• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4232 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

نيلي امكان تصميم‌گيري نداشت

علي سرزعيم

از جزئيات تصميم استعفاي جناب نيلي از شوراي پول و اعتبار اطلاعات دقيقي ندارم اما ايشان استعفاي خود را بايد زودتر اعلام مي‌كرد. البته دلايل ايشان بسيار روشن و واضح است. زماني كه امكان تصميم‌گيري در اختيار ايشان نيست و اين شورا به گونه‌اي طراحي مي‌شود كه افراد در تضاد ديدگاهي و فكري باشند، ادامه حضور در شورا بي‌معني خواهد بود. حضور جناب طيب‌نيا در اين شورا، اتفاق خوبي است، چرا كه ايشان يك دوره كامل وزير بودند و قدرت تصميم‌گيري داشتند و سياست‌هايي را نيز اتخاذ كردند. الان زمان مناسبي براي اين است كه دوباره به راس تصميم‌گيري بازگردند و پاسخگوي تصميماتي كه گرفتند، باشند.

در زمان جناب طيب‌نيا سياست‌هايي اتخاذ شد كه آثار آن به مرور در حال نمود است، اما متاسفانه تمام تبعات آن را به پاي جناب نيلي نوشتند و او را مقصر اصلي جلوه دادند.

متاسفانه آقايان سيف، طيب‌نيا و نوبخت مسووليت تصميماتي كه در دوره اول رياست‌جمهوري آقاي روحاني گرفتند، نمي‌پذيرند و تبعات تصميمات اين آقايان به پاي جناب نيلي نوشته شد و به وجهه ايشان لطمه زد. تفاوت نگرش در شوراي پول و اعتبار زياد است. مثلا در خصوص نرخ ارز برخي معتقدند اين نرخ بايد ثابت باشد و برخي ديگر، شناور بودن آن را اعلام مي‌كنند. نكته ديگر در انتصاب جناب طيب‌نيا، وجود باندبازي در كشور است. آقايان طيب‌نيا و همتي از اعضاي هيات علمي دانشگاه تهران هستند كه رابطه بسيار خوبي با يكديگر دارند كه سبب افزايش راندمان همكاري بين‌شان مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون