• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

متهمان را شناسايي كنيد

زورگيري با تهديد سلاح سرد

اعتماد| چهار نفر كه با شگرد ايجاد تصادف ساختگي و تهديد سلاح سرد اقدام به زورگيري، سرقت گوشي همراه و گردنبندقاپي از طعمه‌هاي خود مي‌كردند از سوي پليس تهران شناسايي و دستگير شدند.
به دنبال وقوع زورگيري و سرقت‌هاي مشابه از سوي تعدادي جوان موتورسوار در منطقه سعادت‌آباد تهران پرونده‌اي با موضوع «زورگيري و سرقت» تشكيل شد و براي بررسي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با حضور مالباختگان در پليس آگاهي مشخص شد متهمان چهار جوان هستند كه با شگرد ايجاد تصادف ساختگي و تهديد چاقو طعمه‌هاي خود را غافلگير كرده و در لحظه مناسب اموال با ارزش آنها را به سرقت مي‌برند. يكي از مالباختگان در شكايتش به كارآگاهان گفت: چند ماه پيش در منطقه سعادت‌آباد در حال تردد با خودرو بودم كه ناگهان يك دستگاه موتوسيكلت با دو سرنشين، از سمت راننده با آيينه ماشينم تصادف كرد. ترك نشين موتوسيكلت پياده شد و براي دلجويي به سمت من آمد اما در يك لحظه و زماني كه شيشه ماشين را پايين آورده بودم، ناگهان به سمت من حمله‌ور شد و پس از قاپيدن گردنبند با همدست خود و در مسير خلاف جهت حركت خودروها از محل متواري شد.
مالباخته‌اي ديگر نيز به ماموران گفت: چند وقت پيش در خيابان امام خميني(ره) بعد از خيابان شيخ هادي، ناگهان يك عابر پياده اقدام به قاپيدن گوشي تلفن همراهم كرد و چند متر جلوتر با دو موتوسيكلت كه منتظر او بودند از محل متواري شد. شاكي ديگر پرونده نيز در خصوص زورگيري گوشي تلفن همراهش به ماموران گفت: در منطقه صادقيه خيابان شهاب در حال رفتن به دانشگاه بودم كه ناگهان دو سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي همراهم كردند.
جواني دانشجو نيز با اشاره به سرقت كيف همراهش به دست متهمان گفت: بهمن ماه گذشته بالاتر از ميدان پونك در حال پياده‌روي بودم كه دو موتوسيكلت هوندا ۱۲۵ با چهار سرنشين اقدام به قاپيدن كيف حاوي جزوات دانشگاهي، كيف پول، گوشي تلفن همراهم كردند. مالباخته در ادامه شكايتش به ماموران گفت كه چهره متهمان را ديده و قادر به شناسايي آنهاست به اين ترتيب روند رسيدگي به پرونده وارد مسير تازه‌اي شد. به اين ترتيب و پس از ثبت شكايت مالباختگان و فاش شدن شيوه سرقت‌ها و چهره‌نگاري از متهمان، ماموران به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس مراجعه كرده و موفق به شناسايي هويت هر چهار نفر آنها شدند. بررسي سوابق متهمان نشان مي‌داد كه يكي از آنها مجرمي سابقه‌دار به نام مهدي است كه پيش از اين‌ بارها به اتهام ارتكاب به جرايمي چون كيف‌قاپي و زورگيري دستگير و روانه زندان شده است.
تحقيقات ماموران فاش كرده بود كه مهدي، پس از آزادي از زندان در اسفندماه 92 با همدستي سه مجرم سابقه‌دار ديگر شهرستان اسلامشهر اقدام به تشكيل يك باند جديد سرقت و زورگيري كرده است. به اين ترتيب و با اطلاعات به دست آمده، شمارش معكوس دستگيري متهمان آغاز شد و سرانجام با شناسايي مخفيگاه آنها هر چهار عضو گروه در يكي از محله‌هاي اسلامشهر، در عملياتي ضربتي از سوي پليس دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ كارگاه داودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس اگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابي از ارتكاب آنها به ده‌ها فقره سرقت به شيوه‌هاي مختلف موبايل‌قاپي، زورگيري، كيف قاپي و گردنبند قاپي در سراسر تهران خبر داد و گفت: با توجه به شناسايي تعدادي از شكات و مالباختگان و اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت در عمده مناطق شهر تهران و براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي آنها و همچنين ساير شكات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي بازپرس پرونده صادر شده است و تمام شاكياني كه موفق به شناسايي تصاوير آنها مي‌شوند مي‌توانند شكايت خود را در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي پيگيري كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون