• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

امروز مجلس با راي اعتماد، «علوم» را به «دانش» بسپارد

راي «آري» مطالبه عمومي

حمايت اعواني، كزازي،نيكخواه، مهرداد ، كاوه و منصوري چهره‌هاي ماندگار علمي و فرهنگي از وزير پيشنهادي علوم

احمد توكلي:اگر حجت شرعي نداريد از راي اعتماد دريغ نكنيد

علي مطهري:با عنوان موافق از دانش دفاع مي كنم

گروه سياسي| امروز خانه ملت در منظر ملت است؛ روزي كه 290 نماينده مجلس در معرض سنجش قرار دارند. رايي كه قرار است اين 290 نفر نماينده به صندوق‌هاي راي بيندازند تنها تكليف يك وزارتخانه بدون وزير را روشن نمي‌كند. حتي تنها منجر به اين نمي‌شود كه راننده دانش‌آشتياني مسير هر روز صبح خود را از اين به بعد بداند. رايي كه آنان به صندوق مي‌اندازند پاسخي خواهد بود به انتظارات دولت و افكار عمومي. وزارت علوم طي يك سال و نيم اخير شده است بلاتكليف‌ترين وزارتخانه دولت. وزير معرفي شد راي نياورد. بازهم وزير معرفي شد راي آورد. وزير استيضاح شد. وزير باز هم معرفي شد راي نياورد و اين‌بار چهارمين وزير پيشنهادي دولت براي وزارت علوم امروز به مجلس مي‌رود؛ مجلسي كه مي‌گويند مخالفان دولت در آن براي دانش آشتياني ويژه برنامه‌هاي بسياري تدارك ديده‌اند تا شايد چهارمين وزير هم راه ساختمان شهرك غرب را نپيمايد. «دولت» اميدوار است و «مجلس» مردد. اما در اين ميان يك عده ديگر هم از تصميم امروز مجلس ذي‌نفع خواهند بود. «مردم» همان‌هايي هستند كه تصميم امروز مجلس در مورد وزير پيشنهادي علوم بسياري از شرايط را در مورد آنان تغيير مي‌دهد. مردمي كه سياست خارجي و اقتصاد براي آنان در اولويت بود حالا انتظار كمك مجلس به دولت در زمينه وزارت علوم را هم دارند.

 

دولت هم انتظار كمك دارد؛ انتظاري كه دولت گذشته هم داشت و مجلس به آن درخواست لبيك گفته بود. حالا و امروز ظهر درست زماني است كه مجلس بايد به دولت كمك كند. دولتي كه با حجم بالايي از مشكلات روبه‌رو بوده است و معتقد است كه وزارت علوم نبايد يك مشكل جديد بشود براي دولتي كه مشغول دست و پنجه نرم كردن با مشكلات بسيار است. امروز روزي است كه مجلس بايد با كمك به دولت به درخواست‌هاي مردم پاسخ بدهد. همان همدلي و وحدتي كه طي سال‌هاي گذشته كمرنگ شده بود و حسن روحاني براي به بازار سياست آمدنش تلاش بسيار كرده بود. ديروز بازار نامه‌نگاري‌ها گرم بود. نامه‌هاي ريز و درشتي كه از بيرون مجلس خطاب به رييس، نواب رييس و نمايندگان مجلس نوشته شده بود تا از آنان درخواست شود كه اين‌بار به دولت كمك شود. دولتي كه مشكلات بسيار دارد و حالا مجلس است كه بايد به انتظار افكار عمومي و دولت نوپا پاسخ بدهد.
مجلس بازهم ركورد مي‌زند؟
راي منفي امروز مجلس مي‌شود راي منفي به گزينه پيشنهادي دولت براي چهارمين مرتبه. امروز اگر مجلس باز هم به گزينه پيشنهادي دولت راي منفي بدهد يعني ثبت يك ركورد جديد ديگر در كارنامه مجلس نهم. همان مجلسي كه در يك سال اول كار دولت ركورد استيضاح و سوال و تذكر را در كارنامه خود دارد. مجلس شوراي اسلامي امروز قرار است به مردم پاسخ بدهد. چهره‌يي كه امروز مجلس شوراي اسلامي از خود به نمايش مي‌گذارد بدون شك در انتخابات آينده مجلس نيز تاثيرگذار خواهد بود. با رايي كه سال گذشته مردم به گفتمان اعتدال دادند نشان دادند كه بناي داشتن رويكرد مثبت به گفتمان‌هاي تند و افراطي را ندارند و بدون شك به دنبال پياده كردن همين نگاه در انتخابات مجلس آينده نيز خواهند بود. در نهايت باز هم بايد تاكيد كرد كه رايي كه امروز نمايندگان مجلس در همان روزي كه مذاكرات هسته‌يي آغاز مي‌شود و ديپلمات‌ها مشغول چانه‌زني سياسي هستند تكليف خيلي از مسائل را روشن مي‌كند. تكليف چهار ميليون دانشجويي كه طي يك سال اخير سردرگم شده‌اند روشن مي‌شود و كمي آن‌طرف‌تر مجلس مي‌تواند نگاهي را كه مردم در يك سال اخير نسبت به آن پيدا كرده‌اند را تغيير دهد. امروز روز مجلس است تا بسياري از معادلات را تغيير دهد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون