• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4020 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن

سهم 2/6 درصدي ايران از توليد فولاد تا سال 2025

مديرعامل شركت ملي فولاد ايران گفت: امروز ظرفيت توليد در بخش فولاد به 6/31 ميليون تن رسيده و بالغ بر 4/23 ميليون تن نيز در دست اجرا قرار دارد كه به اين ترتيب به ۵۵ ميليون تن مي‌رسد.
به گزارش روابط عمومي فولاد مباركه اصفهان، منصور يزدي‌زاده در نشست تخصصي مديريت ارتباط انرژي، محيط زيست و آب در صنعت فولاد در محل پژوهشكده انرژي دانشگاه شريف اظهار داشت: انتظار مي‌رود در افق ۱۴۰۴ به ظرفيت ۵۵ ميليون تن فولاد دست يابيم و سرانه مصرف نيز به بيش از ۳۵۰ كيلوگرم برسد.
وي پيرامون كمبود‌هاي زنجيره توليد فولاد در افق چشم‌انداز افزود: براي توليد اين ميزان فولاد، ۲۴ ميليون تن سنگ آهن، 7/13 ميليون تن كنسانتره و 8/1 ميليون تن گندله كمبود وجود دارد.
به گفته يزدي‌زاده براساس ذخاير شناسايي شده اكنون 1/3 ميليارد تن ذخيره سنگ آهن در كشور وجود دارد كه اين مواد معدني هم در سطح و نيز در عمق زمين واقع شده و بتازگي ذخاير جديدي كشف شده است.
انتظار مي‌رود ميزان صادرات فولاد كشور تا پايان سال ۹۶ به حدود هشت ميليون تن برسد و در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ بالغ بر ۲۰ ميليون تن صادرات خواهيم داشت.
وي يادآور شد: تراز تجاري فولاد در مدت ۱۰ سال گذشته به ميزان ۱۲ ميلييون تن منفي بود و اين درحالي است كه امسال به مثبت پنج ميليون تن خواهد رسيد.
در ادامه، مدير آموزش، پژوهش و فناوري سازمان ايميدرو گفت: براساس پيش بيني صورت گرفته ميزان توليد جهاني فولاد در سال ۲۰۲۵ به رقم ۲ ميليارد و ۱۳۶ ميليون تن مي‌رسد كه سهم ايران از اين رقم 6/2 درصد برآورد شده است.
سيدشمس‌الدين سياسي‌راد افزود: براساس سند چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴ دستيابي به رقم ظرفيت ۵۵ ميليون تن فولاد خام پيش‌بيني شده كه اين روند رو به رشد اين بخش را نشان مي‌دهد.
وي اضافه كرد: براساس آمارهاي رسمي در سال ۲۰۱۶ ميزان توليد فولاد خام كشور به رقم ۱۸ ميليون تن رسيد و ايران در جايگاه چهاردهمين فولادساز جهان قرار گرفت.
سياسي‌راد افزود: توسعه صنعت فولاد به عنوان يك صنعت انرژي‌بر، آب و تاثيرگذار بر محيط زيست نياز به بررسي دارد و اكنون صنعت فولاد در دنيا ۲۱ درصد كل انرژي را به خود اختصاص مي‌دهد و اين امر در ايران به ۲۵ درصد مي‌رسد.
وي يادآور شد: براساس توافقنامه پاريس ايران تا سال ۲۰۳۰ كاهش چهار درصدي آلايندگي را تعهد كرده است و اين امر مشروط به لغو همه تحريم‌ها عليه ايران است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون