• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4265 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

آيت‌الله مكارم‌شيرازي:

بعضي فكر مي‌كنند چشم‌پوشي از خطا قاطعيت نيست

آيت‌الله مكارم شيرازي روز گذشته در ديدار سردار فتحي‌زاده، جانشين فرمانده ناجا و جمعي از فرماندهان ناجا گفت: «معتقديم امنيت حرف اول را در همه مسائل مي‌زند؛ اگر امنيت نباشد، هيچ چيزي نخواهد بود. در روايت داريم كه امنيت و سلامت دو نعمتي بزرگ است تا قدر آن دانسته نشود، توجه به آن نمي‌شود. در واقع اول امنيت و بعد سلامتي است.»

او ادامه داد: «بايد آموزش در مسائل اخلاقي و فرهنگي و حتي نوع فعاليت نيروي انتظامي در برقرار كردن امنيت و نوع برخورد با مردم بيشتر شود، چون هر روز شاهد اين قضيه هستيم كه شگرد دشمن در ايجاد ناامني و فتنه به‌روزتر مي‌شود.» به گزارش خبرآنلاين آيت‌الله مكارم با بيان اينكه به‌روز بودن نيروي انتظامي در آموزش‌هاي انتظامي و برقرار كردن امنيت باعث مي‌شود پادزهر آماده‌اي در برابر برنامه دشمن داشته باشد، بيان كرد: «بايد در كنار آموزش فرهنگي، مجله درون گروهي هم باشد تا از وضعيت فكري و برنامه دشمن به درستي اطلاع‌رساني و تحليل كند تا بشود به موقع براي مقابله، پادزهر آن را هم آماده كرد و اهداف دشمن را خنثي كرد.» به گفته او، نكته ديگر برخورد محبت‌آميز در عين قاطعيت است؛ بعضي فكر مي‌كنند چشم‌پوشي از خطا، قاطعيت نيست. نه بايد بدانيم برخورد محبت‌آميز در عين قاطعيت بسياري از مشكلات را حل مي‌كند. اخيرا در مجلس اتفاقي افتاده كه شكل خوبي نداشت و نگران‌كننده بود اگر با ادبيات خوب برخورد مي‌كرديم جلوي مشكلات بعدي گرفته مي‌شد؛ نبايد با خشونت و استفاده از ادبيات نامناسب براي خود، مساله درست كنيم. اين مرجع تقليد با بيان اينكه نبايد با كسي آمرانه سخن گفت بلكه با ادبيات خوب و محترمانه مي‌توان قلب‌ها را جذب كرد، ادامه داد: «با زبان و گفتار خوب و ادبيات محترمانه مي‌توان همه را جذب كرد و جلوي اتفاقات بعدي را گرفت.» آيت‌الله مكارم در پايان گفت: «نكته سوم اين است برنامه نيروي انتظامي بايد نسبت به مساله فرهنگ حساس‌تر از ساير موضوعات باشد؛ چون نيروي انتظامي جمهوري اسلامي است و نبايد مسائل فرهنگي اين نيرو كمرنگ باشد. به ساير مسوولان مي‌گويم در كنار فعاليت روزمره‌شان، همه نسبت به احياي فرهنگ مسوول هستند و نيروي انتظامي هم بايد حساس باشد؛ نبايد با خشونت، كوبيدن و زدن بهانه به دست كسي داد.»

او با اشاره به حادثه سال قبل از سوي دشمنان و عملكرد مناسب نيروي انتظامي گفت: «در حوادث سال گذشته كه خارجي‌ها وارد شده، طراحي كرده و مشكلاتي ايجاد كردند نيروي انتظامي در برقرار كردن امنيت و برخورد با مردم خوب كار كرد و اين نوع مسائل نشان مي‌دهد مي‌توان با تدبير ولي با قاطعيت به درستي عمل كرد.»

 

بسياري از سخنان مسوولان در حرف مانده

و به عمل تبديل نشده

روز گذشته آيت‌الله محمدعلي علوي‌گرگاني هم در ديدار اعضاي موسسه فتوح انديشه، بي‌پرده و صريح نسبت به اتفاقات كشور واكنش نشان داد و گفت: «گرفتاري امروز جامعه ما اين است كه بسياري از سخنان مسوولان در حرف مانده و به عمل تبديل نشده است. واقعيت اين است انتظاري كه از دستگاهاي نظام مي‌رود، انتظار بسيار بالايي است و مردم مي‌خواهند مسوولان نظام براي رفع مشكلات قدم جدي و عملي بردارند.» او ادامه داد: «در حال حاضر اتفاقاتي كه در جامعه اسلامي مي‌افتد، مانند اختلاط زن و مرد در ورزشگاه، عدم عفاف و حجاب در جامعه، گراني و... واقعا اين زيبنده جامعه اسلامي است؟ آيا در جامعه اسلامي بايد شاهد اختلاط زن و مرد در ورزشگاه باشيم؟ انتظاري كه از جامعه اسلامي مي‌رود خيلي فراتر از وضع موجود است؛ ولي مسائلي كه امروز مشاهده مي‌كنيم، جاي نگراني است؛ آيا امام زمان (عج) از اين نوع فعاليت‌هاي مسوولان در جامعه اسلامي راضي است؟» آيت‌الله علوي‌گرگاني با اشاره به اينكه ما واقعا در عمل مشكل داريم، گفت: «برنامه‌ها و فعاليت‌هاي امروز، تطابق با جامعه اسلامي ندارد. ما نتوانستيم بعد از 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، انتظارات را برآورده كنيم. ما بايد كاري كنيم حركت جامعه ما اسلامي شود؛ امروز برخي برنامه‌هايي كه در كشور اجرا مي‌شود، اسلامي نيست؛ مسوولان به فكر باشند، بايد طوري فعاليت كرد تا جامعه از هر لحاظ اسلامي باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون