• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4265 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

رييس قوه قضاييه:

قوه قضاييه حامي جدي سرمايه‌گذاري سالم و مشروع است

جلسه مسوولان عالي قضايي كشور ديروز با حضور آيت‌الله آملي‌لاريجاني رييس دستگاه قضا طبق هفته‌هاي گذشته برگزار شد. رييس قوه قضاييه در ابتداي اين جلسه پيشاپيش ميلاد مسعود حضرت مسيح(ع) را به همه هموطنان مسيحي و مسيحيان سراسر جهان تبريك و تهنيت گفت و تصريح كرد: از جمله خصايص مهم كتب آسماني و انبياي الهي، تاييد كتب آسماني و پيامبران پيش از خود است؛ چنانكه در قرآن كريم نيز در موارد متعددي بر اين نكته تاكيد شده است، از جمله در آيه شريفه «و نزل عليك الْكتاب بِالْحقِّ مُصدِّقًا لِّما بين يديه». عبارت «لما بين يديه» در آيات متعددي آمده است و معناي آن منحصر به يك كتاب آسماني يا يك پيامبر خاص نيست. رييس قوه قضاييه با بيان اينكه دين مبين اسلام، همواره اديان الهي را مورد تصديق قرار داده و به خصوص تصديق تورات و انجيل را مورد تصريح قرار داده است، به سخنان قرآن كريم درباره حضرت عيسي مسيح(ع) اشاره كرد و ادامه داد: اين پيامبر الهي و والده ايشان در قرآن كريم بسيار مورد تكريم قرار گرفته‌اند. به عنوان نمونه، در قرآن كريم آمده است «إِن‌الله اصْطفاك وطهرك واصْطفاك علي نِساءِ الْعالمِين». تصريح قرآن نسبت به برگزيدگي و تطهير حضرت مريم(س) و ذكر كرامات و مدارج عالي ايشان و همچنين بيان معجزات حضرت مسيح(ع) همگي دلالت بر عظمت اين پيامبر الهي در نگاه قرآن كريم دارد.

آملي‌لاريجاني با اشاره به آيه‌اي از سوره مباركه صف افزود: در اين سوره آمده است كه حضرت عيسي(ع) تورات را تصديق مي‌كند و به آمدن پيامبري بعد از خود بشارت مي‌دهد. «مُصدِّقاً لِما بين يدي مِن التوْراهِ و مُبشِّراً بِرسُولٍ يأْتي مِنْ بعْدِي اسْمُهُ أحْمد». لذا انبياي الهي هم پيامبران و اديان پيش از خود را تاييد كرده‌اند و هم نسبت به آمدن پيامبران پس از خود بشارت داده‌اند؛ گرچه اين بشارت در مورد پيامبر بعدي در خصوص پيامبر اكرم(ص) موضوعيت ندارد.

آملي‌لاريجاني در ادامه رفتار كشوري مانند امريكا و حمايت آن از جناياتي نظير كشتار مردم مظلوم يمن را نمونه‌اي از تناقض در ادعاي اين كشورها نسبت به پيروي از حضرت مسيح(ع) و عمل بر خلاف تعاليم آن حضرت برشمرد و افزود: همه پيامبران الهي براي مقابله با همين جنايات و رذايل مبعوث شده‌اند اما مي‌بينيم كه امروز كشورهاي سلطه‌گر با هدف براندازي حكومت‌هاي مردمي و سوق دادن جوامع به سمت تمايلات خود به انواع جنايات دست مي‌زنند. رييس قوه قضاييه ابراز اميدواري كرد كه تعاليم انبيا(ع) براي بشريت امروز بيش از پيش روشن شود و مورد عمل قرار گيرد تا انسان به رشد و كمال مطلوب خود برسد.

 

فرار رو به‌ جلو امريكا

آملي‌لاريجاني در ادامه به عقب‌نشيني امريكا از سوريه اشاره و اين اقدام را «فرار امريكا» توصيف كرد. وي گفت: عقب‌نشيني امريكا در واقع فرار رو به جلوست و امروز با ادعاي شكست دادن داعش در حال خروج از سوريه هستند در حالي كه همه دنيا مي‌داند پيروزي مردم سوريه و شكست داعش صرفا با مقاومت مردم و دولت قانوني سوريه و همچنين حمايت‌هاي جمهوري اسلامي از محور مقاومت صورت گرفته و اگر اين مولفه‌ها وجود نداشت، شكست داعش محقق نمي‌شد.

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه مقام معظم رهبري نيز اين پيروزي را پيش‌بيني كرده بودند، نصرت الهي را وعده‌اي قطعي در ازاي صبر و مقاومت دانست و اظهار كرد: امريكا تحت هر پوششي مي‌تواند از سوريه خارج شود اما هم حكام اين كشور و هم مردم دنيا به خوبي حقيقت را مي‌دانند و تاثيري در اصل ماجرا ندارد.

 

چهار دهه تلاش ناكام

آملي‌لاريجاني در ادامه با اشاره به در پيش بودن سالروز چهل سالگي انقلاب اسلامي بر ضرورت ارزيابي صحيح عملكرد اركان مختلف نظام تاكيد كرد و گفت: دشمنان جمهوري اسلامي و در راس آنها امريكا، چهار دهه تلاش كردند كه اين نظام را از پاي درآورند، اما نتوانستند. پس از تلاطم‌هاي اقتصادي اخير در ايران نيز مشاور آقاي ترامپ مدعي شد كه جمهوري اسلامي، چهل سالگي خود را نخواهد ديد اما امروز مي‌بينيد كه ايران، مقتدرتر از هر زمان ديگر به پشت گرمي ملت بصير خود در منطقه مي‌درخشد و تجربه مقاومت خود را در معرض ديد جهانيان قرار داده است.

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه وجود برخي كاستي‌ها در كشور قابل انكار نيست و بايد نقش دشمن خارجي و سوءتدبيرهاي داخلي را در همه اين كاستي‌ها لحاظ كرد، يادآور شد: اگر بخواهيم به ديده انصاف به چهل سال گذشته نگاه كنيم، ايران به پيشرفت‌هاي فراواني دست يافته است. امروز تاثير جمهوري اسلامي در منطقه، غيرقابل انكار است. استقلال جمهوري اسلامي، ارزان به دست نيامده است. امروز كسي نمي‌تواند به ايران بگويد اگر دو هفته مورد حمايت ما نباشيد نابود مي‌شويد اما يك كشور مدعي عظمت نظير عربستان، امروز اين‌گونه از نزديك‌ترين دوستان خود مورد خطاب قرار مي‌گيرد.آملي‌لاريجاني با اشاره به حمايت‌هاي همه‌جانبه كشورهاي استكباري از صدام خبيث در طول دوران جنگ ايران و عراق و دفاع مقدس اظهار كرد: عده‌اي كه امروز با فراموش كردن همه دشمني‌ها و تهديدها و تحريم‌هاي ۴۰ سال گذشته، پيشرفت‌هاي گسترده ايران در عرصه‌هاي مختلف فناوري و راهبردي را با توسعه ظاهري چند خيابان و ساختمان در كشورهاي كوچك منطقه مقايسه مي‌كنند، كوته‌بين يا بي‌انصاف هستند.

 

مسوولان در برابر توطئه‌ها هوشيار باشند

رييس قوه قضاييه با اشاره به انجام وظيفه نظام در خدمت‌رساني به مردم در طول چهل سال گذشته و دسترسي بسياري از روستاها و نقاط دورافتاده به خدمات بهداشتي، آب، برق، راه و... خاطرنشان كرد: امروز علاوه بر توجه به كاستي‌ها و عبرت از سوءتدبيرها بايد مقاومت و پيروزي خود را نيز مورد توجه قرار دهيم و مردم و مسوولان نيز بايد بيش از گذشته هوشيار باشند كه دشمن به دنبال وارد آوردن ضربه به استحكام نظام و ايجاد شكاف ميان مردم و مسوولان است.

آملي‌لاريجاني با بيان اينكه مهم‌ترين كار غربي‌ها هدف قرار دادن معيشت و اقتصاد ملت ايران است، بر ضرورت توجه جدي به اين حربه و همچنين عمليات رواني دشمن تاكيد كرد و گفت: بايد مسوولان در جهت حل مشكلات اقتصادي گام بردارند و مردم نيز بايد نسبت به عمليات رواني دشمن، هوشيار باشند تا با درايت مسوولان و بصيرت مردم بتوانيم توطئه‌هاي دشمن عليه نظامي را كه بر پايه آزادي و ارزش‌هاي اخلاقي و ديني بنا نهاده شده است، خنثي كنيم و با افتخار به راه خود ادامه دهيم.

 

برخورد با مفسدان اقتصاد عادلانه است

رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخوردهاي قاطع دستگاه قضايي با مفسدان اقتصادي، اين برخوردها را لازم و عادلانه دانست و تصريح كرد: مفسدان بايد بدانند كه اگر بخواهند به حقوق ميليون‌ها نفر از مردم تعدي كنند، حتما مورد مواخذه و برخورد قرار خواهند گرفت و جمهوري اسلامي اجازه نخواهد داد، عده‌اي در فضاي متلاطم اقتصادي در جهت دستيابي به مطامع خود، حقوق و معيشت مردم را هدف قرار دهند.

آملي‌لاريجاني با رد اين ادعا كه برخورد با مفاسد اقتصادي، سياسي و جناحي است، تاكيد كرد: مقابله دستگاه قضايي با مفاسد اقتصادي كه از گذشته هم وجود داشته، يك امر حاكميتي است و دستگاه قضايي در رسيدگي‌ها هيچ توجهي به مسائل جناحي و سياسي ندارد بلكه صرفا براساس قانون و شرع
عمل مي‌كند.

رييس قوه قضاييه همچنين با بيان اينكه برخي درصدد تبليغ اين معنا هستند كه اين برخوردهاي دستگاه قضايي نشان مي‌دهد، سرمايه‌گذاري در كشور ما امن نيست، تاكيد كرد: مقابله ما با مفاسد اقتصادي در واقع حمايت از سرمايه‌گذاري سالم و ايجاد فرصت‌هاي برابر است. بر اين اساس مجددا تاكيد مي‌كنم كه قوه قضاييه حامي جدي سرمايه‌گذاري سالم و مشروع در كشور بوده و همواره درصدد رفع موانع سرمايه‌گذاري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون