• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

حكم وزير ورزش براي انتصاب سرپرست فدراسيون بسكتبال

مشحون: با يك روز خوب كارم را به عنوان رييس تمام كردم

محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان در حكمي رمضانعلي دولو را به عنوان سرپرست فدراسيون بسكتبال منصوب كرد. محمود مشحون، رييس سابق فدراسيون بسكتبال ايران بلافاصله بعد از معرفي سرپرست جديد درباره تغيير و تحول در راس فدراسيون گفت: آنچه بايد بر روال قانوني طبق اساسنامه اجرا شود، مشخص است. بعد از پايان دوره رياست چهار ساله، مجمع قانوني و انتخابات برگزار مي‌شود. هر كدام از دوستاني كه علاقه‌مند هستند، كانديدا مي‌شوند و بعد از آن برنامه‌ها پيگيري و انتخابات براساس آنچه اساسنامه دستور داده است عملي خواهد شد. بر همين اساس حق وزارت ورزش و جوانان بوده كه اين تغيير را انجام داده است. بنده هم با كمال افتخار هميشه آماده پذيرش هر اتفاق اصولي در ورزش هستم. همان‌طور كه قبلا هم اعلام كرده‌ام سعي كردم تا لحظه‌يي كه مسووليت داشتم دين خود را به ورزش كشورم ادا كنم. سعي كردم هميشه در خدمت جامعه بوده و باشم. من هيچ رايزني براي ماندن در اين پست نكردم. آينده مي‌تواند خيلي چيزها را رقم بزند. من از روي يك سايت خواندم كه آقاي دولو سرپرست فدراسيون شده است. مقدم او مبارك باشد. همه كارهاي من به روز و آماده است و هر لحظه‌يي كه او تشريف بياورد كار را به دستش خواهم داد. من خيلي وقت است كه بازنشسته هستم. از سال 1368 بازنشسته شدم زيرا خيلي زود استخدام شده بودم و 30 سال خدمتم پر شد. بعد به تقاضاي سازمان تربيت‌بدني وقت و تصويب هيات دولت به خدمت برگشتم و در وزارت ورزش و جوانان فعلي هم خدمت كردم و بازنشسته شدم.
رييس فدراسيون بسكتبال ايران درباره شنيدن خبر بركناري‌اش گفت: وقتي آرامش به آدم منتقل مي‌شود لذتبخش است. گاهي برخي از مسائل غيرمنتظره اتفاق مي‌افتد و ناراحت‌كننده است. اما آن چه منطقي و اصولي است را بايد بپذيريم. بايد پذيراي هر آنچه كه بايد اتفاق بيفتد باشيم. زندگي همين است. من از تغيير در فدراسيون بسكتبال استقبال مي‌كنم. ان‌شاءلله آنچه در ورزش بسكتبال اتفاق مي‌افتد به سود اين ورزش باشد. از قبل از انقلاب دبير دو فدراسيون هندبال و بسكتبال ايران بودم. نخستين رييس شورايي بسكتبال در اسفند 1357 بودم و بعد هم رييس انتخابي در شهريور 1358 شدم. گاهي در هر دو فدراسيون هندبال و بسكتبال رييس بودم. با همه روساي سازمان تربيت‌بدني هم بعد از انقلاب به جز يك نفر همكاري كرده‌ام و اين سيزدهمين سال است كه در خدمت جامعه بسكتبال هستم.
مشحون با مرور كارنامه خود در فدراسيون بسكتبال خاطرنشان كرد: يك پروسه سيزده ساله در فدراسيون بسكتبال به جز يك مرحله همواره شيرين و دلچسب بود. استحضار داريد كه 13 سال است كه تيم‌هاي ملي بسكتبال ايران از همه مسابقات و سفرها با مدال به ايران برمي‌گردند. افتخارات ورزشي بسكتبال به‌طور منظم ادامه داشته است. قهرماني‌هاي چند دوره در آسيا و حضور تمام رده‌هاي سني تيم ملي و باشگاه‌ها در مسابقات جهاني و دريافت جايزه اسكار از جهان براي نخستين‌بار و نخستين حضور در المپيك پكن همه اتفاق‌هاي خوبي بودند كه در اين سال‌ها روي داد. در نهايت بسكتبال ايران امروز در رنكينگ 17 جهان قرار دارد و سالي كه گذشت نايب قهرمان آسيا هم شديم.
رييس فدراسيون بسكتبال همچنين با اشاره به تلخ‌ترين خاطره ورزشي‌اش گفت: بازي‌هاي انتخابي المپيك 2012 لندن هميشه ناراحتم مي‌كند. همچنان معتقدم با سند و مدرك حرف‌هايم را ثابت مي‌كنم. كاملا مهندسي كرده بودند كه ايران به المپيك نرود. اتفاق‌هايي افتاد و به طريقي مربي تيم را در اختيار گرفته بودند و در نهايت حق مسلم تيم ما را از حضور در المپيك لندن گرفتند. آن روز تلخ‌ترين روز ورزشي زندگي من بود. ما سال بسيارخوبي داشتيم و بايد به المپيك مي‌رفتيم. البته ورزش بالا و پايين دارد اما آن يك موضوع تعمدي بود كه بعدها خيلي از اسناد عليه تيم ما رو شد.
مشحون درباره تمايل به ادامه فعاليت در عرصه مديريت ورزش تاكيد كرد: بارها گفته‌ام و از صميم قلب سخن مي‌گويم كه در سن و سال من ديگر كار از شعار دادن گذشته است. اگر شعار بدهم مردم بهتر از همه درك مي‌كنند. اين روزها اين حرف‌ها خريدار ندارد. روزي كه من در 13 سال قبل مديريت اين ورزش را در دست گرفتم واقعا هدف داشتم. آمدم تا دين خود را به جامعه و كشورم ادا كنم. براي من و امثال من هزينه شده است. اشتباه‌هاي زيادي را در كار كرديم كه ضرر و زيان داشت. بعد آنها را ترميم و جبران كرديم. هر مديري بايد اين مسير را طي كند. ذره ذره براي مديران مملكت سرمايه‌گذاري شده است. مسلما ما بايد حق شناس و قدردان باشيم. من به نوبه خودم هميشه قدردان زحمات سازمان و وزارت ورزش بودم. آنچه در توانم بود را فرونگذاشتم. باز هم اگر ضرورتي ببينند و پيشنهادي داشته باشند سعي مي‌كنم تا روزهايم بيهوده نگذرد.
وي درباره شرايط رييس جديد فدراسيون بسكتبال گفت: مسلما مي‌دانيد كه بسكتبال ايران در طول 13 سال گذشته هر چه مدال در آسيا بوده را به اين خاك آورده است. پنجاهمين مدال آسيايي را هم به دست آورديم. نايب قهرماني جوانان آسيا هم افزون بر آن شده است. مسلما مديريت چنين مجموعه‌يي را بايد فردي در دست بگيرد كه در بسكتبال شناخت ويژه‌يي داشته باشد. بايد از سابقه مديريت ارزشمندي برخوردار باشد. هيچ چيزي بهتر از سلامت و صداقت نمي‌تواند كار را در اين مملكت پيش ببرد. كسي كه مسووليت بسكتبال را در دست مي‌گيرد بايد متعهد باشد. هركس اين شايستگي را دارد مي‌تواند موفق باشد. محيط ورزش كاملا با ساير محيط‌ها متفاوت است. هيچ وزارتخانه‌يي تا اين حد مخاطب ندارد و رصد نمي‌شود. بهداد سليمي بيچاره به جاي طلا، نقره گرفته است. همه‌جا بهم ريخته و پيگير اخبار او هستند. اين ارزش دارد كه يك ملت اينقدر پيگير قهرماني‌ها هستند. بسكتبال ايران روزي در غرب آسيا هم جايي نداشت اما حالا جهاني و المپيكي شده و جايزه اسكار گرفته است. تيم جوانان ما براي چهارمين بار به بازي‌هاي جهاني مي‌رود. همه اين زمينه‌ها مي‌طلبد كسي مسوول فدراسيون بسكتبال شود كه تجربه‌يي در اين حوزه داشته باشد. هميشه خودم را از جامعه دانسته‌ام. قدردان همه دوستان هستم. در نهايت هم با يك روز خوب كارم را به عنوان رييس در فدراسيون بسكتبال تمام كردم. آرزو دارم كه آنچه براي بسكتبال خوب است ادامه پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون