• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4020 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن

بانك ملت هيچ بدهي به جايگاهداران سوخت ندارد

محمد علي ترابيان، مديرعامل شركت به پرداخت ملت با اشاره به تصميم اخير اتحاديه جايگاهداران سوخت مبني بر دريافت پول نقد از مشتريان و جمع‌آوري دستگاه‌هاي كارتخوان از پمپ بنزين‌ها به دليل بدهي بانك ملت، اعلام كرد: بانك ملت هيچ بدهي به جايگاهداران سوخت ندارد و اگر جايگاهداري مدعي است كه يك ريال از اين بانك طلب دارد، اين شركت جوابگو خواهد بود.
به گزارش روابط عمومي شركت به پرداخت ملت، ترابيان با مد نظر قرار دادن روند تعيين شده تسويه مالي با جايگاهداران توسط شاپرك افزود: بانك ملت مانند ساير بانك‌ها براساس دوره تعيين شده شاپرك، به‌طور روزانه، هر روز صبح پس از دريافت اطلاعات از شاپرك و كنترل‌هاي لازم مبالغ را به حساب پذيرندگان از جمله جايگاه داران واريز كرده و به گونه‌اي كه معمولا تا قبل از ساعت 7:30 واريزي‌ها انجام شده است.
مديرعامل شركت به پرداخت ملت افزود: تا زماني‌كه حواله واريز و اطلاعات مربوط به آن از طرف شاپرك به بانك نرسد هيچ‌وجهي از مشتري و پذيرنده نزد بانك وجود ندارد و پس از دريافت حواله و اطلاعات مربوط از شاپرك پول مستقيما به حساب پذيرندگان واريز مي‌شود.
وي گفت: بنابراين تصور اينكه از زماني كه تراكنش انجام مي‌شود؛ پول از حساب كارت كسر شده و تا زمان واريز به جايگاهدار اين پول دست بانك مي‌ماند، كاملا اشتباه است.  ترابيان تاكيد كرد: مطلقا هيچ پولي از جايگاه داران در نزد بانك پذيرنده نمي‌ماند و بانك مربوطه زماني كه از شاپرك حواله و اطلاعات واريز را دريافت مي‌كند، مبالغ تراكنش‌ها به حساب پذيرنده‌ها واريز مي‌شود.
ترابيان با ذكر اين نكته كه دريافت وجه نقد ريسك‌ها و تبعات منفي زيادي براي جايگاه داران دارد ادامه داد: جايگاه داران كه نمي‌توانند با پول نقد خريد فرآورده انجام دهند، حتما بايد اين پول نقد را به بانك برده و به حساب خود واريز كنند. شعب بانك‌ها نيز از ساعت 3 بعدازظهر تا ساعت 7:30 فردا تعطيل بوده و معمولا در اين بازه زماني بيشترين فروش در جايگاه‌ها اتفاق مي‌افتد و زودترين زماني كه جايگاهدار مي‌تواند اين حجم پول را به بانك برساند بين ساعت 7:30 تا 8 صبح فرداست و در خوشبينانه‌ترين حالت ساعت 8 صبح پول در حساب جايگاهدار موجود خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون