايي درباره نبي و آيت‌اللهي داشتند كه جواب‌شان را داديم. الان هادي آيت‌اللهي نايب‌رييس اول فدراسيون فوتبال و رييس كميته فني و توسعه است و با قدرت به كارش ادامه خواهد داد و اصلا هم قرار نيست از اين سمت بركنار شود» نسبت به مواضع هيات رييسه واكنش نشان داد. منتها منصورقنبرزاده، عضو هيات رييسه هم بعد از پايان نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضيحاتي پيرامون اين مسائل ارايه داد. قنبرزاده تاكيد كرد كه كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال و بالاترين مرجع تصميم‌گيري در اين مجموعه بوده كه حرف او براي تمام اعضا حجت است. اما بسياري از كميته‌هاي فدراسيون فوتبال با سرپرست اداره مي‌شوند كه اين اتفاق مورد تاييد هيات رييسه فدراسيون نيست. طبق قانون و خواست ما هرچه سريعتر بايد نسبت به تعيين رييس اين كميته‌ها تعيين تكليف انجام شود. تصميم نهايي هم با علي كفاشيان رييس فدراسيون است و ايشان بايد به هيات رييسه گزينه خود را معرفي كنند. اما مدنظر داشته باشيد كه گزينه ايشان براي هر كميته‌يي بايد از هيات رييسه مصوبه بگيرد و اين نكته‌يي است كه بايد به آن توجه ويژه‌يي داشت.
همچنين در جلسه ديروز مستنداتي در نشست ارايه و مقرر شد از اين پس تمامي اعضاي كادر فني تيم‌هاي ملي فوتبال در رده‌هاي مختلف با نظر هيات رييسه انتخاب شوند. قرار است كميته فني و توسعه ضوابط مدون و مشخصي را تعيين و طبق آن گزينه‌هايش را مشخص كند، سپس اين گزينه‌ها به هيات رييسه معرفي شوند و سپس مطابق با معيارهاي هيات رييسه گزينش انجام شود. به نظر مي‌رسد جنگ كفاشيان و اعضاي هيات بر سر بودن يا نبودن هادي آيت‌اللهي همچنان ادامه داشته باشد و چهارشنبه نتيجه آن مشخص شود.

فدراسيون به دنبال فروش ساختمان پرسپوليس و استقلال

بحث ديگر در نشست ديروز ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپوليس بود كه اثبات شد سند شش دانگ اين دو ساختمان به نام فدراسيون فوتبال است. طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده هيات رييسه موافق واگذاري اين دو ساختمان نبود و مقرر شد وضعيت اين دو ساختمان تعيين تكليف شود و از دو باشگاه استقلال و پرسپوليس براي استفاده از اين ساختمان‌ها اجاره گرفته شود. البته مجمع فدراسيون مدت‌هاست كه در مورد بحث فروش اين دو ساختمان حساسيت ويژه‌يي داشته و جلسه قبلي مجمع سالانه فدراسيون در آبان ماه 1392 هم بر سر مالكيت همين دو ساختمان به جنجال كشيده شد. اما هيات رييسه تصميم‌ گرفته كه اگر قرار به فروش اين دو ساختمان باشد بايد پول آن نصيب هيات‌هاي فوتبال استان‌هاي مختلف كشور شود و اين توزيع پول بايد از مناطق محروم چون سيستان و بلوچستان گرفته تا ساير استان‌ها براي توسعه فوتبال انجام شود.
هيات رييسه اين تصميم‌ را در صورتي اتخاذ كرده است كه پيش از اين عنوان شده بود محمد دادكان اين دوساختمان را در اجاره 99 ساله استقلال و پرسپوليس قرار داده است تا اين دو سرخابي‌ها خانه به دوش نباشند. اما طبق اعلام فدراسيوني‌ها سند شش‌دانگ اين ساختمان‌ها به نام فدراسيون بوده است. ضمن اينكه بازرس و ذي‌حساب فدراسيون هيچ چيز ديگري مغاير با سند مالكيت فدراسيون بر اين دو ساختمان تاكنون در اختيار نداشته‌اند. منصورقنبرزاده در اين باره به رسانه‌ها اعلام كرد: «پيشنهاد هيات رييسه اين بود كه با توجه به استفاده استقلال و پرسپوليس از اين دو ساختمان و مستهلك شدن آن، قيمت اجاره‌بها به روز محاسبه شود و اين موضوع را پيگير شويم تا در جلسه مجمع فدراسيون هم طرح شود. برخي از اعضاي هيات رييسه پيشنهاد دادند كه اين ساختمان‌ها به فروش برسد و درآمد حاصل از آن به هيات‌هاي فوتبال اختصاص يابد. در اين مورد حسابرسي قانوني صورت گرفته و رييس فدراسيون هم اختيار واگذاري اموال فدراسيون را ندارد، ضمن اينكه پيش از اين مجمع فدراسيون با هديه دادن اين دو ساختمان به دو باشگاه استقلال و پرسپوليس مخالفت كرده است.»
بلافاصله بعد از رسانه‌يي شدن ورود هيات رييسه به پرونده ساختمان‌هاي دو باشگاه پرسپوليس و استقلال، بهروز منتقمي، سرپرست باشگاه پرسپوليس اعلام كرد كه فقط نامه‌هاي رسمي علي كفاشيان به عنوان رييس فدراسيون براي او اعتبار دارد و به صحبت‌هاي بيهوده افراد ديگر اهميتي نمي‌دهد تا اين‌گونه به داستان و جنجال جديد فوتبال ايران واكنش نشان داده باشد. با اين حال بايد ديد در روزهاي آينده پرونده اين دو ساختمان به كجا خواهد رسيد. بدون ترديد ورود دادكان و صحبت‌هاي اين مدير بسياري از ابهامات را برطرف خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون