• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4234 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

خبر

تسليت خاتمي براي درگذشت رييس و معاون سازمان تامين‌اجتماعي

سيدمحمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات درگذشت رييس و معاون پارلماني سازمان تامين اجتماعي را تسليت گفت. سيدمحمدتقي نوربخش، رييس سازمان تامين اجتماعي و عبدالرحمن تاج‌الدين معاون حقوقي و امور مجلس اين سازمان در جريان سفر وزير كار به استان گلستان دچار سانحه رانندگي شده و هر دو جان باختند.

متن پيام رييس دولت اصلاحات به شرح زير است:

درگذشت شهادت گونه جناب آقاي عبدالرحمان تاج‌الدين از خاندان شريفي كه شهيدان فراواني را تقديم اسلام و ايران كرده است موجب تاسف شد. من مصيبت درگذشت اين عزيز را به همه دوستداران فراوان آن فقيد سعيد و همه بستگان داغدار به خصوص همسر گرانقدر و فرزندان ايشان تسليت مي‌گويم و از پيشگاه حضرت پروردگار براي آن فقيد سعيد آمرزش و رحمت الهي و براي بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتي مسالت مي‌كنم.

درگذشت تاسف بار دانشمند و پزشك گرانقدر و مدير تواناي خدمتگزار ايران و مردم جناب آقاي سيدتقي نوربخش موجب تاثير فراوان گرديد. من اين مصيبت دردناك را به جامعه پزشكي ايران و اعضاي خادم سازمان تامين اجتماعي و به خاندان شريف نوربخش به‌ويژه همسر بزرگوار و فرزندان آن عزيز و والدين مكرم آن فقيد سعيد صميمانه تسليت مي‌گويم و از درگاه حضرت حق مسالت مي‌كنم كه رحمت واسعه خود را به پاس خدمات ارزنده اين عزيز شامل حال او گرداند و به بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتي عنايت فرمايد.

 


سرپرست استانداري 11 استان مشخص شد

شكر‌الله حسن‌بيگي طي حكمي از سوي عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور به عنوان سرپرست استانداري تهران منصوب شد.

به گزارش ايلنا، در روزهاي آتي استاندار پيشنهادي تهران، به هيات دولت معرفي خواهد شد و تا انتخاب استانداران جديد، تمام امورات اين استان‌ها توسط شكرالله حسن‌بيگي، كه معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران است، انجام خواهد شد.

محمدحسين مقيمي، بر اساس قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان، از فردا يكشنبه نمي‌تواند، در سمت استانداري تهران باقي بماند.

همچنين وزارت كشور اسامي سرپرستان ۱۱ استانداري كشور را تا زمان انتخاب استاندار رسمي اعلام كرد. بر اساس فهرست منتشر شده از سوي وزارت كشور جواد رحمتي آذربايجان شرقي، محمدعلي شجاعي اصفهان، عزيز‌الله شهبازي البرز، شكر‌الله حسن‌بيكي تهران، مشيرالحق عابدي خراسان جنوبي، مجيد پورعيسي خراسان شمالي، سعيد ناجي سمنان، قم سيدمحمدرضا هاشمي، محمدعلي طالبي يزد، قربان ميرزايي خراسان رضوي، رحماني فارس براي سرپرستي انتخاب شدند.


واكنش دادستان تهران به شبهات مطرح‌شده درباره اعدام وحيد مظلومين

فيلم اعدام مظلومين در اختيار صدا و سيما است

عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران در حاشيه نشست با مسوولان امور مالياتي در رابطه با شبهات مطرح شده نسبت به اجراي حكم وحيد مظلومين و محمداسماعيل قاسمي، گفت: «اين واكنش‌ها در دو بخش قابل بررسي است، در بخش معاندين و رسانه‌هاي خارج از كشور، انتظار اينكه مخالفت كنند امري طبيعي بود؛ اما در داخل كشور هم برخي مطالب منتشر شد.»

به گزارش ايسنا، او در واكنش به اين ادعا كه اجراي اين حكم در مورد افراد اصلي نبوده است، گفت: «وحيد مظلومين و محمد اسماعيل قاسمي سابقه دستگيري داشتند، در سال ۹۰ كه ايشان تبرئه شد از كوتاهي دستگاه قضايي نبود بلكه قوه قضاييه در تمام مراحل پرونده را پيگيري مي‌كرد، ولي به لحاظ مشكلاتي كه در رسيدگي در دادگاه رخ داد اين متهم تبرئه شد.»

دادستان تهران با بيان اينكه عده‌اي مدعي شدند كه اجراي حكم اعدام مظلومين به دليل اقداماتش در سال ۷۰ بوده است، ادامه داد: «اعدام ايشان به دليل سال ۷۰ نيست و اين فرد در آن سال تبرئه شده است.»

جعفري دولت‌آبادي در رابطه با ادعاي اينكه خريد و فروش سكه جرم نيست، گفت: «اتهام وحيد مظلومين اخلال در نظام اقتصادي كشور از طريق به هم ريختن اوضاع بازار پولي و بانكي كشور، حجم وسيع مبادلات پولي و گردش پولي كلان بوده است و اينكه عنوان مي‌شود به دليل خريد و فروش سكه اعدام شده‎اند، حرف بي پايه‌اي است.»

او ادامه داد: «ادعا شده كه متهمان اصلي تعقيب نشدند؛ درحالي كه اين افراد از متهمان اصلي بوده‌اند و هيچ مغايرتي ندارد. در مورد ساير افراد هم در بخش دولتي و هم در بخش غيردولتي پرونده تشكيل داده‌ايم، بنابراين اينكه عده‌اي با انتشار برخي اخبار مدعي شده‌اند كه اين افراد عوامل اصلي نيستند، درست نيست.»

جعفري دولت‌آبادي توضيح داد: «۲ نفر از معاونان دادستان تهران در مراسم اجراي حكم حضور داشتند، عده‌اي در آنجا شاهد بودند و فيلمبرداري شده، جنازه‌ها تحويل داده شده، فيلم آن هم در اختيار صدا و سيما قرار گرفته و صدا و سيما در پخش اينگونه گزارش‌ها سياست‌هاي روشني دارد و اينكه عده‌اي مدعي هستند كه حكم اجرا نشده ادعاي مضحكي است.»

دادستان تهران در ادامه گفت: «وقتي شعب ويژه را تشكيل داديم تاكيد كرديم كه سه عنصر دقت، سرعت و قاطعيت مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ حال امروز كه حكم را اجرا كرديم از زود اجرا شدن آن گله مي‌كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون