• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

مشاور رييس‌جمهور و رييس‌كتابخانه ملي خبر داد

همايش ملي اعتدال فردا در تهران

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران اعلام كرد: همايش ملي اعتدال روز چهارشنبه با سخنراني حجت‌الاسلام سيدحسن خميني در كتابخانه ملي ايران برگزار مي‌شود.
رضا صالحي‌اميري، رييس شوراي سياستگذاري همايش اعتدال در نشست خبري روز گذشته با اعلام اين خبر، تلاش براي دستيابي به اعتدال را يك فضيلت‌خواهي خواند و اعتدال را پاسخگوي مسائل و نيازهاي جامعه خسته از هشت سال افراطي‌گري و منطق زدايي توصيف كرد و گفت: اعتدال پاسخي به بداخلاقي‌ها، انگ زني‌ها و نفي ديگران است. رييس كتابخانه ملي، با اشاره به اينكه اعتدال تداوم انديشه نوين انقلاب اسلامي است كه در انديشه بزرگاني همچون شهيدان مطهري و بهشتي و مقام معظم رهبري آن را دنبال مي‌كنيم، تصريح كرد: رييس‌جمهور ايران برنامه گفتمان اعتدال خود را در جهت نوانديشي ديني مبتني بر انديشه اين بزرگان تعريف كرده است. صالحي اميري با تاكيد بر اينكه گفتمان اعتدال فقط ويژه دولت نيست، بلكه گفتماني فراگير در جامعه ايران خواهد بود، گفت: همه گفتمان‌هاي پس از انقلاب اسلامي در مشي و برنامه‌هاي خود به نوعي عدالت را به عنوان اولويت تعريف مي‌كنند كه البته گفتمان امروز هم مورد اقبال جامعه قرار گرفته است. رييس شوراي سياستگذاري همايش اعتدال وحدت و انسجام را ضرورتي براي بقاي كشور دانست و ابراز اميدواري كرد: همان‌طور كه برخي، انديشه اعتدال را تحليل و بررسي مي‌كنند، آن را نقد هم بكنند چرا كه در فضاي نقد سازنده است كه مي‌توان تعريف دقيقي از اضلاع اين گفتمان ارايه داد. صالحي‌اميري با اشاره به گفتمان اعتدال در دوره‌هاي گذشته نظام اسلامي گفت: در دهه اول انقلاب با گفتمان ارزش‌ها مواجه بوديم؛ دولتي كه در راس آن مقام معظم رهبري و مساله جنگ تحميلي با گفتمان ارزش‌ها وجود داشت. وي دهه دوم را عرصه گفتمان سازندگي نام برد كه نياز آن روز جامعه ايران براي مجموعه چالش‌هاي انباشته شده از جنگ بود. در دهه سوم، گفتمان اصلاحات پاسخي به بخشي از نيازهاي جامعه آن روز بود. وي گفتمان عدالت را در حد يك شعار دانست و ادامه داد: امروز گفتمان اعتدال به عنوان الگوي اصلي براي رسيدن به هدف اصلي چشم‌انداز 1404 است و همه گفتمان‌هاي پس از انقلاب اسلامي در مشي و برنامه‌هاي خود به نوعي عدالت را به عنوان اولويت تعريف مي‌كنند.
صالحي اميري در ادامه با تشريح جزييات برگزاري «همايش اعتدال» گفت: در اين همايش تعدادي از شخصيت‌هاي دولتي و علمي در كنار نشست‌هاي تخصصي سخنراني خواهند كرد و موضوع‌هايي از نگاه فلسفي، ديني، فرهنگي، سياسي و اقتصادي مورد بررسي قرار مي‌گيرد. وي، از حضور و سخنراني حجت‌الاسلام سعيد جوادي آملي عضو حوزه علميه قم، نهاونديان رييس دفتر رييس‌جمهوري، ناصر مهدوي، حجت‌الاسلام علي يونسي دستيار رييس‌جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي مذهبي و شهين دخت مولاوردي معاون رييس‌جمهوري در امور زنان در همايش ملي اعتدال خبر داد و گفت: برخي از اين افراد در افتتاحيه و برخي در اختتاميه سخنراني خواهند داشت. وي با بيان اينكه براي برگزاري اين همايش يك ريال هم از بودجه دولتي استفاده نشده است، گفت: 30 دستگاه از جمله وزارتخانه‌هاي علوم و كشور، مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري و انجمن‌هاي علمي در برگزاري اين همايش مشاركت دارند. صالحي اميري در ادامه تشريح برنامه‌هاي همايش گفت: همايش در ساعت 8 صبح چهارشنبه با ثبت نام در دبيرخانه آن آغاز مي‌شود و پس از سخنراني چند شخصيت علمي و از ساعت 11 الي 17، شش ميزگرد تخصصي در موضوعات «اعتدال در انديشه اسلامي»، «اعتدال در انديشه ايراني»، «اعتدال و مسائل زنان»، «بنيان‌هاي نظري» و «جامعه‌شناسي اعتدال»، «انديشه و رفتار سياسي اعتدال» و «رويكرد اعتدال و توسعه» برگزار خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون